Amming

Kristin :)

Forumet er livet
Aprillykke 2017
Sommerfuglene
Dere som har født og ammer, hvor lang tid bruker babyen på ett måltid? Må dere opp ofte på natta?
 
Her ammer jeg noen netter hver time, andre netter kan det gå noen timer mellom. Vi samsover, så jeg ammer liggende i senga og som regel sovner både babyen og jeg mens han suger. Burde nok jobbet litt mer for å holde han våken slik at han spiser seg mer mett og ikke må spise så ofte, men jeg er så trøtt og sovner ofte bare fra hele greia..:shy:

Når han er ordentlig våken og ikke sovner mens han suger bruker han kanskje et kvarters tid på å spise, men ofte sovner han før det. :) Han la på seg 250 gram forrige uke, så er ikke bekymret for at han ikke får i seg nok mat hvertfall. :) Er jo litt sånn i starten, han sover masse. ❤️
 
Last edited:
Vi ammer i 21 tiden og da legger jeg meg. Hun sover på brystet mitt og vi våkner i 00:30-1:30 tiden for mat. Hun spiser da i rundt 10 min og må rapes etp og jeg må sitte oppreist. Vanligvis sover jeg ikke mer enn de tre timene pr natt. Hun spiser igjen i 3-4 tiden :) og vi står opp kl. 6.
 
Vi ammer i 21 tiden og da legger jeg meg. Hun sover på brystet mitt og vi våkner i 00:30-1:30 tiden for mat. Hun spiser da i rundt 10 min og må rapes etp og jeg må sitte oppreist. Vanligvis sover jeg ikke mer enn de tre timene pr natt. Hun spiser igjen i 3-4 tiden :) og vi står opp kl. 6.
Høres utrolig slitsomt ut med bare de tre timene søvn pr natt.. Klarer du å legge deg sånn halvveis ned uten at hun gulper, slik at du får sovet etter at du har ammet? Regner med at hun sovner igjen etter at hun har spist eller er hun mye våken på natten? Håper dere får en bedre natt i natt! :)
 
Høres utrolig slitsomt ut med bare de tre timene søvn pr natt.. Klarer du å legge deg sånn halvveis ned uten at hun gulper, slik at du får sovet etter at du har ammet? Regner med at hun sovner igjen etter at hun har spist eller er hun mye våken på natten? Håper dere får en bedre natt i natt! :)

Ja, det funker fint å legge seg halvveis ned og hun snorker og koser seg hele natten...som regel. Jeg ammer tilbakelent så vi sitter egentlig likt hele dagen...bare litt ulik vinkel!Men jeg tror jeg ikke er trøtt nok til å sove sittende etter at jeg har sovet dypt og godt i 3-4 timer. Det krever en nokså utslitt mor å sove sittende [emoji38] tenkte jeg skulle kontakte helsestasjon i morgen, fikk ikke noe særlig gode / velfungerende råd fra barsel på fredag.
 
Jenta vår er 6 dager i dag, så måltidene er i endring. Men vi bruker 0,5-1 time på amming uansett når på døgnet. For noen dager siden tok det minst 1,5 time, så tror det holder på å stabilisere seg nå [emoji846] Hun våkner stort sett for mat mellom to og tre, og igjen mellom fem og seks. Vi ammer også når vi legger oss, i ti-ellevetiden, men det varierer litt [emoji846]
 
Vi ammer i 21 tiden og da legger jeg meg. Hun sover på brystet mitt og vi våkner i 00:30-1:30 tiden for mat. Hun spiser da i rundt 10 min og må rapes etp og jeg må sitte oppreist. Vanligvis sover jeg ikke mer enn de tre timene pr natt. Hun spiser igjen i 3-4 tiden :) og vi står opp kl. 6.
Jeg sover også ufattelig lite!! Prøver å legge om litt, slik at jeg skal komme meg i seng tidligere....I natt sov vi fra 2330 til 0415...Da var det mating og bytting av bleie....Gikk vel en 30-40 minutter....Sovnet greit igjen i 5 tiden og måtte opp klokka 7 [emoji42]
 
Jeg sover også ufattelig lite!! Prøver å legge om litt, slik at jeg skal komme meg i seng tidligere....I natt sov vi fra 2330 til 0415...Da var det mating og bytting av bleie....Gikk vel en 30-40 minutter....Sovnet greit igjen i 5 tiden og måtte opp klokka 7 [emoji42]

Ja uff det er slitsomt, men prøv å kom deg tidligere i seng. Får du til å sove på dagen? Det gjør dessverre ikke jeg enda, men jeg skal øve meg på det :)
 
Hun bruker ca 20-30 minutter, med noen unntak så klart. Pleier å amme rundt 23:30, så våkner hun som regel mellom 02-03 og spiser igjen. Etter det sover hun til ca kl 06 før det er mat igjen.
 
Her ammes det i snitt annen hver time gjennom hele døgnet... 13 dager gammel.
 
Her ammes det i snitt annen hver time gjennom hele døgnet... 13 dager gammel.
Søvn, hva er vel det? [emoji25][emoji42][emoji25][emoji42][emoji25] her er jwg helt om dagen for lille på 18 mnd og helt om natta for den nyfødte [emoji42][emoji25][emoji42][emoji25][emoji42][emoji25]
Vi ammer i 21 tiden og da legger jeg meg. Hun sover på brystet mitt og vi våkner i 00:30-1:30 tiden for mat. Hun spiser da i rundt 10 min og må rapes etp og jeg må sitte oppreist. Vanligvis sover jeg ikke mer enn de tre timene pr natt. Hun spiser igjen i 3-4 tiden :) og vi står opp kl. 6.

Jeg sover også ufattelig lite!! Prøver å legge om litt, slik at jeg skal komme meg i seng tidligere....I natt sov vi fra 2330 til 0415...Da var det mating og bytting av bleie....Gikk vel en 30-40 minutter....Sovnet greit igjen i 5 tiden og måtte opp klokka 7 [emoji42]
 
Søvn, hva er vel det? [emoji25][emoji42][emoji25][emoji42][emoji25] her er jwg helt om dagen for lille på 18 mnd og helt om natta for den nyfødte [emoji42][emoji25][emoji42][emoji25][emoji42][emoji25]

Er du hjemme med den på 18 mnd????? Oh my, cred til deg! Vet ikke hva jeg hadde gjort uten bhg fra kl 8-14:30!!!!
 
Er du hjemme med den på 18 mnd????? Oh my, cred til deg! Vet ikke hva jeg hadde gjort uten bhg fra kl 8-14:30!!!!
Akkurat nå er jeg det ja... Han har vært syk siden jeg kom hjem fra sykehuset sist uke... Gleder meg til han blir frisk og kan i bhg igjen [emoji23]
 
Litt varierende, men det kan gå mange timer mellom hver amming på natta. Legger oss rundt midnatt og da ammes hun. Neste gang kl 3-5 (som regel nærmere fem!), deretter mer sånn annenhver time til vi våkner/står opp. Hun bruker 10-30 minutt ved puppen på dagtid (spist fortere de siste dagene), og får pupp hver 1.-3.time på dagtid.
 
Min lille er 4 dager i dag. Og hun sover så utrolig mye! Hun våkner og vil ha pupp rundt 1 på natta, så rundt 4-5 og så i dag tidlig rundt 10. På dagtid er det så uregelmessig.. fikk beskjed på barselhotellet å amme henne så ofte hun selv ønsket det. Først brukte hun lang tid på måltid og sovnet ofte, nå som melken har kommet for fult bruker hun 25-30 min ca :) håper bare hun får i seg nok!
 
Back
Topp