Den store BABYSHOWER-tråden

Synes det er tull, vet aldri hva som kan skje med fosteret. Om det går galt og man mister seint, kan det bli en ekstra byrde med alle gavene.

Når man kjøper gaver til baby er det jo fordi en ønsker å treffe og se babyen. Moren som er en venninne eller slektning har man jo sett tusen ganger før...

Mine tanker... :sour::eek::woot:
Jeg har også alltid tenkt at det er unødvendig. Jeg har ikke tenkt på at det kan gå galt, men på det at man jo helst vil treffe den splitter nye ungen! Tror det er derfor jeg ikke har kommet på å arrangere for mine venninner som har fått barn. Jeg har heller dratt på besøk etterpå, når de er klare for det. MEN, nå som jeg er gravid selv skjønner jeg jo at det er hyggelig at folk arrangerer overraskelsesfest for en:)

Jeg regner ikke med å få noen babyshower, men jeg ser heller ikke på det som noe tap. det er ikke vanlig i min vennegjeng, og synes det er HELT greit at vi ikke har. Vi besøker hverandre etter bebisen er født i stedet:Heartred

Man kan jo ikke tenke sånn da:) Jeg har faktisk mistet et barn,men tenker jo ikke sånn...ikke vondt ment i det hele tatt, men skal man ikke kjøpe feks babyutstyr ol ifall det skjer noe med baby. Da må man jo slutte å leve da. Kan ikke gå ut døra,ifall himmelen faller i hue på deg liksom...

Er akkurat det jeg også prøvde å si! Man kan ikke gå å tenke hele tiden at ting kan skje.. Derfor mener jeg at babyshower er en fin ting, og at man ikke skal la være med sånne ting fordi man er redd ting kan skje.. Så var akkurat det jeg prøvde å få frem:):)

Men det er jo ingen som sier at man ikke kan komme på besøk når baby har kommet FORDI man har hatt en babyshower!! Mine opplevelser med babyshower er jo at man har en overraskelsesfest med gaver og kos før beibi kommer, SÅ når baby er født og mor er klar for besøk så har jo alle venninner og familie kommet på besøk for å hilse på den lille..... Så er jo ikke isteden for liksom:)

Jeg har blitt invitert i to babyshowere og har møtt opp, selv om jeg foretrekker det på gamle måten selv.

Alle har sine grunner til å ønske seg en, eller unngå en.

For min del er det slik at jeg ikke orker tanken på å ha mye ekstra i hus før jeg er kommet hjem med barnet.

Dette har jeg forklart venner og familie og de har full forståelse for det. Vi har også holdt hemmelig at vi vet kjønnet, litt for å unngå at mange handler inn for mye før de vet hvem de handler til.

Dette bygger litt på en vond og dårlig erfaring, der min far måtte bytte inn både vogn, seng og mye mer. Når min mor lå på føden, min ene bror på en barneavdeling og den andre i en kiste. Og to av mine tanter har senabortert.

Jeg vil så mye heller juble og glede meg med barnet i armene sammen med mine venner enn med barnet i magen.

Men skjønner at andre tenker annerledes og har full respekt for det. Men overrasker noen meg med babyshower så blir jeg faktisk skuffet..

Men det er jo ingen som sier at man ikke kan komme på besøk når baby har kommet FORDI man har hatt en babyshower!! Mine opplevelser med babyshower er jo at man har en overraskelsesfest med gaver og kos før beibi kommer, SÅ når baby er født og mor er klar for besøk så har jo alle venninner og familie kommet på besøk for å hilse på den lille..... Så er jo ikke isteden for liksom:)

Akkurat! :) babyshower er en fin måte å skjemme ut den gravide på FØR fødsel, og så kommer jo alle på besøk når man er klar etter fødsel. Synes det er helt topp!:D

For min del blir det meste feil når det gjelder babyshower, men har følt på lite forståelse og at jeg er den eneste som er negativ til det. Når det gjelder konseptet i seg selv får jeg helt fnatt av at det er så mye styr og det er så voldsomt og fantastisk - det er bare IKKE meg enten det blir arrangert til meg eller jeg blir invitert med til noen andre. Jeg blir litt uvel av det. Dette er selvfølgelig ikke babyshower-opplegget sin feil, feilen ligger hos meg. :p
Men det er kanskje litt i det at det skal være så voldsomt og så flott og fantastisk og så mye oppmerksomhet som gjør at jeg synes det er ekkelt med tanke på at barnet ikke er født. Som det blir sagt over her kan man ikke gå rundt og være redd og tenke det verste, noe jeg er helt enig i, og selvfølgelig gjør jeg nødvendige innkjøp før fødselen. Men det er noe med den voldsomme feiringen JEG synes er skummelt og feil. Og med en noe dramatisk fødsel sist gang fikk jeg bekreftet at man ikke skal ta ting for gitt heller, og jeg var glad for at jeg hadde gitt beskjed at jeg ikke ville ha babyshower.
Når det gjelder babyshower til meg selv handler det også om at jeg ikke vil ha den oppmerksomheten fra så mange, og jeg vil i hvert fall ikke bli overrasket når jeg går der som høygravid eller i hvert fall bortimot, og ikke akkurat føler meg strålende på noen som helst slags måte. Da har jeg en enorm trang til å ha kontroll på alt som det er mulig å ha kontroll på. Og så er det dette med alle gavene som jeg synes blir alt for mye også. Jeg forventer ikke å få både før og etter babyen er komt, og strengt tatt kan det være vanskelig å kjøpe noe man faktisk trenger - spesielt hvis man da venter nummer 3 eller 4. Så det er kjøpehysteriet også som for min del blir litt voldsomt på en sånn fest..

Jeg vet at mange er uenige med meg (som sagt har jeg en oppfattelse av at de fleste er det), og jeg forstår at man er forskjellige på dette området, noen eeelsker jo både oppmerksomhet og overraskelser. Men jeg ville bare si at det kan være flere grunner til å ikke ønske babyshower, og at det kan være litt mer nyansert enn at man ikke vil ha det fordi man er redd noe skal gå galt under fødselen :)

Last edited:
Back
Topp