♫ Skravletråd Mars ♫

Ja ser poenget ditt,men det trenger ikke være sånn tenker jeg. Kanskje noen vil ta livet sitt eller trenger en venn. Skulle vært en fasit på alt i grunn.
Det skulle det, hadde vært mye enklere.
Altså nå kjenner jeg denne personen å vet hva han vil oppnå , han har heldigvis sluttet å si det nå etter at en person sa fra om at det var ugreit.

Men den bekjentw som la ut i dag vet jeg ikke noe om å jeg kjenner henne ikke nok til å spørrw.
Men jeg blir jo bekymret for om de virkelig gjør det.
Nå er uansett statusen borte å det har kommet ny status så da lever hun jo.
Bare tenker det må være vanskelig for de nærmeste rundt henne

Det skulle det, hadde vært mye enklere.
Altså nå kjenner jeg denne personen å vet hva han vil oppnå , han har heldigvis sluttet å si det nå etter at en person sa fra om at det var ugreit.

Men den bekjentw som la ut i dag vet jeg ikke noe om å jeg kjenner henne ikke nok til å spørrw.
Men jeg blir jo bekymret for om de virkelig gjør det.
Nå er uansett statusen borte å det har kommet ny status så da lever hun jo.
Bare tenker det må være vanskelig for de nærmeste rundt henne
Ok håper hun har det greit :) og at ja dere kjenner han så godt som dere tror:)
Ja har det
Du da?
gjort på da? Yes grei den

Jeg hadde da virkelig ike skrevet at vi kjenner han så godt om vi ikke gjorde det.
Sitter da ikke her og lyver.!
Vel mente ikke det da. Må ikke overreagere. Jeg syns tema er så viktig og derfor skrev jeg som jeg gjorde.man kan liksom ikke kjenne noen for godt når det kommer til dette mener jeg. Skrev også smilefjes så du ikke skulle misforstå .

En barndomskamerat skrev for noen år siden par statuser om at ting var vanskelig for han. Det ble det siste han skrev...

En annen jeg studerte med, skrev ofte at livet sugde, studiene sugde, han hadde ikke dame for han var så fæl osv. Folk slettet han fra fb, fordi ha ble for "sutrete". Jeg tok tak i det, snakket med han, fikk han til å gå med på å få hjelp. Det gikk bedre, trodde vi. Så skrev han en ny status og like etter tok han livet sitt. Så ja - noen prøver å nå ut til andre på denne måten som kanskje ikke er sosialt akseptert...

Men er forskjell på direkte og indirekte. De du skriver om skriver ikke "jeg vil henge meg" eller "jeg går og tar livet av meg nå". Det er de jeg snakker om. De du skriver om her viser jo at de trenger hjelp. Og jeg synes du er super som tok tak i det!

Vel mente ikke det da. Må ikke overreagere. Jeg syns tema er så viktig og derfor skrev jeg som jeg gjorde.man kan liksom ikke kjenne noen for godt når det kommer til dette mener jeg. Skrev også smilefjes så du ikke skulle misforstå .
Han er i aller nærmeste familie ;)

Men er forskjell på direkte og indirekte. De du skriver om skriver ikke "jeg vil henge meg" eller "jeg går og tar livet av meg nå". Det er de jeg snakker om. De du skriver om her viser jo at de trenger hjelp. Og jeg synes du er super som tok tak i det!

Begge de to sa det på en eller annen status at de ville avslutte livet... Er det forresten VIVAT-kurset du deltok på? Veldig nyttig kurs, som alle skulle ha fått muligheten til å få deltatt på, gratis. :)

Jeg blir litt satt ut av reaksjonen deres jeg... Det er trist at noen føler de må få utløp for følelsene på fb på den måten, uavhengig av om det er kun for å få oppmerksomhet eller at de faktisk er reellt deprimerte. At folk som leser deres status reagerer som det dere gjør her, synes jeg er enda mer trist. Kanskje de ikke vet om en bedre måte å rekke ut ei hånd på? De trenger hjelp, uavhengig årsak, at man da kan dømme dem for at de ikke har det bra, er helt hårreisende...

Det er forskjell på folk[emoji6] et reelt rop om hjelp er ikke idiotisk, men folk som lager slike statuser for å få medlidenhet og oppmerksomhet synes jeg er tullete!! Man skal ikke kødde med slikt, en status på Facebook leses av mange, og familie/venner kan bli redde[emoji20]

Back
Topp