Den berømte fødebagen..

Trultemor86

Elsker forumet
neida, jeg lurer egentlig ikke på hva dere har oppi.

Men i dag (nærmer meg uke 36) så bestemte jeg meg for å starte å småpakke litt. Det ene tok det andre og plutselig hadde jeg krysset av det meste på lista mi. Eneste jeg mangler er en forsendelse fra komplettapoteket med div toalettsaker, ammeinnlegg og bind.
Og da slår det meg.. jeg har egentlig ikke plass til alt i bag'en.
Da husker jeg som tredjegangs hvor sinnsykt lamt det ser ut på sykehuset når det kom en pesende svett dame med vanvittig brei gange opp og inn i heisen med en stressa mann i hælene, nedlesset i like mange bagger som om de skal på ferie i to uker Er det bare jeg som tenker sånn? Haha:) Hvor mange bagger har du med? Jeg har ikke større bag!

Forrige gang: Jeg hadde bag til meg, mannen hadde bag til seg og babyting hadde jeg pakket i stellevesken. Så ja 3stk plus en pose med mat. Så forferdelig ut når vi skulle ut av heisen, så jeg ba mannen min komme og ta to bager etterpå[emoji85][emoji85] Tenker det blir vel det samme denne gangen og Har bare kjøpt en finere bag[emoji1][emoji1]

Hadde kun en sekk med det nødvendige i, til meg og babyen.
Vi bodde den gang kun 10 minutters gåtur fra sykehuset så sambo var hjemme og på sykehuset på ett blunk :-):-)

Hadde en liten med inn på føden, og en større bag stående i bilen som mannen hentet da vi skulle over på barsel. :)
Så smart! Det hadde ikke falt meg inn [emoji12] Bilen står jo i parkeringshuset rett utenfor... dette tror jeg jammen vi skal gjøre og! Liten sekk til føden med mat/drikke, et klesskift og helsekort ol, og bag til føden med mer klær, ting å gjøre og babyens ting :)

Vi hadde en stor bag på deling og det var god plass, men så hadde vi glemt en hel del viktige ting da:p Jeg hadde visst tenkt å gå i bare BH tydeligvis:p
Litt usikker på hvordan vi gjør det denne gangen fordi vi helst ikke vil være på sykehuset så lenge. Men denne gangen trenger jeg bare pakke til meg og baby fordi mannen min reiser hjem etter fødsel og er sammen med storebror<3 Derfor tror jeg at samme northface baggen blir brukt denne gangen også;)

Så smart! Det hadde ikke falt meg inn [emoji12] Bilen står jo i parkeringshuset rett utenfor... dette tror jeg jammen vi skal gjøre og! Liten sekk til føden med mat/drikke, et klesskift og helsekort ol, og bag til føden med mer klær, ting å gjøre og babyens ting :)
Enig! Gjør det jeg også !;)

Hadde en mellomstor bag til alle tre forrige gang. Blir det samme nå. Startet faktisk i dag jeg og (er 36+1 i dag) :) skal jeg pakke til en reise pakker jeg bestandig alt for mye just in case, men når det kommer til fødebagen er jeg veldig fornuftig og spartansk ;) Men jeg savnet ikke noe sist annet enn senga mi da [emoji14]

Last edited:
Her skal pute med hvertfall! Får se om jeg får trykket den i kofferten ^^ satser på kabinkoffert til alle tre.

Nå føler jeg meg så genial - fant igjen lista for pakking av fødebagen fra sist gang på notater på mobilen.. Har sett på det som et ork å begynne å tenke på den baggen (sist gang var det jo bare spennende og gøy?!), men med den lista er jo halve jobben gjort![emoji898][emoji322]

Jeg bør pakke nå. Har stort sett alle klart til baby, mangler bare å koke noen smokker pumpe og flasker.

Får vel dra frem baggen å starte så smått. Hater bare så inderlig å pakke. "Er jo så lenge til" tenker jeg [emoji14] tror der blir en bag til meg og baby. Mannen tar med seg en sekk. Som førstegangs så pakker jeg vel til 2 uker på reise:p
Noen som har et par lure tips til baggen?

Nå føler jeg meg så genial - fant igjen lista for pakking av fødebagen fra sist gang på notater på mobilen.. Har sett på det som et ork å begynne å tenke på den baggen (sist gang var det jo bare spennende og gøy?!), men med den lista er jo halve jobben gjort![emoji898][emoji322]
Supert med liste! =) Da kan du føre på når du kommer på noe. Så hvis du ikke skulle ha pakket bagen når fødselen starter har pappan noe å gå utfra når han må pakke for deg ;) haha

Jeg bør pakke nå. Har stort sett alle klart til baby, mangler bare å koke noen smokker pumpe og flasker.

Får vel dra frem baggen å starte så smått. Hater bare så inderlig å pakke. "Er jo så lenge til" tenker jeg [emoji14] tror der blir en bag til meg og baby. Mannen tar med seg en sekk. Som førstegangs så pakker jeg vel til 2 uker på reise:p
Fantastisk! Jeg husker jeg pakket en bok og ipod osv når jeg skulle føde første gang. På sykehuset kom pappan med aviser til meg og jeg tenkte: Hva i helsikken skal jeg med det??? jeg har liksom en BABY her! :P

Her er lista mi, hvis det er til noe hjelp :)
Jeg føder på SUS (stavanger) og skal derfor ligge på barselhotell (enerom).

