Normal vektoppgang

Miss B

Forelsket i forumet
Høsthjerter 2017
Hvor mye har dere gått opp i vekt til nå? Jeg har knapt lagt på meg 0,5 kilo og er 12+0 i dag. Er det normalt? Har litt mage fra før av da, vet ikke om det kan ha noe med det å gjøre.

2 kg, er 13+3

Hvor mye har dere gått opp i vekt til nå? Jeg har knapt lagt på meg 0,5 kilo og er 12+0 i dag. Er det normalt? Har litt mage fra før av da, vet ikke om det kan ha noe med det å gjøre.
Det meste er egentlig normalt; opp, ned, på stedet hvil.
Framover er det mer vanlig at det blir litt, men det står på på helsekortet for gravide slik at lege/jordmor kan følge opp.
Eneste grunnen til å være bekymret (tror eg), er om du er konstant sliten/lavt blodsukker fordi du ikke får i deg nok mat -og da er bekymringen for din helse, ikke minien [emoji6]

1 kg i minus, er 10+2. Jeg er tjukk, og håper å holde vektoppgangen til et absolutt minimum.

Leste en plass at de som er litt overvektig fra før går mindre opp i vekt.
Ja, det anbefales at alle som har en BMI som er mer enn normalvektig ikke går opp mer enn 7-11,5 kg. Som betyr at de egentlig vil at man går ned i svangerskapet da de regner 12,2 kg som regnestykket over hvor mye baby,morskake,blod og fostervann er. De som har en BMI over 30 (er det ikke det som katogoriserer fedme?) skal helst ikke gå opp mer enn 5-9 kg.

Jeg er teknisk sett i "fedme" katagorien da jeg var 85 kg og 1,65 høy før jeg ble gravid. Jeg var teknisk sett overvektig med nr 1 (69 kg) da jeg er så lav [emoji85] Jeg anbefaler å spise sunt og trene som før (jeg gikk nedover før jeg ble gravid) og ellers bare tenke sunn livsstil. [emoji4]

Jeg aner faktisk ikke, men jeg har begynt å spise karbohydrater etter at jeg har blitt gravid og ser at jeg har lagt på meg litt i ansiktet. Men bruker fortsatt samme str i klærne mine utenom over magen. Sist jeg sjekket veide jeg 10kg mer enn jeg gjorde før jul [emoji4]

Har levd lavkarbo og gått ned 18kg siden 2015. Det kom fort på igjen nå som jeg innførte "vanlig" mat.. opp 8kg sålangt [emoji30]

Back
Topp