Mat!

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
Holder meg unna

Alkohol
Prøver å begrense sukker
Kaffe

Ja, alkohol, narkotika etc selvfølgelig xD

De sier seg vel kanskje selv ja[emoji5] hehe... men syns dette med oster og spekemat er vanskelig! Det står jo i utgangspunktet at det er nei, men norske produsenter har gått ut med at det er heøt trygt å spise deres produkter[emoji57]

De sier seg vel kanskje selv ja[emoji5] hehe... men syns dette med oster og spekemat er vanskelig! Det står jo i utgangspunktet at det er nei, men norske produsenter har gått ut med at det er heøt trygt å spise deres produkter[emoji57]
Har vel litt med bakteriekultur å gjøre, men så lenge det er langt unna holdbarhetsdato er vel ikke risikoen like stor?

Har vel litt med bakteriekultur å gjøre, men så lenge det er langt unna holdbarhetsdato er vel ikke risikoen like stor?

Det vet jeg ikke. Ser mange er veldig rolige rundt dette og tenker at så lenge dato er ok og det kommer fra norge så er det greit mens andre mener det er stort nei uansett[emoji85]

Holder meg unna det som er anbefalt å holde seg unna.
Eneste er at jeg får sykt lyst på spekemat når jeg er gravid, og spesielt salami (som jeg nesten aldri spiser).
Så jeg kjøper salami og bruker på ostesmørbrød. Da er den varmebehandlet og trygg.

Begrenser sukker så mye jeg klarer, prøver å ikke drikke kaffe

Tobakk og alkohol
Spekemat
Salami [emoji53]
Bør kanskje passee meg for sukker også. Spesielt før urinprøve..
Sist svangerskap måtte jeg ta glukose test 2 ganger, men det viste seg at det bare var ett eller annet som ikke klarte og skille ut sukkeret når jeg var gravid. Alt er normalt nå [emoji85]

Holder meg unna det som er anbefalt å holde seg unna.
Eneste er at jeg får sykt lyst på spekemat når jeg er gravid, og spesielt salami (som jeg nesten aldri spiser).
Så jeg kjøper salami og bruker på ostesmørbrød. Da er den varmebehandlet og trygg.

Gilde sin salami skal være trygg[emoji5]

Oppdrettslaks og tunfisk. Prøver å unngå disse fullstendig, selv om jeg liker de fryktelig godt.

Holder meg vekke fra spekemat, salami, (fælt! Meeen tar ikke sjangs likevell[emoji85]) Energidrikker som red bull osv..
Slike myke oster liker jeg ikke, veldig praktisk nå[emoji14]
Forsiktig med kaffe og brus.
Alkohol er jo en seøvføge ja! Men det har jeg ikke rørt siden sommeren 2015[emoji6] Før jeg ble gravid med storesøster, har jo ammet så da er det uaktuelt alikevell[emoji28]

Og sushi ...hvordan forholder man seg til det egentlig ? Leser ting som motsier hverandre og vet ikke hva som stemmer :/ ...liiit avhengig av sushi [emoji85]

Og sushi ...hvordan forholder man seg til det egentlig ? Leser ting som motsier hverandre og vet ikke hva som stemmer :/ ...liiit avhengig av sushi [emoji85]
Slik jeg har forstått det så er fersk sushi ok :)

Back
Topp