Når fortelle sjefen....

Wozalia

Flørter med forumet
Hei.

Jeg er midt i en omorganisering på jobben min, og vil få ny leder når jeg er 9 uker på vei. Jeg er 6+2 uker nå. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Den nye lederen er helt ny, jeg kjenner han ikke.
Skal jeg fortelle den avtroppende lederen først, eller vente til jeg er 12 uker og da fortelle den nye?
Jeg håper å være i jobb alle disse ukene, selv om jeg kjenner både på kvalmen og trøttheten. I tillegg vokser jeg kjapt..
Dårlig førsteinntrykk å si at jeg er gravid kanskje...

Noen tanker?

:anyone

Er i samme situasjon selv[emoji5]
Jeg har fortalt det til nåværende leder siden vi går så godt over ens, så venter jeg til 12 uker om ikke lengre hvis det går med å fortelle det til min nye leder[emoji5]

Jeg synes du skal gjøre det du synes blir best for deg, det er det viktigste, og jobben venter på deg når du kommer tilbake ;)
Masse lykke til[emoji173]

Jeg kommer til å vente med å si det til arbeidsgiver så lenge som mulig (over 12 uker). Kanskje tidligere til arbeids leder.

Er i samme situasjon selv[emoji5]
Jeg har fortalt det til nåværende leder siden vi går så godt over ens, så venter jeg til 12 uker om ikke lengre hvis det går med å fortelle det til min nye leder[emoji5]

Jeg synes du skal gjøre det du synes blir best for deg, det er det viktigste, og jobben venter på deg når du kommer tilbake ;)
Masse lykke til[emoji173]
Tusen takk for gode ord. :Heartred Må tenke litt på dette..

Hvis det ikke er nødvendig å si det pga tilrettelegging av arbeidsoppgaver eller noe sånt har du jo ingen som helst plikt til å si fra til arbeidsgiver før tre måneder før du skal ut i permisjon. [emoji6]
Jeg kommer ikke til å si noe på jobben før 12 uker og vel så det. Har ikke fnugg av dårlig samvittighet for det.

Jeg var i mammaperm til desember i fjor og er nå i ulønnet permisjon. Starter på jobb i april og kvier meg for å fortelle arbeidsgiver om det ettersom jeg allerede har vært borte fra jobb i over ett år. Hun visste jo da hun ansatte meg at jeg er i "min beste alder" og at vi ønsker oss flere enn ett barn, men jeg tror hun hadde trodd at jeg skulle jobbe i minst ett år før jeg ble gravid på ny. Har fortalt det til min nærmeste leder og hun var i allefall hyggelig om det og ikke slik jeg frykter at sjefen vil reagere. Tenker å vente til etter TUL og litt lenger, så må jeg jo ha fri til svangerskapskontrollene og da er det jo lurt at hun vet hvorfor jeg er hos lege/jordmor.

Hvis det ikke er nødvendig å si det pga tilrettelegging av arbeidsoppgaver eller noe sånt har du jo ingen som helst plikt til å si fra til arbeidsgiver før tre måneder før du skal ut i permisjon. [emoji6]
Jeg kommer ikke til å si noe på jobben før 12 uker og vel så det. Har ikke fnugg av dårlig samvittighet for det.

Nei, er klar over det, men tenkte mest for min egen del. Gjerne litt forståelse for at jeg noen dager ønsker hjemmekontor hvis formen ikke er helt topp, og fravær i forbindelse med lege og UL. Også tror jeg at jeg blir stor tidlig i dette svangerskapet. :think005 Får ikke gått på trening, mangler all energi og overskudd, og er konstant sulten. Hehe, dårlig kombo laughing4

Jeg var i mammaperm til desember i fjor og er nå i ulønnet permisjon. Starter på jobb i april og kvier meg for å fortelle arbeidsgiver om det ettersom jeg allerede har vært borte fra jobb i over ett år. Hun visste jo da hun ansatte meg at jeg er i "min beste alder" og at vi ønsker oss flere enn ett barn, men jeg tror hun hadde trodd at jeg skulle jobbe i minst ett år før jeg ble gravid på ny. Har fortalt det til min nærmeste leder og hun var i allefall hyggelig om det og ikke slik jeg frykter at sjefen vil reagere. Tenker å vente til etter TUL og litt lenger, så må jeg jo ha fri til svangerskapskontrollene og da er det jo lurt at hun vet hvorfor jeg er hos lege/jordmor.
Ja, det var det jeg tenkte på og. Det skal jo liksom ikke ha noe å si med graviditet på jobben, men det føles ikke helt på samme måten. Lykke til når du er tilbake på jobb, håper sjefen tar det bedre enn du tror :Heartred

Ja, det var det jeg tenkte på og. Det skal jo liksom ikke ha noe å si med graviditet på jobben, men det føles ikke helt på samme måten. Lykke til når du er tilbake på jobb, håper sjefen tar det bedre enn du tror :Heartred

Jeg skjønner jo kjempegodt at det første en arbeidsgiver tenker er "Åfaen hva skal vi gjøre med vikarer osv" de vil jo løse det logistikkmessig, men jeg er jo litt følsom nå som jeg nettopp har blitt gravid og ønsker meg egentlig bare et "gratulerer" :)

Første graviditet sa jeg ingenting før jeg var 5 måneder på vei eller noe sånt. Med andremann hadde vi fått en ny sjef jeg følte meg mer komfortabel med, så han fortalte jeg det ganske tidlig til (også fordi jeg ble veldig dårlig). Nå er jeg jo fremdeles i permisjon med andremann, så må si jeg gruer meg til å fortelle det denne gangen, men kommer nok til å fortelle det relativt tidlig.

Jeg kommer til å fortelle så fort jeg har alt under kontroll, blir jeg dårlig sier jeg ifra da, men om ikke, så sier jeg ifra når jeg vet hvordan ting går, men helt sikkert før uke 12 :) hun har gitt oss lavere %stilling på jobb fordi hun ikke vil sparke noen, siden hun har skjønt hvilken generasjon hun har med å gjøre av oss yngre på jobb :)

Tenkte ved en passende anledning etter legetimen i uke 10-11. Muligens i uke 12 :) men veldig usikker på om jeg bør ta sjefen alene eller hele jobben samtidig, da vi er så få. Litt kleint å dele det opp for vi er bare 4 stk og lite areal, så er sjeldent naturlig alene med noen uten å måtte lukke dører:-)

Dette er noe jeg gruer veldig til . Da jeg bare har vært i denne jobben i snart 6 måneder .
Etter å ha vært i samme jobb i 7 år.

Back
Topp