Noen som har blitt overrasket?

LillaSky

Betatt av forumet
Ruger i vei, og berg-og-dal-banen svinger.... den ene dagen har jeg tro på at det kan bli graviditet denne gangen, den neste har jeg ingen tro.

Har hatt noen forsøk, aldri blitt gravid. Hatt en dårlig følelse hver gang - og altså fått rett. Nå er den dårlige følelsen her igjen, over en uke før testdato....

Så: dere som har opplevd å bli gravide, hadde dere noen god følelse før testdag? Noen som har blitt overrasket og vært gravide tross dårlig følelse, eller omvendt?

Kjenner meg vanvittig godt igjen i beskrivelsen din. Sitter i samme båt nå. Det er helt forferdelig! Leser gjerne noen solskinnshistorier om dette!

Jepp! Ved vårt første IVF. Jeg startet å teste altfor tidlig , for man leser jo at alle tester positivt så tidlig ;) Negativ test 9 og 11 dpo. Hadde mye mensmurringer og var helt sikker på at mensen var i anmarsj, og hadde alt planlagt fryseforsøk. Gadd ikke engang teste 12 dpo. 13 dpo tok jeg ny test, som jeg såklart visste var negativ...men Neida, plutselig lyste det to streker i mot meg. Husker det øyeblikket som om det var i går <3

Så det er mulig, hehe. Krysser fingre for positive tester for dere :)

Jeg hadde dårlig følelse ved forrige forsøk, og jeg var gravid! Nesten ingen symptomer, var sikker på at det hadde gått i dass.. Masse lykke til, håper du tar feil denne gangen [emoji173]

Jeg kan ikke huske hvordan jeg følte det egentlig, men det var nok likt som hos deg, ts. IVF er litt av en berg og dalbane av følelser. Det er ikke for pingler:P

Jeg har hatt denne "følelsen" når jeg har vært gravid. Alle gangene faktisk. Kan ikke helt forklare det...:confused013
Har riktignok hatt den samme følelsen to ganger de siste fire årene hvor jeg da ikke har vært gravid...
Jeg tror alt dette er veldig individuelt altså :)

Jeg har hatt denne "følelsen" når jeg har vært gravid. Alle gangene faktisk. Kan ikke helt forklare det...:confused013
Har riktignok hatt den samme følelsen to ganger de siste fire årene hvor jeg da ikke har vært gravid...
Jeg tror alt dette er veldig individuelt altså :)

Mhm fasiten er at det finnes ingen fasit. Men når en føler seg tom og utafor og håpet svinger så voldsomt så er det godt å høre om andre som har følt nederlaget komme, men tatt feil, for da tennes det et ørlite håp hos meg igjen og jeg føler meg et lite hakk bedre

Mhm fasiten er at det finnes ingen fasit. Men når en føler seg tom og utafor og håpet svinger så voldsomt så er det godt å høre om andre som har følt nederlaget komme, men tatt feil, for da tennes det et ørlite håp hos meg igjen og jeg føler meg et lite hakk bedre

Av alle mine år i denne forumverdnen har jeg sett mange tilfeller av de som har vært sikre på at det ikke har gått, men likevle vært svært så gravide, så ingen grunn til å gi opp før man vet sikkert :)
Lykke til med kommende testing!

Jeg var helt sikker på at det ikke hadde klaffet. Følte meg IKKE gravid, ingen ømme pupper etc. Neg test 10dpo, sluttet med Crinone fordi jeg var helt overbevist om at jeg ikke var gravid. Men jammen var jeg det!

Var siste fryseforsøket og da orker jeg ikke å tenke positivt mer ( hadde 4 innsett før den) Tenkte at det kom til å bli negativt fra jeg satt det inn. Tok test dag 9 eller dag 10, og den var positiv. Så hadde ingen god følelse, men var positiv! Hadde ingen symptomer før dagen etterpå(psykisk, hehe). Men jeg mistet da..

Tror det er vanlig å ha en dårlig følelse, for det første er det jo mye på spill og for det andre er det mange hormoner man tar slm gjør at man blir litt vel emosjonell. Hvis man blir gravid blir man jo ekstra hormonell så da er det lett å bli enda mer negativ og blå før evt positiv test.

Har hatt dårlig følelse alle forsøkene mine, to har vært negative og to har vært positive.

