Fine reisen og hverdagen

Kathybe

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Jeg har alltid ønsket meg mange barn med min utkårede, helt fra jeg var liten har jeg vært fast bestemt på at jeg skulle få 3 gutter med 2 år imellom. Utrolig mye rart man får for seg fra barnealder.
Da jeg møtte min mann hadde han allerede 2 nydelige tvillingjenter på 5 år, mitt spørsmål til min kjære før vi ble sammen var selvfølgelig ønsker du flere barn med den du eventuelt blir sammen med?

Han sa ja, og vårt forhold fortsatte og blomstre! Vi ble gravide med lille fine 3 åringen hjemme og tanken var fortsatt flere barn i fremtiden for meg. Noen dagen før 3 åringen ble født datt det ut av mannen: "Skal bli deilig å bli ferdig med siste...." Det var som om alt luft datt ut av meg, for DETTE hadde vi jo virkelig ikke snakka om at den vakre skapningen som ruget inni magen skulle være mitt, vårt siste barn. Fra 3 åringen ble født opplevde jeg et tomrom fordi jeg følte en vanvittig sorg over at han skulle være mitt siste barn, jeg som hadde ønsket meg så mange. Denne sorgen satt i lenge! Over et år etterpå kunne jeg fremdeles finne meg gråtende i senga når jeg tenkte over dette.

Derfor er lille søte i magen nå så utrolig ønsket! Av både meg og mannen selvfølgelig! Han har endret mening underveis, hørt på hva jeg har og si om saken og jeg selvfølgelig på hva han føler og tenker. Lille i magen er nå vårt siste barn, men utrolig ønsket og vi er så heldige å få ha 4 fine hjemme!

Litt om min historie.

Vi er 4+4 i dag og jeg er veldig utålmodig på å fortelle hele verden om dette her! Dagene går så utrolig sakte!

Jeg kjenner mye på sult og tretthet, samt våkenhet om natten.
 
Gratulerer så mye [emoji2] så fint at han skiftet mening etterhvert [emoji4]
Vi er akkurat like langt på vei. Tiden går supersakte [emoji33] jeg er også sulten og trøtt, og har mange rare drømmer [emoji85] lykke til!
 
Gratulerer så mye [emoji2] så fint at han skiftet mening etterhvert [emoji4]
Vi er akkurat like langt på vei. Tiden går supersakte [emoji33] jeg er også sulten og trøtt, og har mange rare drømmer [emoji85] lykke til!
Ja det er moro og følge de som er like langt og se samme glede over de samme tingene [emoji173] takk! [emoji16]
 
Det er så rart å vite at en gravid om dagen og omtrent ikke føle seg gravid. Hadde det ikke vært for alle den tiden jeg bruker på å sove om dagen, eller skulle ønske jeg kunne sove så hadde jeg ikke trodd noe på det [emoji23]

Kjenner på at jeg er mer nervøs denne gangen på om det går bra eller ikke. For vet nå hva jeg går til kontra forrige graviditet og jeg har lest om så mange og mye som det ikke går rette veien for. Men prøver å bare tenke happy tanker på at alt står bra til nede i magen og at det går bra! [emoji173][emoji173]

Jeg trente i går og klarte ikke presse meg så mye som jeg pleier og måtte bare ta det helt med ro. Når timen var over trodde jeg helt seriøst jeg skulle svime av og kvalmen var ekstremt. Pumpa hoppa omtrent ut av brystet mitt og jeg det føltes ut som om jeg var på vei til å få et illebefinnende. Det var skikkelig ekkelt! Glad for at jeg hørte på kroppen og ikke tok i enda mer når jeg følte at jeg ikke klarte. Dette ønsker jeg IKKE å oppleve igjen.

Ellers har jeg det veldig fint! Fått snakket med ernæringsfysiolog også og hun mente jeg kunne spise lavkarbo som før, men tilføre mer bær og nøtter [emoji4]
 
Hodet mitt er absolutt ikke på plass i dag! Sliter med å gjøre ting på jobben og Googler heller fordet meste rundt.

Var jo på legebesøk i dag og hun tok ultralyd. Der så vi to fostersekker og et lite så vidt vi så det bankende hjerte [emoji173] ultralyd til neste uke for å se hvordan det ser ut [emoji5]

Har også fått time til glukosebelastning grunnet svangerskapsdiabetes i forrige svangerskap og fordi jeg ikke har helt normal bmi.

Er forresten 6+1 i dag.
 
1 dag igjen til ultralyd igjen! Også er det time klokka halv 4 [emoji44] snakk om pining [emoji23][emoji23]

Vet egentlig ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg.
 
