Sovner babyen selv?

Sonniken

Elsker forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberbarna 19
Hei alle flotte damer! :)

Her har lillegutt nesten aldri klart å finne søvnen selv, vi har prøvt en del fra tid til annen, men ønsker ikke å la ham gråte særlig lenge, jeg personlig føler ikke det fører noe godt med seg for noen av oss (og særlig ikke for ham).

Så her bærer, vugger, triller eller ammer vi i søvn :p Funker som regel bare å amme i søvn på natta da, og bare hvis han akkurat holder på å sovne.


Hvordan får dere smårollingene til å sovne? (Dag og natt?)
 
Stort sett må hun ammes eller bysses i søvn, men om andre legger henne kan hun sovne selv :)
 
Må ammes til hun er helt døsen, så legger jeg henne over i egen seng etter rap. På dagtid er det helt umulig! Må trilles, dvs dunke forhjulene hardt i asfalten mange ganger for at hun skal sovne. Ser helt idiotisk ut, men eneste som funker! Hun raaaaaaser!!
 
Emilie ser bare ut til å sovne om hun trilles..... :( utenom på natta, da sovner hun mens hun spiser.
veldig slitsomt, men å andre siden sover hun ganske lenge når hun vel sovne, så det er liksom verd det. pluss at jeg får frisk luft da :)
 
De første mndene måtte han bæres/holdes/bysses/ammes i søvn. Særlig på kvelden. Og måtte for all del ikke legge han fra oss for tidlig...

Men har hele tiden prøvd å legge han våken, og plutselig så funket det:p
Nå kan vi stort sett legge han våken på kvelden, og hører ikke en lyd før han sovner.
Men det må ikke være for tidlig... helst etter 21.00 om det skal funke.
 
Gjør følgende ;)
Når hun begynner å vise tegn til tretthet, legger jeg henne i sprinkelsenga på rommet vårt.
Gir hun tutten, legger kosekluten over øynene slik at kun nesen og munnen stikker frem og setter på spilledåsebamsen. Av og til roer hun seg med en gang, og sovner nesten umiddelbart.
Dersom hun er urolig vugger jeg forsiktig på kroppen hennes, slik at hun tror hun blir bysset :p Hvis ikke det fungerer, setter jeg på white noise i tillegg.
Veldig varierende for hvor lang tid jeg må "vugge" henne og evt synge. Alt fra ingenting til 10 min..
 
Her sovner hun ganske fint selv, det vi gjør er at vi bruker et tynt pledd som vi pakker overkroppen inn i slik at hun ikke kan ligge å fekte med armer og dra ut smokken :p i løpet av natta får hun ut armene selv, men da sover hun så godt så det gjør ingenting. Eller har jeg strøket henne på pannen for da sovner hun fortere. Føler oss ganske heldige som har en så enkel baby :)
 
Etter snart 6 mnd med byssing, bæring, trilling, shhhing, ja ALT har S de 2 siste ukene funnet søvnen selv både i seng og vogn, uten noe rugging som helst, føler jeg har vunnet i lotto! Håper det varer[emoji4] før sov hun i max 20 min, nå er det opp mot 3 timer, er helt satt ut[emoji12] Storebror var helt likens å sovnet selv før han var 6 mnd.
 
Etter snart 6 mnd med byssing, bæring, trilling, shhhing, ja ALT har S de 2 siste ukene funnet søvnen selv både i seng og vogn, uten noe rugging som helst, føler jeg har vunnet i lotto! Håper det varer[emoji4] før sov hun i max 20 min, nå er det opp mot 3 timer, er helt satt ut[emoji12] Storebror var helt likens å sovnet selv før han var 6 mnd.

Så herlig! Håper det fortsetter slik :)
Er det jeg håper at det skal gå seg til av seg selv :)
Er så lei av å høre at vi må gjøre ditt og datt, som om det skulle magisk fikse det :p
 
På kvelden legger vi henne våken, synger litt, trøster hvis hun gråter og lar henne finne søvnen selv.
På natta kan jeg bare legge henne ned etter amming. Har hun ikke sovnet under ammingen sovner hun raskt selv.
På dagen derimot er det langt i fra like enkelt. Så da trilles det, bæres eller bysses i søvn. De siste dagene har hun våknet og hylt hver gang jeg prøver å legge henne ned, så da sover hun i armene mine.
 
Varierer veldig - catcher vi at hun er trøtt i tide sovner hun selv. Ellers må jeg trille frem og tilbake eller på kvelden, amme
 
Han har blitt veldig enkel å legge hjemme på dagtid i det siste. Kan bare legge han i vogga, så sovner han enten selv eller med bittelitt vugging. På kvelden sovner han enten til puppen eller så legger jeg han ned ganske trøtt og han sovner selv. På natta sovner han alltid til puppen :)
Når vi er ute på ting er det ikke alltid like lett :p
 
Har det mørkt og godt på rommet, og svalt. Ammer han rett før eg legg han, men han er sånn halvveis våken når eg legg han ned :)
 
Så herlig! Håper det fortsetter slik :)
Er det jeg håper at det skal gå seg til av seg selv :)
Er så lei av å høre at vi må gjøre ditt og datt, som om det skulle magisk fikse det :p

Ja her var det ingen magi[emoji12] de må bare finne søvnen selv når de er klare for det tenker jeg, som sagt holdt på nå i 6 mnd hvor dagene har gått til å få henne til å sove[emoji42]
 
På dagtid må jeg ut og trille henne i søvn, men kan av og til ammes i søvn. På kveld/natt ammes hun i søvn :)
 
På dagtid må han ammes i søvn, eventuelt trilles i søvn.
Om kvelden og natta så ammer jeg og legger han i senga si mens han er våken, men trøtt. Der sovner han innen 10 minutter, uten at jeg trenger å gjøre noe :)
 
På kvelden ammes hun i søvn. Da tar det ofte rundt en time før hun sover godt nok til at jeg kan legge henne over i bedside criben. På natten legger jeg henne over med en gang hun er ferdig (så fremt jeg ikke har sovnet jeg og [emoji85]), og da sover hun enten eller finner søvnen selv med en gang.
Dagtid er det derimot verre med. Sovner som regel ved puppen da også, men våkner når jeg prøver å flytte henne. Bæresele funker innimellom, samme med byssing. Trilling i vogn har alltid fungert, inntil de siste dagene. Håper dagsøvnen blir litt lettere etterhvert her også!
 
Hun sovner selv med smokken og kosen i senga om kvelden, jeg sitter der til hun sovner, må ofte putte inn smokken noen ganger [emoji4]
 
Her varierer det, noen ganger sovnet han etter amming og noen ganger sovner han selv med tutten.
 
Back
Topp