Kjønn på tul?

Septembergull17

Betatt av forumet
Septembergull'17
Noen som har fått vite kjønn på tul? Og tror du det stemmer? Jeg fikk beskjed om jente i uke 12. Hun var veldig sikker, og har topp moderne utstyr, men jeg klarer liksom ikke helt å tro på det allikevel! Har jo hørt at det er lett å ta feil så tidlig? Kommer uansett ikke til å handle inn rosa allerede, men med to gutter fra før så er jeg jo veldig spent ;) Noen med erfaring?

Det er ganske mye lettere å se at det er jente enn gutt tidlig. Fordi jenter (som er tydelig) har vinkel rett frem og ingen "utvekst":p
Mens derimot gutter kan være vanskelig å bekrefte pga at jenter har hovne kjønnslepper så tidlig, slik at det kan se ut som gutt:)

Pleier å være mer feil om gutt til jente, enn jente til gutt:)

Fått beskjed om at uke 12 er for tidelig. At uke 14-15 er bedre tid

Ja jeg har også hørt at uke 12 er litt i tidligste laget, så sliter litt med å tro dette. Men med to gutter fra før, så har jeg jo veldig lyst til det da ;) Selv om jeg så klart blir glad for en gutt til også!

Det er ganske mye lettere å se at det er jente enn gutt tidlig. Fordi jenter (som er tydelig) har vinkel rett frem og ingen "utvekst":p
Mens derimot gutter kan være vanskelig å bekrefte pga at jenter har hovne kjønnslepper så tidlig, slik at det kan se ut som gutt:)

Pleier å være mer feil om gutt til jente, enn jente til gutt:)

Så spennende! Hun som tok ultralyden var veldig sikker. Sa at jeg ikke trengte å gå ut og kjøpe rosa enda, men hun ville blitt veldig overrasket om det viste seg å være gutt på oul. Barnet lå veldig bra til for å se, selv hadde jeg ikke sjans ;)

Hadde aldri i livet stolt på noe de sier så tidlig ang kjønn.. i uke 12 så ser de ganske like ut.. jeg er ikke intressert i å vite det før uke 14 tidligst[emoji4] så ta det med en klype salt det de sier, selv om det kan stemme

Nei, vi var ikke helt forberedt på å vite det så tidlig, så ble litt satt ut da hun sa at hun såg det. Men vi får vel uansett vite det på oul i april, det blir spennende! :)

Har hørt om flere som har fått vite det i uke 12-13 og det har stemt. Men da har det vært topp moderne utstyr og svært erfarne leger. Har også hørt om de som har fått høre det da, men så har det vært feil. Har selv time når jeg er 14+4 hos en meget erfaren fyr og vil nok stole på det han forteller der [emoji4]

Utstyret her var blandt det beste, så det skal ikke være noe i veien med det i hvertfall, og hun var veldig bestemt på det hun så ;) Men jeg føler at sjansen er litt 50/50 allikevel, siden det virker som at noen får feil og noen rett, så får prøve å holde meg nøytral til det frem til oul. Nesten så jeg syns det er dumt at jeg har fått vite nå og er så usikker. Ikke blir sint på meg nå, men med to gutter fra før er jeg redd jeg kommer til å bli litt "skuffet" om det blir en gutt til, nå som hun sa jente. Men misforstå meg rett, jeg blir glad for en gutt også, og det viktigste er at den lille er frisk og har det bra :Heartpink:Heartblue

Var på tidlig ultralyd i forrige uke. Var 12+5. Han var 100% sikker på at det var en gutt. Det kunne se sånn ut for oss også. Men jeg kjøper ikke noe blått enda. Egentlig ville vi ikke vite det denne gangen. Tenkte ikke på at de kunne se det så tidlig, så jeg sa ikke ifra på forhånd. Ble litt blandede følelser. Nå får vi bare vente å se på OUL. :)

Var akkurat som med oss det, vi trodde heller ikke vi fikk vite det, så ble veldig paff da hun sa det. Vi skulle uansett vite det på oul, så sånn sett greit, men hadde vært bedre å levd med guttetroen frem til det, så heller fått vite på ordentlig da :)

Utstyret her var blandt det beste, så det skal ikke være noe i veien med det i hvertfall, og hun var veldig bestemt på det hun så ;) Men jeg føler at sjansen er litt 50/50 allikevel, siden det virker som at noen får feil og noen rett, så får prøve å holde meg nøytral til det frem til oul. Nesten så jeg syns det er dumt at jeg har fått vite nå og er så usikker. Ikke blir sint på meg nå, men med to gutter fra før er jeg redd jeg kommer til å bli litt "skuffet" om det blir en gutt til, nå som hun sa jente. Men misforstå meg rett, jeg blir glad for en gutt også, og det viktigste er at den lille er frisk og har det bra :Heartpink:Heartblue

Jeg forstår deg og føler meg litt i samme båt. Har en gutt fra før og så for meg at jeg skal få en gutt til. Men i uke 13+1 sa hun at det så ut som jente men at hun ikke ville si noe før uke 18. Hun er svært erfaren og utstyret var godt slik at vi fikk veldig gode bilder. Litt kjedelig å "ha en tanke" om noe men ikke vite helt om du skjønner :-).. men man blir jo selvfølgelig glad uansett selv om man ser for seg noe annet osv.

