♫ Skravletråd Mars ♫

Vi har en delvis felles økonomi.
Det vil si vi begge setter over en fast sum over på en felleskonto når vi får lønn.
Denne kontoen skal dekke alle regninger + ukeshandelen (mat og husholdningsartikler).
Jeg har ansvar for klær og lignende til meg og barna, mannen har drivstoff til bilene.
Er egentlig greit, det som er igjen etter overføring er mine penger jeg kan bruke som jeg vil.
En av de tingene jeg elsker å gjøre er å handle til ungene, derfor under mitt budsjett.

Syns det er deilig å ha penger som bare er mine og vite det er satt av penger til regninger og mat
Høres veldig greit ut da :D Vi har hver våre ting å betale. Ikke felles i den forstand, men vi deler det godt opp. Han betaler de største tingene, men han tjener mest også. Over dobbelt av meg så [emoji14]

Men er jeg tom, overfører han og vice versa :) Så ingen av oss sliter på noe som helst da :)

Høres veldig greit ut da :D Vi har hver våre ting å betale. Ikke felles i den forstand, men vi deler det godt opp. Han betaler de største tingene, men han tjener mest også. Over dobbelt av meg så [emoji14]

Men er jeg tom, overfører han og vice versa :) Så ingen av oss sliter på noe som helst da :)
Her er det jeg som tjener mest, men jeg har mer utgifter til barna enn han her utenom det fellelse så på en måte går det opp i opp

Bare man finner en løsning som fungerer for seg og sin familie er det jo godt :D
Helt riktig.
Syns også det er helt feil om en sitter igjen med veldig mye mer penger til personlig for bruk enn den andre også er helt feil.
Man er en familie og innad i en familie burde man være likestilt.

Mannen min er ikke helt enig, derfor vi setter over det samme til felleskontoen.
Jeg lar være å fortelle hva jeg her i utgifter utenom siden jeg mener vi skal ha igjen cirka det samme til personlig forbruk...
På den måten blir vi begge fornøyde :P

Helt riktig.
Syns også det er helt feil om en sitter igjen med veldig mye mer penger til personlig for bruk enn den andre også er helt feil.
Man er en familie og innad i en familie burde man være likestilt.

Mannen min er ikke helt enig, derfor vi setter over det samme til felleskontoen.
Jeg lar være å fortelle hva jeg her i utgifter utenom siden jeg mener vi skal ha igjen cirka det samme til personlig forbruk...
På den måten blir vi begge fornøyde :P
Ja. Blir litt rart om ene kan legge en stor haug på sparekontoen mens andre lever helst på krona i slutten av mnd [emoji85]

Her klarer vi begge å legge på sparekonto og gi barna på deres sparekonto. Så da tenker jeg at vi klarer oss fint. Men kjøper meg noe jeg ønsker sikkert 1 gang i mnd uansett :)

Man vet man er glad i potetsalat når det blir kveldsmat. Ikke noe annet til [emoji23] Bare en liten porsjon [emoji87]

Får lønn mandag [emoji322] perfekt!
Ohh Nice:) N likte godt den grå genseren så burde hatt flere av de i grunn. Også noe svarte bukser jeg fant senere til 100kr stk. Kjøpte også badetøy til begge minste sist og jeansskjørt til frøkna

Back
Topp