Noen fra Skien/Porsgrunn?

Førstegangs<3

Flørter med forumet
Sensommerbarna 2016
Heisann!
Jeg, mannen og vårt lille hjertegull flytter til Skien om en måneds tid. Foreløpig skal vi leie, men tenker etterhvert å finne vårt eget sted. Ingen av oss har noe spesielt kjennskap til områder i Skien/Porsgrunn så hadde håpet noen kunne si litt om hvilke områder som er gode steder å etablere seg med barn, og hvilke områder som er mindre bra?(om det finnes noen) :)

Nenset og Tollnes anbefaler jeg på det sterkeste! Trygg plass for barna å leke og sykle i gatene! Veldig sentralt, 5minutter fra Porsgrunn sentrum, 10minutter fra skien sentrum.

Styr unna Gulset, dårlig skolemiljø og miljø generelt:p

Kommer jo litt ann på hva man ønsker og hvor nærme sentrum man ønsker å bo. Men jeg ville anbefalt falkum, bakken Bratsberg, bøle og Gjerpen i skien. I porsgrunn har man jo stridsklev, grønli, hovenga, osebakken, vessia, øyekast og strekningen fra sentrum og opp til grønli (ved sykehuset og rundt der). Dette er jo bare plasser jeg selv kunne tenkt meg å bodd pga egen erfaring og hva folk jeg kjenner sier.

Nenset og Tollnes anbefaler jeg på det sterkeste! Trygg plass for barna å leke og sykle i gatene! Veldig sentralt, 5minutter fra Porsgrunn sentrum, 10minutter fra skien sentrum.

Styr unna Gulset, dårlig skolemiljø og miljø generelt:p

Kommer jo litt ann på hva man ønsker og hvor nærme sentrum man ønsker å bo. Men jeg ville anbefalt falkum, bakken Bratsberg, bøle og Gjerpen i skien. I porsgrunn har man jo stridsklev, grønli, hovenga, osebakken, vessia, øyekast og strekningen fra sentrum og opp til grønli (ved sykehuset og rundt der). Dette er jo bare plasser jeg selv kunne tenkt meg å bodd pga egen erfaring og hva folk jeg kjenner sier.

Takk for svar! Alt noteres :happy: Vi kunne tenkt oss å bo litt landlig, og ikke være omringet av hus på alle kanter, men vil ikke ha for lang vei til jobb heller (på nenset). Vi finner vel ut av det etter å ha bodd i Skien noen måneder. Blir vel noen søndagsturer rundt for å "inspisere" aktuelle områder :p

Jeg ville anbefalt Heistad/brattås/Eidanger/hovenga. Veldig fint, litt utenfor sentrum men allikevel sentralt

Takk for svar! Alt noteres :happy: Vi kunne tenkt oss å bo litt landlig, og ikke være omringet av hus på alle kanter, men vil ikke ha for lang vei til jobb heller (på nenset). Vi finner vel ut av det etter å ha bodd i Skien noen måneder. Blir vel noen søndagsturer rundt for å "inspisere" aktuelle områder :p
I skien da så har du jo gjerpen, oppover mot jarseng(ballestad osv), Fossum og Solum ikke veldig langt fra Nenset noen av plassene. Hvor på Nenset har du/dere fått jobb om jeg kan spørre?:)

Bare jeg som jobber på Nenset- begynner i Unilabs :) ser jo ut til å være på grensa porsgrunn/skien, så hvilke av byene vi havner i er egentlig ett fett. Har like lite kjennskap til begge to :p

Back
Topp