Ubehag i ryggen

Lillevesen246

Gift med forumet
Novembergull 2017
Juligull2021
Er det flere som opplever dette?
Jeg har veldig ubehag i korsryggen, er ikke godt å sitte eller gå for mye, noe som funker dårlig i en jobb hvor jeg står ganske mye :/
Har merket litt i hoftebeinene innimellom, men er værst i korsryggen :(

Jeg har pleid å få veldig vondt i korsryggen fra tidlig av i begge de andre graviditetene mine. Det har gjort så ekstremt vondt å komme seg hjem fra jobb (bruker en time) at innimellom tok jeg taxi istedenfor kollektiv, for jeg holdt på å bryte sammen.

Bekkenplager. (Bekkenløsning som gir smerter og/eller gangvansker.) Gå til legen din og få en henvisning til fysioterapeut, så du får fått behandling så fort som mulig.
God bedring! <3

Bekkenplager. (Bekkenløsning som gir smerter og/eller gangvansker.) Gå til legen din og få en henvisning til fysioterapeut, så du får fått behandling så fort som mulig.
God bedring! <3

Er det jeg frykter :o får ta en telefon til legen i morgen om jeg rekker, for det er ganske slitsomt bare å gå trapper nå :o og de fins det en del av på jobb :(

Er det jeg frykter :eek: får ta en telefon til legen i morgen om jeg rekker, for det er ganske slitsomt bare å gå trapper nå :eek: og de fins det en del av på jobb :(

Ikke press deg, det kan bli veldig mye verre av det. (Snakker av erfaring.)
Få tilrettelegging og/eller sykemelding, det er ingen som takker deg for at du ødelegger deg, og det er kun du som sitter igjen med problemet. :/

God bedring! <3 <3

Ikke press deg, kontakt massør/fysioterapi, gå turer! Gjerne i skogen og ikke asfalt.

Hadde mye ryggproblemer i forrige svangerskap (fra ca uke 15) dette var ting som hjalp for meg :-)

Ikke press deg, det kan bli veldig mye verre av det. (Snakker av erfaring.)
Få tilrettelegging og/eller sykemelding, det er ingen som takker deg for at du ødelegger deg, og det er kun du som sitter igjen med problemet. :/

God bedring! <3 <3

Ikke press deg, kontakt massør/fysioterapi, gå turer! Gjerne i skogen og ikke asfalt.

Hadde mye ryggproblemer i forrige svangerskap (fra ca uke 15) dette var ting som hjalp for meg :-)

Bestilt legetime til i morgen, så får jeg se hva de sier da :o

Kan bekkenplager manifestere seg i ryggen først altså? At man får ubehag/vondt i rygg/korsrygg før man kjenner det i bekken?

Kan bekkenplager manifestere seg i ryggen først altså? At man får ubehag/vondt i rygg/korsrygg før man kjenner det i bekken?

Oh yes. Jeg, og to leger trodde det var prolaps jeg hadde, og jeg fikk henvisning til MR. Uka før MR'en tok jeg en graviditetstest, selv om vi var ganske sikre på at det ikke hadde klaffet denne runden.
Jaggu var jeg gravid, og ryggplagene viste seg å være bekkenplager. Det fortsatte å være verst i ryggen i mange måneder, før det tok til i bekkenet og hoftene.

Oh yes. Jeg, og to leger trodde det var prolaps jeg hadde, og jeg fikk henvisning til MR. Uka før MR'en tok jeg en graviditetstest, selv om vi var ganske sikre på at det ikke hadde klaffet denne runden.
Jaggu var jeg gravid, og ryggplagene viste seg å være bekkenplager. Det fortsatte å være verst i ryggen i mange måneder, før det tok til i bekkenet og hoftene.

Åkej, det ante jeg ikke! Jeg hadde bekkenløsning fra helvete forrige gang, gikk minimalt og helt avhengig av krykker de tre siste månedene. Nå har jeg begynt å kjenne ubehag i korsryggen, men overhodet ikke koblet det til bekkenet! Får være litt obs da..

Åkej, det ante jeg ikke! Jeg hadde bekkenløsning fra helvete forrige gang, gikk minimalt og helt avhengig av krykker de tre siste månedene. Nå har jeg begynt å kjenne ubehag i korsryggen, men overhodet ikke koblet det til bekkenet! Får være litt obs da..

Jeg merker det mest i korsryggen, men det ståler til hoftene innimellom, og er ikke så behagelig å går :/ på jobb må jeh gå ned 2 trapper for å gå på do, og etter de trappene er det vondt å sette seg på do faktisk :s

Vi har 3 ledd i bekkenet, to ledd bak der "ryggraden henger sammen med hoftebeinet" - ileosacralleddene. Har 1 ledd foran der "bekkenet henger sammen" - symfysen. Man kan få smerter i ledene både fremme og bak.

Ikke press deg over smertegrensen.

Endte opp med 4 ukers sykmelding (50%) for bekkenløsning :/

Akkurat det samme jeg endte med da. Jeg har min første dag hjemme i dag og det gjør godt for jeg er SLITEN og har MYE vondt. Håper du klare senke tempoet litt nå da. Anbefaler å finne en fysioterapeut med kompetanse på bekken. Jeg var første gang denne uken hos ei som var kjempeflink!

Akkurat det samme jeg endte med da. Jeg har min første dag hjemme i dag og det gjør godt for jeg er SLITEN og har MYE vondt. Håper du klare senke tempoet litt nå da. Anbefaler å finne en fysioterapeut med kompetanse på bekken. Jeg var første gang denne uken hos ei som var kjempeflink!

Jeg skal til bedrifthelsetjenesten på tirsdag, sjefen mener det er kink i ryggen på grunn av flyttinga, jeg mener at det ikke er det, men da får de se om de kan gjøre noe med det :) men har fri hele helga og mandag, så skal prøve å slappe av :)

Heldigvis ikke sjefen sin oppgave å sette diagnoser [emoji12]

Men tok du kontakt med fysio selv? Eller ble du henvist fra lege? Legen min var ikke til noe hjelp, og jeg måtte selv bestemne sykemelding og sånn :/

Back
Topp