Takk! [emoji173] Time halv 4 [emoji44][emoji23] laaaang dag på jobb [emoji28]
Da får du chatte litt her inne på forumet eller andre ting, eller med litt flaks fordype deg i noe på jobben så løper tiden avsted til halv fire i dag. Masse lykke til :)
 
8+5 i dag <3 Det er nå 1 uke ca siden vi fikk bekreftet at det er to små inni magehuset vårt <3 Det har også sunket inn og jeg har begynt å forberede meg på to stk istedenfor 1. og nå har jeg også begynt å glede meg på ordentlig til å se alt de to lærer av hverandre og all den glede de to kan bringe vår allerede store familie!
Vi har kjøpt oss hus også, så nå kommer det en travel periode.

Jeg er så spent på formen min fremover. Har nemlig begynt å merke isjasj-smerter i høyre beinet og at jeg blir fort sliten i musklene når jeg sitter lenge. Samt at halebeinet og symfysen skriker en del innimellom.
Men ellers er jeg egentlig i storform, ekstremt trøtt og av og til kvalm, men det blir bare bedre og bedre.
Gått opp 10kg, men det har stabilisert seg de siste 4 ukene heldigvis.
 
9+1 i dag! Ny spennende uke på meg og smågulla! Nå beveger de seg jo! <3
Jeg kjenner livmoren veldig godt over skambeinet når jeg ikke har tømt blæren nå, og gleder meg sånn til at magen blir ordentlig babymage - som mannen sier, magen kommer fort nok nå som vi venter to.

Forrige uke fikk jeg Angelsounden som jeg hadde bestilt og hele huset fikk høre på den deilige hjertelyden. Mannen fikk høre begge to også. Utrolig koselig og ligge å lytte slik til lydene fra de i magehuset.

Vi fortalte tvillingene hjemme i helgen at vi ventet tvillinger og de ble helt i vilden sky. De begynte å tenke mye på hva vi gjør med biler osv. Disse barna altså! <3
 
9+1 i dag! Ny spennende uke på meg og smågulla! Nå beveger de seg jo! <3
Jeg kjenner livmoren veldig godt over skambeinet når jeg ikke har tømt blæren nå, og gleder meg sånn til at magen blir ordentlig babymage - som mannen sier, magen kommer fort nok nå som vi venter to.

Forrige uke fikk jeg Angelsounden som jeg hadde bestilt og hele huset fikk høre på den deilige hjertelyden. Mannen fikk høre begge to også. Utrolig koselig og ligge å lytte slik til lydene fra de i magehuset.

Vi fortalte tvillingene hjemme i helgen at vi ventet tvillinger og de ble helt i vilden sky. De begynte å tenke mye på hva vi gjør med biler osv. Disse barna altså! <3
Så herlig å lese [emoji173]️ skikkelig sjalu på en angelsounden din! Vurderer å kjøpe med en selv
 
Så herlig å lese [emoji173]️ skikkelig sjalu på en angelsounden din! Vurderer å kjøpe med en selv
Så sjalu faktisk at når jeg først var inne på finn for å se etter ny leilighet, endte jeg opp med å kjøpe en doppler[emoji23][emoji7][emoji7]
 
Så sjalu faktisk at når jeg først var inne på finn for å se etter ny leilighet, endte jeg opp med å kjøpe en doppler[emoji23][emoji7][emoji7]
Den er så gull verdt [emoji173][emoji173][emoji173]
 
  • Liker
Reactions: Hl
Grugleder meg Til den kommer i morgen [emoji16] enn om jeg ikke finner lyd [emoji54]
Da må du bare tenke på forhånd at jordmor ikke hører etter hjertelyden før i uke 14 fordi de først da kan være tilnærmet sikre på at de skal høre den [emoji4][emoji4] finner den langt ifra hver gang altså!
 
Da må du bare tenke på forhånd at jordmor ikke hører etter hjertelyden før i uke 14 fordi de først da kan være tilnærmet sikre på at de skal høre den [emoji4][emoji4] finner den langt ifra hver gang altså!
Det er sant da! Blir spennende å prøve [emoji51]
 
10+1 [emoji173]
Da har jeg vært hos legen i dag og i dag fikk jeg se to små sprellerende babyer. Utrolig hvor mye mer lik en baby de er nå i uke 10! Fått 50% sykemelding i dag grunnet trøtthet. Føler ikke døgnet har nok timer til søvn og legen min mente at jeg trengte sykemelding for å komme meg ovenpå. Aldri hyggelig å fortelle på jobb at man er sykemeldt da, men det går jo greit. Men er veldig spesielt når det allerede er en sykemeldt og en som også er gravid på arbeidsplassen. Og jeg vet man ikke skal tenke på det, men man gjør det likevel. Ush. Håper bare at dette gjør at formen min blir litt bedre fremover!
 
  • Liker
Reactions: Hl
Back
Topp