Dere som går til vekstkontroll

Ble målt til 650 gram i går. 24+4. Jeg var egentlig ikke på velstkontroll, da. Hadde bare en ekstra ul, men jordmor sjekka det. Hun sa ingenting om det var mye eller lite eller helt normalt, da.
 
Noen som går til vekstkontroll p.g.a tidligere store barn ? Og hvis hvilken uke skal dere ha kontroll i ?
 
Jeg har fått henvisning til vekstkontroll nå 6.april grunnet tidligere stort barn (4875g), er da 30 + 6. Spent på størrelsen de kommer frem til denne gang.
 
Jeg har fått henvisning til vekstkontroll nå 6.april grunnet tidligere stort barn (4875g), er da 30 + 6. Spent på størrelsen de kommer frem til denne gang.

Jeg har fått 2 relativt store barn 4380g og 4360 g, men var ikke nødvendig å sende meg på kontroll før uti mai sa Jordmor... skjønnte ikke heilt det :rolleyes:
 
Noen som går til vekstkontroll p.g.a tidligere store barn ? Og hvis hvilken uke skal dere ha kontroll i ?

Jeg skal på stort barn sist, skal i uke 33 :)
 
Jeg skal på stort barn sist, skal i uke 33 :)

Lurer på hvorfor jeg skal så seint o_O får spørre neste gang. Har ikke fått time enda, hun bare sa rundt midten av mai tar vi en kontroll.
 
Jeg var på vekstkontroller med førstemann også, så var klar over at han var stor. Første gang i uke 30 (da de oppdaget det), igjen i uke 36, så på termindato.

Er det vanlig å gå flere ganger ? For hvis jeg skal i uke 38/ 39 er det vel ikke noe poeng å gå igjen i uke 40/41
 
Er det vanlig å gå flere ganger ? For hvis jeg skal i uke 38/ 39 er det vel ikke noe poeng å gå igjen i uke 40/41
Jeg fikk også pga stort barn i uke 36. Kun en gang. Vet ikke hva de gjør hvis de finner ut at babyen er stor jeg? Det er jo nå jeg evt kan gjøre noe med det?
 
Er det vanlig å gå flere ganger ? For hvis jeg skal i uke 38/ 39 er det vel ikke noe poeng å gå igjen i uke 40/41
Vet ikke om det er vanlig. De var veldig i tvil om de skulle sette meg i gang før, nok derfor de sjekket flere ganger. De ønsker helst at en som førstegangsfødende skal gå inn i fødsel helt naturlig for at fødselen ikke skal stoppe opp. Det er mye større fare for komplikasjoner hvis de setter i gang forstod jeg.
 
Akkurat som meg 752gram på 24+5, målt på siste ultralyd :) De sa det var 6% over :)
Aha :)
Sa ingenting om % til meg. Bare at det var normalt :)
Blir spennende å se om de blir like store nå da :p
 
Aha :)
Sa ingenting om % til meg. Bare at det var normalt :)
Blir spennende å se om de blir like store nå da :p
Ja, de sa det var helt normalt her og :) men normalen går til 22% over eller under sa de her på Stavanger universitetssykehus :)
 
Er det noen som vet hvor grensen går for hva som er å regne som stort barn til termin, og som gjør at man må til vekstkontroll med nestemann?
 
når eg va på vekst kontroll 24+0 va han 814 gr akuratt sån han skal være fikk eg beskjed om.
 
Her får jeg vekstkontroll om 4 uker igjen :)
Hun legen på Riksen sa at vesla veide 1150 g nå, men var nok ikke helt eksakt, pga hun er lang i beina, så behøver ikke å bety hun er for "tjukk" :) Er i uke 26+2
Men blir sjekket iallfall :)
 
Last edited:
Back
Topp