Navn til baby

Snart mamma til 4.

Flørter med forumet
Har dere begynt tenke på navn da jenter?? :happy:
Vi venter som sakt nr 4 og er veldig vanskelig denne gang :p men denne gang skal i Vi ikke vite kjønn før fødselen så blir å ha 2 navn til hvert kjønn så får vi se hva h*n passer som :happy:

*****
Da er navnene klare.
Gutt så kommer enten
Pontus olai eller Mikkel olai

Jente så kommer enten
Selma Louise Eller Ella Louise :happy::happy:
 
Last edited:
Så vidt, men gruer meg til den diskusjonen [emoji23][emoji23] Var lang sist, og nå har 4-åringen også sagt at han skal bestemme [emoji23]
 
Mannen har ikke tenkt, men det har jeg [emoji23] Spent på om vi faktisk blir enige eller om ungen blir navnløs en stund etter fødsel [emoji28]
 
Vi klarte faktisk endelig å bli enige om et guttenavn idag [emoji4] jentenavn har vi klart da vi hadde to navn klare når storesøster kom [emoji4]
Begge to likte Theodor og blir det en jente så blir det mest sannsynlig Ada [emoji4]
 
Så vidt. Det eneste jeg vet er at hvis det blir jente vil jeg ha Sofie som mellomnavn, oppkalt etter bestemoren min :)
 
Jeg har kommet fram tiø et oppkalleses navn.

Det er mellomnavmet til min far, og samtidig navnet oå min oldefar på mors familie. Det er kort, uvanlig og passer på alle språk

Men mannen har satt seg heeelt på bakbena :(

Det er sånn at jeg prøver å forhandle med han om at han kan gi barnet etternavn så gir jeg fornavn. Men nei...
Så da blir det mitt etternavn ;)
 
Last edited:
Vi laget faktisk navneliste i sommer, et halvt år før vi en gang begynte å prøve å bli gravide :D
Når det gjelder guttenavn har vi vel nesten bestemt oss for det ene, men ønsker dobbeltnavn så må vurdere hva som passer sammen med det.
For jentenavn har vi mange vi er enige om, så problemet blir bare å velge bort noen navn, men også her er det ene navnet ganske sikkert! Vi ønsker dobbeltnavn på jente også, så valget faller nok litt utifra hva som klinger best sammen. Blir mao ingen store diskusjoner her, vi er generelt veldig enige om navn :)
 
Blir vell som sist gang, at navn blir noe jeg tenker litt på de siste mndene og så må jeg se om navnet passer til barnet som kommer [emoji4]
 
Har liste på både gutte og jentenavn, men er like blank...barnet forblir navnløs!
Dattera mi har et spesielt navn så vil at denne ungen skal ha et navn som passer til...men det er ikke like lett.
 
Jeg har tenkt på navn til begge kjønn, men har ikke diskutert navn med mannen enda. Men nå som vi er 12 uker tenker jeg navnevalg blir et tema :)
 
Vi har tenkt litt, men er vel lenge til vi bestemmer oss :happy: regner med tankene spinner mer etter oul!
 
Vi er godt i gang med listene på begge kjønn, og har noen favoritter som står høyest.. Enn så lenge!:p Så får vi se.. Listen kortes nok ned etterhvert som tiden nærmer seg, men kjenner at jeg må se barnet først og se hvilket navn som passer han eller henne før noe avgjøres!;):)
 
Guttenavnet har vi klart[emoji4] Skulle bruke det hvis det ble gutt forrige gang, 6 år siden å synes navnet fortsatt er like nydelig[emoji5]
 
Hadde guttenavnet klart, men så tok min bror det. Hadde også jentenavn klart for lenge sida, men plutselig skulle "alle" bruke det. Så da er jeg like langt. De fine navna i slekta er allerede brukt, så må sjekke lett hva som er i mannen sin slekt.
 
Vi skrev faktisk en lang liste på gøy før vi i det hele tatt prøvde å bli gravid, og de navnene er nok gjeldene fortsatt. Men så er det, det å velge et av de mange fine navnene da :) Har ikke tenkt noe særlig på det nå i og med at vi ikke vet kjønn enda, tenker det blir litt mer reelt da :)
 
Samboeren min og jeg er veldig enige om jentenavn, men vi sliter litt mer med guttenavn enda..
 
Back
Topp