Ubehag, nedpress, kynnere uke 24

Zephyra

Forumet er livet
VIP
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Nå trenger jeg råd, og helst noen beroligende :p Har vært plaget med heftige kynnere lenge allerede, og etter en lang skitur idag har jeg fått mye mer smerter i bekkenet enn jeg pleier å ha, klarer knapt å gå, i tillegg smerter nederst i magen, som sting.

Samtidig har jeg begynt å få et merkelig, strålende ubehag langt ned i underlivet, lurer på om det er nedpress? Kjennes ut som babyen ligger å stanger imot noe som jeg ellers kun merker noe til ved sex. Altså det er ikke blæren, men lengre ned. Det er mye aktivitet og sparking, og tror det er hodet som ligger ned, for den litt rare smerten kommer gjerne i takt med sparkene jeg får midt i magen.

Er dette noe å bekymre seg over, eller er jeg litt overhysterisk nå? Har time hos jordmor om tre dager, så kan uansett ta det opp med henne da. Mannen har reist bort igjen, så er alene, og da vandrer tankene gjerne litt ekstra

Ingen råd??

Dersom du plages med bekkenet, tror jeg at det beste rådet er å ta det med ro....Ikke ta ut på lange skiturer eller utfør aktivitet som krever stort utfall for bekkenområdet.
Når det gjelder kynnere og nedpress, er jo det naturlig- for noen tidligere enn andre- men snakk med jordmor- det er vel beste rådet [emoji6]
Lykke til [emoji175]

Tror nok du skal være litt forsiktig med skigåing. Bekkenet er svært utsatt når du er gravid. Og når du bare er i uke 24 skal du være gravid en god stund til;)
Nedpress er helt vanlig. Og etter hva du skriver så tenker ikke jeg at det er noe å bekymre deg for. Ta det opp med jm når du skal dit:)

Synes det høres ganske normalt ut både med kynnere og stråling nedover. Synes også det høres ut som det blir provosert frem av mulig litt for heftig aktivitet. Både sist svangerskap og nå blir jeg mer plaget av kynnere og bekkenet ved høyt aktivitetsnivå iallefall. Det betyr selvfølgelig ikke at du skal slutte å være aktiv, men at du kanskje bør lytte litt mer til kroppen. Tipper jordmor har noen gode råd når du er hos henne :)

Takk for råd alle sammen :)

Fikk hyppige kynnere fra uke 17, noe som ikke var unormalt i forhold til gyn. Så sant kynnere ikke kommer i intervaller eks fast hvert 3min og varer 30-60sekunder som rier kan, så var det ingen grunn til bekymring.
Du har nok overanstrengt deg på skituren. Ikke noe å være redd for, men skjønner uroen din. Var nemlig slik selv.
Vondter og stikkinger er også vanlig da livmoren vokser og strekkes veldig.

Håper du har det bedre idag

Fikk hyppige kynnere fra uke 17, noe som ikke var unormalt i forhold til gyn. Så sant kynnere ikke kommer i intervaller eks fast hvert 3min og varer 30-60sekunder som rier kan, så var det ingen grunn til bekymring.
Du har nok overanstrengt deg på skituren. Ikke noe å være redd for, men skjønner uroen din. Var nemlig slik selv.
Vondter og stikkinger er også vanlig da livmoren vokser og strekkes veldig.

Håper du har det bedre idag
Nedpresset er likt, og for hvert spark kjenner jeg hodet presses godt ned :p
Mine kynnere begynte tidlig og jordmoren har hele tiden uttrykt bekymring for de uten at jeg har fått vite noe mer rundt de. De er litt uvanlige fordi de er skikkelig vonde, og gjerne kan sitte i noen timer av gangen. Men fikk en sjekk hos lege så slapper litt mer av, har time hos jordmor i morgen og da håper jeg at hun kan fortelle litt mer rundt det. I mitt forrige svangerskap kom ikke hodet så langt ned før i slutten, og jeg kjente ikke press mot livmorhalsen før fødselen, så derfor ble jeg så bekymret :) Takk for svar :)

De vondtene du beskriver høres ut som bekkenløsning som de andre skriver, å gå på ski er ikke bra om man sliter litt med bekkenet. Jeg har også slitt med mye kynnere i begge graviditetene mine, og sist svangerskap hadde jeg det nok fra rundt 17 uker jeg og. De var veldig ubehagelige/vonde og ble ikke akkurat bedre med tiden dessverre, men jeg gikk heldigvis helt til termin :)

De vondtene du beskriver høres ut som bekkenløsning som de andre skriver, å gå på ski er ikke bra om man sliter litt med bekkenet. Jeg har også slitt med mye kynnere i begge graviditetene mine, og sist svangerskap hadde jeg det nok fra rundt 17 uker jeg og. De var veldig ubehagelige/vonde og ble ikke akkurat bedre med tiden dessverre, men jeg gikk heldigvis helt til termin :)
Ski er stortsett den aktiviteten jeg klarer uten vondt, tror bare jeg gikk for lenge. Både lege, jordmor og fysio sier at det er bra om jeg kan fortsette på ski, den glidende bevegelsen og diagonalgangen er bare godt for bekken og rygg. Jeg sliter derimot veldig med å gå til fots :( I forrrige svangerskap klarte jeg gå i fjellet med bekkenløsning, men ikke langs flat mark

Ski er stortsett den aktiviteten jeg klarer uten vondt, tror bare jeg gikk for lenge. Både lege, jordmor og fysio sier at det er bra om jeg kan fortsette på ski, den glidende bevegelsen og diagonalgangen er bare godt for bekken og rygg. Jeg sliter derimot veldig med å gå til fots :( I forrrige svangerskap klarte jeg gå i fjellet med bekkenløsning, men ikke langs flat mark

Oi, ja der ser man hvor ulikt det kan være med bekkenløsning fra person til person. Jeg fikk beskjed om å absolutt ikke gå på ski, for å skli ut med bena både frem og til siden gjorde veldig vondt. Men spørs nok helt hvor i bekkenet man har plager :)

Oi, ja der ser man hvor ulikt det kan være med bekkenløsning fra person til person. Jeg fikk beskjed om å absolutt ikke gå på ski, for å skli ut med bena både frem og til siden gjorde veldig vondt. Men spørs nok helt hvor i bekkenet man har plager :)
Ja jeg klarer ikke skli beina ut mot sidene i det hele tatt, så det er umulig å gå fiskebein :p Jeg må sette meg inn i bilen med samlede bein, og er egentlig spent på om jeg klarer spre beina nok til at vi slipper å leve i sølibat til babyen kommer :p Mens det å gå fremover på ski går fint fordi jeg slipper å løfte beina, det er skikkelig tungt :p Trapper tar knekken på meg :hilarious:

Ja jeg klarer ikke skli beina ut mot sidene i det hele tatt, så det er umulig å gå fiskebein :p Jeg må sette meg inn i bilen med samlede bein, og er egentlig spent på om jeg klarer spre beina nok til at vi slipper å leve i sølibat til babyen kommer :p Mens det å gå fremover på ski går fint fordi jeg slipper å løfte beina, det er skikkelig tungt :p Trapper tar knekken på meg :hilarious:

Det er noe dritt altså!! Tror ikke vi hadde noe sex i det hele tatt i forrige graviditet etter jeg ble sykemeldt sånn i uke 9 :P

Back
Topp