Jeg var super negativ, og helt overbevist om at det kom til å bli ett mislykket forsøk.
Turte ikke å kjenne på noe som helst, da jeg til vanlig får ganske mange symptomer før tanta kommer (mensmurringer, ømme bryster, kvalme ++).
Men jeg testet positivt, 14 dpo :)
Så ikke mist motet enda, det kan faktisk gå bra, sjøl om vi oftest tenker det verste ;)

Etter over 3 år med prøving uten en eneste strek og to negative IVF-forsøk ble jeg mildt sagt overrasket da jeg på 3. forsøk fikk positiv test 13 dpo! Ville ikke teste før det fordi jeg trodde nederlaget var sikkert. Nå er jeg gravid i uke 30 og skjønner det fortsatt ikke helt! Ikke gi opp!

Etter over 3 år med prøving uten en eneste strek og to negative IVF-forsøk ble jeg mildt sagt overrasket da jeg på 3. forsøk fikk positiv test 13 dpo! Ville ikke teste før det fordi jeg trodde nederlaget var sikkert. Nå er jeg gravid i uke 30 og skjønner det fortsatt ikke helt! Ikke gi opp!

Så herlig å høre at det ordnet seg for dere :love017 Trenger en påminnelse på at selv om en ikke føler noe særlig kan det likevel være en spire i magen nå :smiley-angelic001

Last edited:
Ruger i vei, og berg-og-dal-banen svinger.... den ene dagen har jeg tro på at det kan bli graviditet denne gangen, den neste har jeg ingen tro.

Har hatt noen forsøk, aldri blitt gravid. Hatt en dårlig følelse hver gang - og altså fått rett. Nå er den dårlige følelsen her igjen, over en uke før testdato....

Så: dere som har opplevd å bli gravide, hadde dere noen god følelse før testdag? Noen som har blitt overrasket og vært gravide tross dårlig følelse, eller omvendt?

Hei håpefullesliter.
Ventingen er noe dritt..

Du har sikkert hørt litt om min historie fra før av.

Jeg var veldig optimistisk i begynnelsen av ventetiden på mange av forsøkene mine. Men det var ofte noe som skjedde rundt dag 5-7 etter innsetting som gjorde at jeg fikk en dårlig følelse +elveblest (jeg får det når jeg blir syk og når mens kommet, Fikk d ved 8 av 9 forsøk

Det som skjedde da var ofte at jeg fikk en stikkende smerte i underlivet eller at jeg ble veldig slapp og dårlig.

Under de 4 siste forsøkene hadde jeg alle symptomer som en gravid. Til og med sterkere enn de jeg har som gravid.
Da jeg ble gravid turte jeg ikke lengre å hope på at det hadde skjedd.

Jeg merket meg at jeg ikke fikk elveblest utbrudd den siste gangen og at jeg ikke ble dårlig i ventetiden, og at jeg var litt kvalm/trøtt(turte fortsatt ikke å håpe og tro at testen var positiv før etter 2 blodprøver og 2 ultralydkontroller.. holdt også pusten ved uke 18 ktr

Var siste fryseforsøket og da orker jeg ikke å tenke positivt mer ( hadde 4 innsett før den) Tenkte at det kom til å bli negativt fra jeg satt det inn. Tok test dag 9 eller dag 10, og den var positiv. Så hadde ingen god følelse, men var positiv! Hadde ingen symptomer før dagen etterpå(psykisk, hehe). Men jeg mistet da..

Det er mye som står på spill. Det er nesten som å gå opp til eksamen hver gang. Og jo mere brent man blir, jo mer forsiktig blir man. Man blir automatisk forberedt på at det ikke går veien etter en del runder. Jeg turte ikke å tro på selv det da jeg fikk beskjed om positiv test ved siste forsøk. 9 forsøk gjør noe med en..,

I det minste kan du vise til en positiv test. Det er mulig å bli gravid. Et steg nærmere allikevel til tross.. Ikke tenk på symptomene heller. Jeg hadde alle symptomer på å være gravid på mine 5 siste forsøk. Du får skjegget i postkassen da om du tror på de bivirkningene medisinene gir deg ved NEG test.

Enkelte har sagt at det er når du minst bryr deg om hva som skjer at det skjer..

Jeg hadde veldig lave forhåpninger på de siste forsøkene og hadde gitt opp på det siste. Det var da jeg ble gravid. Kanskje man slappet av litt anderledes ?

Jeg hadde 7 forsøk før jeg ble gravid. Den gangen hadde jeg mye mindre symptomer enn ved de negative forsøkene.
Og jeg hadde ingen andre følelser enn ved de andre.
Vi holdt på i over 3 år med ivf, så ikke
Gi opp:happy:

Jeg vet det er veldig vanskelig, men om du klarer å tenke lite på dette eller finne på noe så sverger jeg til at det hjelper.
Vi hadde nesten gitt opp, var nok derfor det gikk hos oss;)

Back
Topp