Pakke sykehusbag:
Undertøy og sokker
Birkenstock til å gå med på sykehuset
Gamle flipflopper til dusj etter fødsel
Tannkost og tannkrem
Paracett og naporexen (Mot etterrier)
Sminkeveske + deo + kremer
Hårshampoo og balsam + såpe
Hårkost
Otrivin
Leppepomade
Joggeklær, tights, ammesingletter (Sover i ammesinglett)
AmmeBHer
Sjokolade – Energibarer – nøtter - drikke
Kontanter og lommebok
Husk å be om ekstra pute til bekkenstøtte om natten
Ammeinnlegg
Bind + fødetruse
Hårføner (til å tørke seg med der nede etter dobesøk.... Alså dusj etter dobesøk - bedre en papir)
Hårstrikk / klemme
Sminkefjerner
Antibac
Håndkrem
Lader til tlf
Kleenex

Sykehusbag Baby:
2-3 body
Sparkebukse
Strømpebukse / bukser
Sokker
Hentesettet inkl body, strømpebukse, sokker og lue
Babyteppe
Gulpekluter
Bleie og engangsservietter til hjemreise

Sykehusbag Pappsen:
Boxer
Tskjorte
bukse/genser
deodorant og tannkost
caps / hårvoks
Lader til tlf

Morgenkåpe, tøfler, løse klær, ammeinnlegg, klær til baby. Noen sier hårføner da det kan være sårt å tørke seg nedentil etter dusj.

Jeg har 2 bagger på sykehuset nå. Men så er jeg langligger. En liten og en litt større bag. Den lille er nesten bare til strikketøy, nettbrett, tøfler.
Så har jeg noe å tygge på. Lypsyl, håndkrem, saltvannsdråper (hater hvis jeg blir tett i nesa).
Toalettsaker med egne såper.
Bor heldigvis bare 20min med bil fra sykehuset, så mannen får skittentøy med hjem, og bringer rent tilbake. Har ikke pakket til baby, da jeg ennå ikke vet hva hun vil trenge.

neida, jeg lurer egentlig ikke på hva dere har oppi.

Men i dag (nærmer meg uke 36) så bestemte jeg meg for å starte å småpakke litt. Det ene tok det andre og plutselig hadde jeg krysset av det meste på lista mi. Eneste jeg mangler er en forsendelse fra komplettapoteket med div toalettsaker, ammeinnlegg og bind.
Og da slår det meg.. jeg har egentlig ikke plass til alt i bag'en.
Da husker jeg som tredjegangs hvor sinnsykt lamt det ser ut på sykehuset når det kom en pesende svett dame med vanvittig brei gange opp og inn i heisen med en stressa mann i hælene, nedlesset i like mange bagger som om de skal på ferie i to uker Er det bare jeg som tenker sånn? Haha:) Hvor mange bagger har du med? Jeg har ikke større bag!
Jeg skal ha en bag på størrelse med håndbagasje på flyet.

Her skal pute med hvertfall! Får se om jeg får trykket den i kofferten ^^ satser på kabinkoffert til alle tre.
Har de sånne helt flate puter på alle avdelinger på sykehuset? Har bare vært på operasjonsavdelingen og det var nesten vondt å ligge så flat :)

Fantastisk! Jeg husker jeg pakket en bok og ipod osv når jeg skulle føde første gang. På sykehuset kom pappan med aviser til meg og jeg tenkte: Hva i helsikken skal jeg med det??? jeg har liksom en BABY her! :p

Her er lista mi, hvis det er til noe hjelp :)
Jeg føder på SUS (stavanger) og skal derfor ligge på barselhotell (enerom).

Pakke sykehusbag:
Undertøy og sokker
Birkenstock til å gå med på sykehuset
Gamle flipflopper til dusj etter fødsel
Tannkost og tannkrem
Paracett og naporexen (Mot etterrier)
Sminkeveske + deo + kremer
Hårshampoo og balsam + såpe
Hårkost
Otrivin
Leppepomade
Joggeklær, tights, ammesingletter (Sover i ammesinglett)
AmmeBHer
Sjokolade – Energibarer – nøtter - drikke
Kontanter og lommebok
Husk å be om ekstra pute til bekkenstøtte om natten
Ammeinnlegg
Bind + fødetruse
Hårføner (til å tørke seg med der nede etter dobesøk.... Alså dusj etter dobesøk - bedre en papir)
Hårstrikk / klemme
Sminkefjerner
Antibac
Håndkrem
Lader til tlf
Kleenex

Sykehusbag Baby:
2-3 body
Sparkebukse
Strømpebukse / bukser
Sokker
Hentesettet inkl body, strømpebukse, sokker og lue
Babyteppe
Gulpekluter
Bleie og engangsservietter til hjemreise

Sykehusbag Pappsen:
Boxer
Tskjorte
bukse/genser
deodorant og tannkost
caps / hårvoks
Lader til tlf

Hva er "fødetruse"? Er det bare større behagelige truser som passer til bind? Eller noe spesielt man kjøper på apoteket?

Hva er "fødetruse"? Er det bare større behagelige truser som passer til bind? Eller noe spesielt man kjøper på apoteket?
På SUS hvor trultemor og jeg skal føde, må vi ha med egne nettingtruser for å holde på plass bindene. Dette varierer nok fra sykehus til sykehus. De kjøpes på apotek ja :)

Back
Topp