3 små engler i magen
Betatt av forumet
Jeg må bestille min første kontroll nå og som jeg har forstått så kan man velge om man vil gå til lege eller jordmor. Hvem anbefaler dere? Er en som er bedre enn den andre?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har pleid å gått til legen først slik man får tatt blodprøver og sånt, så annenhver gang til jordmor og lege [emoji846]
Kommer til å gå så mye som mulig til jmgår til jm på første kontroll også, mener på at hun tar blodprøver selv
hvis ikke får jeg bare dra til legen i tillegg. Ser ikke poenget i å dra til legen..
Hva sjekker man på de første blodprøvene og hvor mange ganger senere tar man blodprøver (hvis man ikke følges opp spesielt)?
Jeg gikk annen hver gang til lege og jordmor sist og kommer sikkert til å gjøre det samme nå.
Hva sjekker man på de første blodprøvene og hvor mange ganger senere tar man blodprøver (hvis man ikke følges opp spesielt)?
Jeg gikk annen hver gang til lege og jordmor sist og kommer sikkert til å gjøre det samme nå.
Ellers målte jordmor blodprosent/hemoglobin ( bare et lite stikk i fingeren) hver gang jeg var der![]()
Tusen takk for gode råd alle sammen☺. Det ser ut som at begge er viktige, men at kanskje jordmor har bedre kunnskap om graviditet. Jeg kommer til å bestille første kontroll hos jordmor siden helsestasjonen er naboen min. Jeg
Blir 8 uker nå til søndag og vil bestille i begynnelsen av neste uke. Jeg har vært på ul når jeg var 6 uker og der var et foster med et bitte litt bankene hjerte☺. Så det blir spennende å sette i gang kontrollenen.