Regler

Miss_30

Forumet er livet
Septembergull'17
Jeg lurer på om noen kan noe om en følgende sak. Skulle jobbe en dagvakt på en annen avdeling enn min vanlige arb.plass. Dette skulle være min andre arb.plass for å kunne tjene litt ekstra. Var leid inn som ekstra bemanning pga en utagerende person. Dagen før( dette var helg) får jeg en tlf om at det ikke var behov for meg likevel da denne personen ikke lenger var på avd. Er det da riktig at jeg ikke skal få noe betalt når det ikke stod noe om at denne tlf kunne komme? Det er snakk om tapt arb.inntekt her.

Litt usikker på den. Du kan se her om det kan hjelpe deg:
https://www.nsf.no/vis-artikkel/312...----Naar-arbeidsgiver-avbestiller-avtalt-vakt

Som regel er avtalt vakt, avtalt vakt og kan ikke bare avlyses fra en side uten at det ligger forbehold avtalt på forhånd. Men det er unntak, og det står at feks fastvakt til terminal pasient som dør før avtalt arbeidstid er et slikt unntak. Nå vet jeg ikke som det kan relateres til ditt tilfelle, men mulig det er åpent for det siden det var spesifikt fastvakt for en gitt pasient du skulle ha.

Litt usikker på den. Du kan se her om det kan hjelpe deg:
https://www.nsf.no/vis-artikkel/312...----Naar-arbeidsgiver-avbestiller-avtalt-vakt

Som regel er avtalt vakt, avtalt vakt og kan ikke bare avlyses fra en side uten at det ligger forbehold avtalt på forhånd. Men det er unntak, og det står at feks fastvakt til terminal pasient som dør før avtalt arbeidstid er et slikt unntak. Nå vet jeg ikke som det kan relateres til ditt tilfelle, men mulig det er åpent for det siden det var spesifikt fastvakt for en gitt pasient du skulle ha.
Hmm, ble litt usikker selv etter å lest, men det er ikke snakk om en terminal pasient, men pasienten ble sendt på sykehus. Jeg har heldigvis bevis på sms, selv om hun har fjernet vakta på Gat. Jeg har sendt henne en mail, så får vel svar i løpet av morgendagen.
Takk for svar :)

Hmm, ble litt usikker selv etter å lest, men det er ikke snakk om en terminal pasient, men pasienten ble sendt på sykehus. Jeg har heldigvis bevis på sms, selv om hun har fjernet vakta på Gat. Jeg har sendt henne en mail, så får vel svar i løpet av morgendagen.
Takk for svar :)
Evt hør med tillitsvalgt på arbeidsplassen. De har gjerne vært borti problemstillingen før.

Hva har du funnet ut av??[emoji5]

På min arbeidsplass skal ekstravakter avbrstilles senest 48 timer før vaktstart, hvis det avbestilles senere enn 48 timer får den ansatte betalt for to timer og trenger ikke å møte på jobb

På min arbeidsplass skal ekstravakter avbrstilles senest 48 timer før vaktstart, hvis det avbestilles senere enn 48 timer får den ansatte betalt for to timer og trenger ikke å møte på jobb
Slik hadde vi det på den forrige arbeidsplassen.

Jeg skal høre litt med tillitsvalgt i dag. Synes ikke noe om at jeg skal tape en hel dag med lønn og i tillegg en søndag.

Back
Topp