Dere som skal holde det hemmelig

Okt15,nov17♡

Flørter med forumet
Der som skal holde graviditeten hemmelig for familie/venner/andre har der en unnskyldning for å si nei takk til alkohol?

Her har vi sakt det til 4 av våre nærmeste venner, men ønsker å overaske familie i påsken som vi gjorde for 2 år siden da vi ventet gutten vår !

Jeg kjøpte bare en hvitvinsflaske, å byttet innholdet med champagnesaft[emoji28] ingen som ante mistanke, selv om flaska var tom[emoji23]
Og når de spurte om jeg ville ha noe, sa jeg bare at jeg skulle holde meg til hvitvinen, for det var det eneste jeg ikke ble så dårlig av dagen etterpå[emoji5]

Der som skal holde graviditeten hemmelig for familie/venner/andre har der en unnskyldning for å si nei takk til alkohol?

Her har vi sakt det til 4 av våre nærmeste venner, men ønsker å overaske familie i påsken som vi gjorde for 2 år siden da vi ventet gutten vår !
Vet de at dere prøver å bli gravide igjen da?

Jeg pleier uansett ikke å drikke noe særlig når jentungen er til stede, så sist vi var i familieselskap lot jeg som jeg nippet litt til vinglasset under middagen (det er omtrent det jeg gjør ellers og), og senere på kvelden satte jeg og mannen oss sammen i sofaen med glassene våre inntil hverandre på bordet, og så bare byttet han på hvilket glass han drakk av. Denne taktikken fungerte bra ved flere anledninger første gang jeg var gravid også.
Ellers er jo det å drikke noe som ser ut som the real deal en klassiker. Og ofte legger ikke engang folk merke til om du drikker eller ikke, bare du har et eller annet foran deg. Jeg har gått rundt på julebord med det samme glasset en hel kveld uten at noen merket at jeg ikke drakk det. [emoji23] Kanskje ikke like lett med familie, da ...

Har dere noen tips til å unngå spm på middag med venner? Har en venninegjeng som treffes innimellom for vin og middag ute, der alle tar seg både ett og to glass... Pga omstendigheter jeg ikke kunne kontrollere fikk disse damene vite om min siste graviditet som endte i en MA altfor tidlig, og i etterkant måtte jeg fortelle om de triste nyhetene i en gruppechat på Facebook (ikke akkurat det man vil i den situasjonen). Jeg vil virkelig ikke fortelle dem om denne graviditeten før ihvertfall 12 uker. Jeg liker alle sammen veldig godt men er ikke så close med dem og noen er venners venner så det føles feil å skulle si noe. Hva gjør jeg? Noen gode tips til unnskyldninger? Som ikke skriker "jeg er gravid!!" slik som den gode gamle antibiotika-unnskyldningen ;)

Har dere noen tips til å unngå spm på middag med venner? Har en venninegjeng som treffes innimellom for vin og middag ute, der alle tar seg både ett og to glass... Pga omstendigheter jeg ikke kunne kontrollere fikk disse damene vite om min siste graviditet som endte i en MA altfor tidlig, og i etterkant måtte jeg fortelle om de triste nyhetene i en gruppechat på Facebook (ikke akkurat det man vil i den situasjonen). Jeg vil virkelig ikke fortelle dem om denne graviditeten før ihvertfall 12 uker. Jeg liker alle sammen veldig godt men er ikke så close med dem og noen er venners venner så det føles feil å skulle si noe. Hva gjør jeg? Noen gode tips til unnskyldninger? Som ikke skriker "jeg er gravid!!" slik som den gode gamle antibiotika-unnskyldningen ;)
Er det én av dem du kunne betro deg til, da, som kunne drikke av glasset ditt i smug? Ellers går det an å sørge for å møtes et sted hvor det er naturlig å bestille drikke i baren i stedet for ved bordet, og så passer du bare på at du alltid går alene og bestiller alkoholfritt. (Hvis du drikker øl, be om å få i vanlig ølglass, noen steder får du Munkholm i Munkholm-glass - litt avslørende.)
Eller kan du dra en unnskyldning om at du må kjøre av en eller annen grunn?

Last edited:
Det kan jo faktisk funke å si (siden de viste om den forrige er det jo ikke så unaturlig) "Vi prøver jo litt, så tenker det er best å la være sånn i tilfelle bare"

Er det én av dem du kunne betro deg til, da, som kunne drikke av glasset ditt i smug? Ellers går det an å sørge for å møtes et sted hvor det er naturlig å bestille drikke i baren i stedet for ved bordet, og så passer du bare på at du alltid går alene og bestiller alkoholfritt. (Hvis du drikker øl, be om å få i vanlig ølglass, noen steder får du Munkholm i Munkholm-glass - litt avslørende.)
Eller kan du dra en unnskyldning om at du må kjøre av en eller annen grunn?
Jepp, ikke dumt dette heller :) takk for tips!

Back
Topp