Jeg var på TUL nå da jeg var 12+5 også, og spurte om hvilket kjønn han trodde det var, da svart han "jeg tror ikke noe, men jeg ser hvilket kjønn det er ja". Han mente også det var jente. ❤ Han sa at han selvfølgelig kunne ta feil, men han ville bli ekstremt overrasket om vi kom til 3D ul med en gutt i magen :) Han viste oss også hvordan det så ut og hvorfor han mente det var jente og ikke gutt. Lite sjenert den lille i magen min :P
Kjøper heller ikke noe rosa før jeg får det bekrefta på oul, men jeg tror absolutt de som er veldig gode på det kan se det så tidlig med riktig utstyr og hvis fosteret vil vise seg skikkelig fram :)

Jeg var på TUL nå da jeg var 12+5 også, og spurte om hvilket kjønn han trodde det var, da svart han "jeg tror ikke noe, men jeg ser hvilket kjønn det er ja". Han mente også det var jente. [emoji173] Han sa at han selvfølgelig kunne ta feil, men han ville bli ekstremt overrasket om vi kom til 3D ul med en gutt i magen :) Han viste oss også hvordan det så ut og hvorfor han mente det var jente og ikke gutt. Lite sjenert den lille i magen min :P
Kjøper heller ikke noe rosa før jeg får det bekrefta på oul, men jeg tror absolutt de som er veldig gode på det kan se det så tidlig med riktig utstyr og hvis fosteret vil vise seg skikkelig fram :)

Hva var "kjennetegnet" for jente? :-) syntes det virker så tidlig å VITE da de fleste sier de er så like der nede da. :-O

Jeg forstår deg og føler meg litt i samme båt. Har en gutt fra før og så for meg at jeg skal få en gutt til. Men i uke 13+1 sa hun at det så ut som jente men at hun ikke ville si noe før uke 18. Hun er svært erfaren og utstyret var godt slik at vi fikk veldig gode bilder. Litt kjedelig å "ha en tanke" om noe men ikke vite helt om du skjønner :).. men man blir jo selvfølgelig glad uansett selv om man ser for seg noe annet osv.
Ja da er vi litt i samme båt, og jeg kjenner jeg syns det er litt kjedelig ja.. Gjør jo ingenting om det er en gutt til. Men er liksom det å gå å tro det er en jente og så viser det seg å være en gutt alikevel. Jeg kommer jo til å bli glad uansett, men hadde vært så koselig med jente, så litt "skuffet" vil jeg nok bli ;)

Jeg var på TUL nå da jeg var 12+5 også, og spurte om hvilket kjønn han trodde det var, da svart han "jeg tror ikke noe, men jeg ser hvilket kjønn det er ja". Han mente også det var jente. ❤ Han sa at han selvfølgelig kunne ta feil, men han ville bli ekstremt overrasket om vi kom til 3D ul med en gutt i magen :) Han viste oss også hvordan det så ut og hvorfor han mente det var jente og ikke gutt. Lite sjenert den lille i magen min :p
Var sånn det var her også, hun var ganske sikker, men trengte jo ikke kjøpe rosa enda alikevel ;) Tipper jeg hadde stolt blindt på det om hun hadde sagt gutt, er bare så uvirkelig å få jente :p

Hva var "kjennetegnet" for jente? :) syntes det virker så tidlig å VITE da de fleste sier de er så like der nede da. :-O

Viss du ser innpå der som ultralydbildene ligger, så har jeg lagt ut bilde og link som viser. Var i hvertfall litt av det hun som tok ULen min såg på :)

Første gang fikk jeg beskjed om jente i uke 12.
Han sa at hvis dette er gutt, så syns han i tilfelle veldig synd på han, for det var ikke mye å skryte av mellom beina.

Han var helt sikker og han hadde rett. Det ble jente.

Denne gangen hadde jeg tul på sykehuset i uke 11... og fikk ikke vite om det var gutt eller jente.
Men jeg er veldig sikkert på at det er gutt.

Back
Topp