Random Barnetips

Aninee

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Tenkte å samle alle småtips som vi har lært eller funnet ut av. Sånne små ting som kan gjøre barnelivet enklere. Det finnes mange knep som har kommet de siste året. Som jeg har lært fra forumet eller i daglilivet!
 
Sokker og Strømpbukser;

Isteden for å kjøpe dette med ANTI-SLIP som er ganske dyre, kan man kjøpe Flytende latex på Garnbutikker. Så kan man smøre/dryppe på de stedene man vil ha det i forholdt til den lille.

Viss man skriver så navnet med latex under strømpebuksene og sokkene, er det veldig lett for barnehage tanter å finne tøyet som tilhører hvilken trollunge!

Fra forumet; Samle alle sokkene i en BH-vaskepose. Dermed forsvinner det ikke så mange sokker -GENIALT!
 
Det med sokkene var jo kjempe genialt!

Hjernen min har kortslutta:arghh: så det står helt stille.... skriker ut når jeg kommer på noe:)
 
Har kjøpt antiskri på stoff og still , den var ikke like god som den antisklien de har på sokker fra butikken, den er ganske stiv!
 
En liten veske eks toalettveske med bleie våtservietter og ekstra body og strømpebukse. Ha liggende i gangen bilen osv.
Alltid klar for travle dager.
 
Har kjøpt antiskri på stoff og still , den var ikke like god som den antisklien de har på sokker fra butikken, den er ganske stiv!
Ok jeg kjøpte
c37d998916ab5f25c5d7ffd4951c2a14.jpg


Den bruker ca 8 timer. Brukt den på ullsokker som er hjemme strikket og funker bra men bruker 8 timer på å tørke
 
En liten veske eks toalettveske med bleie våtservietter og ekstra body og strømpebukse. Ha liggende i gangen bilen osv.
Alltid klar for travle dager.

Har alltid en sekk med bleier og ekstra tøy i bilen, etter å stått der med en unge full i bæsj og har glemt stelleveska:rolleyes:
Kom nå på at jeg må bytte ut tøyet med noe som passer;)
 
Så genial tråd:D her kommer jeg innom når jeg kommer på noe lurt :D
 
Dette vet sikkert de fleste, men heldekkende smekker fra f.eks. IKEA når de små spiser selv. Så slipper man så mye søl på klærne[emoji4]

Og Wow koppen som drikkekopper. Søler ikke, og øver samtidig opp det å drikke fra kopp fremfor flaske[emoji6]
 
Klistrelapper for klær!!!!

Jeg bruker askeladden strykefrie på vanlige klær, men på ulla bruker jeg strykelapper, og jeg bruker nesten bare ull på mini pluss at vi har ekstremt med strkikkaklær og da er strykelapper festet med rettetang helt gull[emoji1373]
 
Dette vet sikkert de fleste, men heldekkende smekker fra f.eks. IKEA når de små spiser selv. Så slipper man så mye søl på klærne[emoji4]

Og Wow koppen som drikkekopper. Søler ikke, og øver samtidig opp det å drikke fra kopp fremfor flaske[emoji6]
Må prøve Wow flaksen. Vi har barneflaske fra camelback funker bra men man lærer ikke å drikke fra kopp
 
Det som er gull, er å la småttisa drikke av shotteglass!:p de er perfekt i størrelse til små hender, også rommer de ikke så mye:) nå drikker minsten like bra av alle kopper.
 
Lillemor her øver seg på vanlige glass i plast. Fra IKEA
(tredje bruker av disse her i huset) og er ganske god. Får ille så mye oppi da. Og søler tidvis
 
Back
Topp