Tekstil til den lille

Forventningsfull:)

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Hva velger dere av tekstiler?
Sengesett i bomull, evt økologisk bomull, flanell eller sateng?
Håndklær i frotte?
Kluter i frotte, bomull - eller noe helt annet (jeg aner ikke hva som finnes..)?

Det er tilbud på barneting på både Kid og Princess nå, så jeg tenkte jeg skulle kjøpe inn litt selv om det er god tid igjen, men jeg innser at jeg ikke har noen preferanser på dette..

Hva velger dere av tekstiler?
Sengesett i bomull, evt økologisk bomull, flanell eller sateng?
Håndklær i frotte?
Kluter i frotte, bomull - eller noe helt annet (jeg aner ikke hva som finnes..)?

Det er tilbud på barneting på både Kid og Princess nå, så jeg tenkte jeg skulle kjøpe inn litt selv om det er god tid igjen, men jeg innser at jeg ikke har noen preferanser på dette..

Eneste jeg er bestemt på er å kjøpe sånne gasskluter. Tror det er det de heter.
Bruker frotte håndkle

Ja, jeg har sett flere nevne dem i ulike sammenhenger. Hva er det egentlig? Og hva brukes de til og hvorfor er de så bra?
De jeg tenker på er køuter som blir utrolig myke mot huden. Bruker de tilvask av baby

Aha! Men, de er ganske store, er de ikke? De jeg har sett likner mer på gulpekluter i størrelsen, men det funker kanskje å vaske med så store og? Eller så finnes de i mindre enn jeg har sett - fullt mulig!
De finnes også i vanlig klutstørrelse.

Glatt bomull til sengetøy. Kjøpt inn store gaskluter til å bruke til brettebleier, som gulpekluter og på stellepute. Bruker bambufrotte og bomullsfrotte til vaskekluter (fra Cheeky wipes). Håndklær bruker vi bare våre gamle vanlige.

Hadde noen gamle sengklær som jeg har sydd to trekk i 65x80 til dyna :happy: Vanlig bomull. Har klipt opp gamle flanellslaken som jeg bruker til både gulpekluter og vaskekluter. Har sydd bomull på framsida, så de ble litt finere. Håndklær bruker vi bare de vi har. Blir veldig mye gjenbruk og arving her. Men synes det er fint, sparer både penger og miljø.
Mamma kjøpte oss stellematte, og jeg kjøpte et sånn helseteppe, laken og frottekluter på Kid siden det var så billig :D

Hadde noen gamle sengklær som jeg har sydd to trekk i 65x80 til dyna :happy: Vanlig bomull. Har klipt opp gamle flanellslaken som jeg bruker til både gulpekluter og vaskekluter. Har sydd bomull på framsida, så de ble litt finere. Håndklær bruker vi bare de vi har. Blir veldig mye gjenbruk og arving her. Men synes det er fint, sparer både penger og miljø.
Mamma kjøpte oss stellematte, og jeg kjøpte et sånn helseteppe, laken og frottekluter på Kid siden det var så billig :D

Det var lurt å bruke gamle sengetøy til gulpekluter! Det trikset skal jeg bruke :) vi hadde gulpebaby sist og fikk ikke nok kluter :) skal også se om det er nok til dynetrekk :)

Jeg har sengesett i bomull og flanell. Gulpekluter i gas/muslin. Alt annet er vel i bomull. Håndklær er i vanlig frotte.

Sengeklær i bomull/økologisk bomull. Orker ikke tanken på flanell eller sateng til meg selv en gang, så da skal ikke babyen min ha det heller [emoji12]

Teppe: ull [emoji173]️ Lillelam sitt ullteppe har vært vår favoritt!

Håndklær i frotté ja. Kluter i både frotté og bomull/gass.

Gulpekluter: gass/bomull. De fra nameit er gode! Flanell trekker ikke til seg vått like bra + at det samler på seg mye støv og bøss.

Sengeklær i bomull/økologisk bomull. Orker ikke tanken på flanell eller sateng til meg selv en gang, så da skal ikke babyen min ha det heller [emoji12]

Teppe: ull [emoji173]️ Lillelam sitt ullteppe har vært vår favoritt!

Håndklær i frotté ja. Kluter i både frotté og bomull/gass.

Gulpekluter: gass/bomull. De fra nameit er gode! Flanell trekker ikke til seg vått like bra + at det samler på seg mye støv og bøss.

Oops, ble fortalt at flanell var så bra :p så se bort i fra min anbefaling! Hehe

Hvor mange sett med dyne og pute kjøper dere?
Ett til seng
Ett til vugge
Ett til vogn
?

Back
Topp