Dagdupper

Julifrøken87

Glad i forumet
Julimammaer 2016
Julegavene 2019
Hvor mye sover deres om dagen? Når starter dagen deres og når legges de for kvelden?

Mini sover veldig lite for tiden, og våknet ofte på natta. Kan nok være en kombinasjon av fire tenner på en gang og utviklingssprang rett rundt hjørnet, men jeg synes det har vart en stund.

Her våkner han rundt 6, er våken en time og så legges han igjen og sover 1-2 timer. Så kan han sove alt fra 20-60 minutter igjen i 13-14-tiden og thats it. Ofte blir han meget grinete rundt 18 og sovner raskt da, men om duppen han drøyd seg slik at han våkner i 1530-1600-tiden holder han fint ut til 19 før han legges igjen. Også våkner han veldig ofte på natten [emoji28]
 
Her våkner han mellom 8 og 10. Om han våkner 8 har han som regel en lur fra ca 1130 på 45 min og en i 15 tiden på 45 min. Om han våkner 10 sover han ca 1,5t en gang i løpet av dagen.
Legger han mellom 19 og 20 og han også våkner mye på natten, gjerne 5-8 ganger :/ sover altså lite både natt og dag..
 
Min er 8mnd om en uke.
Nå er en typisk dag sånn: legger seg og sovner ca 17.30, to amminger før midnatt og to etter. Vi våkner mellom 6 og 7. Første lur starter ofte 10-11. Så neste 12-13. Varierer mye hvor mye søvn på dagen. Hver lur er minst 30 min, ofte 60 min og av og til hvis det bare er én lur, kan han sove to timer:)

hvis jeg vil ha han til å sove mer enn tjue minutter på dagtid nå, må vi enten kjøre vogn til han sovner og så la han ligge i den, eller kjøre langt med bil:p
 
Her våkner han mellom 8 og 10. Om han våkner 8 har han som regel en lur fra ca 1130 på 45 min og en i 15 tiden på 45 min. Om han våkner 10 sover han ca 1,5t en gang i løpet av dagen.
Legger han mellom 19 og 20 og han også våkner mye på natten, gjerne 5-8 ganger :/ sover altså lite både natt og dag..
Synes ikke det var spesielt lite søvn? Eller våkner han skikkelig hver gang om natten? Her skriker han men sover liksom videre når jeg kommer og mater han. Storesøster sov mye mindre enn han her helt fra start, men jeg tror at de er veldig forskjellige i hvor mye søvn de trenger. :)
 
Hvor mye sover deres om dagen? Når starter dagen deres og når legges de for kvelden?

Mini sover veldig lite for tiden, og våknet ofte på natta. Kan nok være en kombinasjon av fire tenner på en gang og utviklingssprang rett rundt hjørnet, men jeg synes det har vart en stund.

Her våkner han rundt 6, er våken en time og så legges han igjen og sover 1-2 timer. Så kan han sove alt fra 20-60 minutter igjen i 13-14-tiden og thats it. Ofte blir han meget grinete rundt 18 og sovner raskt da, men om duppen han drøyd seg slik at han våkner i 1530-1600-tiden holder han fint ut til 19 før han legges igjen. Også våkner han veldig ofte på natten [emoji28]
Synes ikke det var veldig lite søvn heller:p?
Slitsomt når de ikke blir uthvilt og når de våkner mye om nettene, men er jo ofte perioder som går over igjen:) fant denne artikkelen:

http://www.babyverden.no/Baby/Helse/Sovn/Sovn-og-gode-sovnvaner/

Her står det tommelfingerregel om søvnmengde:
6–12 måneder:
1–3 timer 2 ganger daglig, 10–12 timer om natten.
 
Våkner kl 7, sovner igjen ca 0930-10, sover i 1-1.5t.

Sover igjen fra kl 15 og sover i 20-30 min.

Legges 1830-19...sovner da fort, våkner alt fra 0 til hver time til vi legger oss kl 22.

Våkne kl 3- 4, så hver time til vi står opp.
 
Våkner kl 7, og sover igjen i 9/10 tiden. Sover da i 20-30 min om jeg er heldig, sover av og til bare 10-15 min.

Også har han en lur i 13/14 tiden og da kan han sove 30-60 min. Og det er det han sover om dagen.
Også legger han seg kl 19.30-20.00.
 
Mye likt som her da. Tre i barselgruppa mi har veldig sovebabyer nemlig, derfor jeg tenkte vår får for lite søvn. De sover 2-3 dupper på 1-2 timer minst, pluss at de som regel sover natten gjennom [emoji28]
 
Synes ikke det var spesielt lite søvn? Eller våkner han skikkelig hver gang om natten? Her skriker han men sover liksom videre når jeg kommer og mater han. Storesøster sov mye mindre enn han her helt fra start, men jeg tror at de er veldig forskjellige i hvor mye søvn de trenger. :)
Det varierer mye hvor lang tid det tar å få han til å sove igjen, av og til når han får mat, av og til er han våken 2,5t .. Men jeg nekter å gi han mat 8 ganger for natten da så blir litt smokk og byssing :p på dagen syns jeg det går helt greit, men sover sjelden mer enn 1,5t til sammen på dagen :)
 
Back
Topp