Hestejenter

Stallkjærringa

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Novemberlykke 2015
Høsthjerter 2017
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Har fått et lite inntrykk av at vi er flere her inne som holder på/ har holdt på med hest [emoji4] vi kan jo kanskje lage en liten tråd hvor vi kan snakke litt mer hest [emoji13]

Har drevet med hest hele livet, og har hatt to egne. Ei Kaldblodshoppe og ei varmblodshoppe! Kaldblodsen måtte vi avlive pga spatt i bakbeina nå i februar! Veit ikke helst hvordan jeg skal gjøre det med varmblodsen nå som jeg er gravid og etterhvert får ett barn, men vurderer å skaffe forrytter[emoji1303][emoji16]

Bra initiativ :happy::happy:
Har ikke egen hest nå, har vært hestepasser for verdens beste islandshest i 3 år. I januar ble han solgt :( men rett etter fant jeg også ut at jeg var gravid så passet vel på en måte litt. Savner han veldig, har fortsatt mulighet og tilgang til å opp å ri i stallen der han sto da eier har fått ny hest. Men har sagt ifra åssen situasjonen er og at jeg må ha en liten pause :) er litt skeptisk til å bli kjent med og begynne å ri ny hest, men begynner å få abstinenser av å være så lenge vekke fra stallen så får se hva som skjer!

Har ikke hest eller driver med for øyeblikket,men har drevet med hest hele min barn og ungdomstid. Legg gjerne ut bilde av herlighetene :)

Jeg selv driver jo egen stall og tar hester inn i trening [emoji4] har mange hester, men den jeg rir og konkurrere med nå er fjordhesthingsten min [emoji4] han er helt fantastisk på alle måter. Har også 2 unge lovende som blir 1 år i år. Det er ei varmblodshoppe og en fjordingshingst som er sønnen til han andre [emoji4]

Han blir ofte kaldt for luggen når vi er ute og konkurrere [emoji6] har valgt litt bilder som forhåpentligvis ikke avslører oss for mye [emoji23]
4e3368dae3ba1f0f52f03f7c5c6f4fba.jpg

3a2759b7db7e3d790c14ad11546f608e.jpg

ad24891a5c11fe58e84857fefcac1d31.jpg

Tidligere ridejente som mer eller mindre har konvertert til trav :) Har en 8 år gammel kaldblodshingst (eget oppdrett) som går aktivt i sporten og er min lille potet i tillegg. Rir på månedlige dressurkurs og har veldig tro på allsidig trening for å få en sunnest mulig hest :)

Vi kjøpte småbruk i høst, men hesten står foreløbig igjen på stall i nabokommunen. Planen er å fange en selskapsponni og flytte dem hjem på nyåret :)

Lille 2 dager gammel:

47a92df57b495d4438d20ed00ec48fb2.jpg

Og nå:

b9d7bf244ab0708837e991564445252b.jpg

Last edited:
For en vakker lugg, Stallkjærringa! Jeg har så lyst på fjordhest (igjen), men det får vente noen år tenker jeg :) Klarer jo ikke å selge hest, hehe.

For en vakker lugg, Stallkjærringa! Jeg har så lyst på fjordhest (igjen), men det får vente noen år tenker jeg :) Klarer jo ikke å selge hest, hehe.
Ja, han er veldig vakker [emoji7] skjønner deg godt, vi blir jo glad i disse hestene, er ikke bare bare å skulle selge de da nei

Han blir ofte kaldt for luggen når vi er ute og konkurrere [emoji6] har valgt litt bilder som forhåpentligvis ikke avslører oss for mye [emoji23]
4e3368dae3ba1f0f52f03f7c5c6f4fba.jpg

3a2759b7db7e3d790c14ad11546f608e.jpg

ad24891a5c11fe58e84857fefcac1d31.jpg
Så flott fjording:) har selv hatt en del fjordinger på fôr oppigjennom, og synes de er helt herlige:joyful: Har og hatt et par fullblodser, en araber, en lippizzaner og en trakhenerblanding på fôr i løpet av min heste- karriere, så fått testet litt forskjellig:p ikke ridd på noen år nå dessverre.. Er liksom noe med denne tiden som flyr avgårde.. Men abstinensene dukker stadig opp;)

Hester er de flotteste dyrene osm finnes! Blir helt trollbundet av flottingene deres :love7

Selv holdt jeg på med hest fra jeg var 8 til jeg var nesten 21. Fikk egen hest nyttårsaften 2005, og hadde ham i 5,5 år før vår vei kom til en slutt. Jeg fikk ham da han var 15 år, og han var en godt brukt spranghest for å si det sånn. Til dags dato savner jeg ham noe vannvittig, og det kommer jeg alltid til å gjøre.
Han var en dansk varmblodsvallak, og vi fikk mange fantatiske minenr sammen, og han lærte meg så utrolig mye både om hest, men også om meg som person.

I det siste har jeg fått skikkelig abstinenster etter hest igjen, men jeg har ikke verken tid eller overskudd til å ta opp ridingen før om noen år. Studier, barn og jobb krever sitt :p

Skjønner veldig godt at dere savner å være med hester og det å ri. Men forstår også veldig godt at tiden ikke strekker til.. hadde ikke jeg jobbet med hest, så hadde ikke jeg hatt så mye tid til hest, og ihvertfall ikke når samboeren er borte på jobb.

Jeg har en nydelig varmblodsridehest jeg har hatt i 10 år og som jeg har konkurrert med i dressur :)
Dessverre skal han nå selges, drar til sitt nye hjem allerede til helgen:sad010
Dette blant annet fordi jeg innser at baby og hest kommer til å bli et håpløst prosjekt for oss...
Vi har i tillegg tre hunder, så det blir vel nok annet å bruke tid på. Utrolig trist å selge hesten, hadde sett for meg at jeg skulle ha han så lenge han levde, men livet forandrer seg... :(

Hørtes veldig trist ut[emoji45] men skjønner allikevel valget ditt. Er en hobby som krever veldig mye og som kan være vanskelig å ha sammen med små barn. Jeg hadde nok ikke hatt like mye tid til hestene selv om det ikke var for at jeg har det som jobb [emoji4]

Hørtes veldig trist ut[emoji45] men skjønner allikevel valget ditt. Er en hobby som krever veldig mye og som kan være vanskelig å ha sammen med små barn. Jeg hadde nok ikke hatt like mye tid til hestene selv om det ikke var for at jeg har det som jobb [emoji4]

Da blir det jo annerledes :) Du har vel kanskje hestene hjemme også?
Ja dessverre tar den både mye tid og penger. Koster vel litt å ha unger også har jeg hørt :nailbiting:

Vi kikket litt på småbruk som et alternativ, for tenkte at da hadde det vært lettere å løse det. Siden mannen fortsatt er student, så ble det litt dårlig timing for det, så da måtte det dessverre bli salg :(

Da blir det jo annerledes :) Du har vel kanskje hestene hjemme også?
Ja dessverre tar den både mye tid og penger. Koster vel litt å ha unger også har jeg hørt :nailbiting:

Vi kikket litt på småbruk som et alternativ, for tenkte at da hadde det vært lettere å løse det. Siden mannen fortsatt er student, så ble det litt dårlig timing for det, så da måtte det dessverre bli salg :(
Ja, jeg har stall hjemme. Så kan ofte gjøre ting på kvelden når ungen er lagt for kvelden [emoji4]

Back
Topp