Dysleksi

Nå høres det veldig ut som du sikter spesielt til denne saken med tvillingene som ble tatt fra foreldrene, uten at jeg kan vite sikkert at det er denne saken du sikter til så kan jeg vel si sånn generelt at saker som blir belyst av media ofte ikke viser hele sanheten, en diagnose som blir fremstilt som en bagatell fort kan være mye værre.
Ja hun var jo på tv først og nå er det jo mange plutselig. Bare det som jeg lurte på hva er det disse har hatt av problemer siden de har tatt denne ubrukelige testen? Er det gjennom skolen de har måtte ta denne testen eller, noen som har fått med seg dette?

Ja hun var jo på tv først og nå er det jo mange plutselig. Bare det som jeg lurte på hva er det disse har hatt av problemer siden de har tatt denne ubrukelige testen? Er det gjennom skolen de har måtte ta denne testen eller, noen som har fått med seg dette?

Hvis du leser linken 87'modell la ut over her tror jeg du får svar på det du lurer på :-)

Bare prøvde å finne ut forskjellen på dysleksi og lærevansker for lærevansker sto i den ene reportasjen fra tv 2 om hun som hadde dratt til Sverige med mora si. For før så var det ikke så bra opplegg som nå det ble jo ofte nevnt at man hadde lærevansker før når man slet på skolen.. Og man ble faktisk stemplet som dum sånn som en annen skriver lenger opp her. Heldighvis ikke sånn lenger og nå får man helt annen hjelp enn fra jeg gikk på skole snakker av erfaring.... :)

Altså, ordet lærevansker brukes om en rekke problemer som kan gjøre det til en større utfordring å lære. Dysleksi er en av disse. ADHD en annen for å nevne noen.

Hvis man har dysleksi / lærevansker betyr dette at man er lett psykisk utviklingshemmet? Skjønner ikke helt dette her jeg. Aldri hørt om det før og da er jo det veldig mange rundt om som er psykisk utviklingshemmet...... [emoji51]
Nei man har ikke lett psykisk utviklingshemmet.

Lærevansker har forskjellige grener og har lite med utviklingshemmet å gjøre. Det er veldig utbredt i samfunnet, enn de fleste tror.

Nå henger dere alle sammen opp i den dysleksi en og ikke svarer på spørsmål og det jeg lurer på..... veit at dysleksi ikke er psykisk utviklingshemmede nå... .
men det jeg lurer på den testen som de har vært igjennom hvorfor har de vært å tatt denne er det pga de har vist lærevansker i skolen når de har vært barn eller er det noe annet de har tatt denne testen for? Bare det jeg egentlig aldri hører noe
http://www.tv2.no/a/8948393/

Altså gjennom pp-tjenesten på skolen

Last edited:
Back
Topp