Bekymret

Nurk25

Forelsket i forumet
Hei
Trenger noen innspill. Vet ikke hvor langt på vei jeg er pga uregelmessig Syklus. Men er mest sannsynlig 11-12 uker.
Sterke gravid tester for en mnd siden
Gått flere uker med lett kvalme og ømme bryster. Er nå i bedre form og brystene ganske vanlige igjen
Siden jeg ikke fpr time hos legen før etter 12. Uke er det fortsatt 1 uke igjen. Dum som jeg var tok jeg er en ny gravid test. Den var svakere nå !!! Livredd for ma.
Blir bekymret pga gravid symptomene mangler og føler meg ikke så gravid som jeg var.
Ingen blødning ingen smerter. Men uansett redd og trist:(

Hei
Trenger noen innspill. Vet ikke hvor langt på vei jeg er pga uregelmessig Syklus. Men er mest sannsynlig 11-12 uker.
Sterke gravid tester for en mnd siden
Gått flere uker med lett kvalme og ømme bryster. Er nå i bedre form og brystene ganske vanlige igjen
Siden jeg ikke fpr time hos legen før etter 12. Uke er det fortsatt 1 uke igjen. Dum som jeg var tok jeg er en ny gravid test. Den var svakere nå !!! Livredd for ma.
Blir bekymret pga gravid symptomene mangler og føler meg ikke så gravid som jeg var.
Ingen blødning ingen smerter. Men uansett redd og trist:(
På ett tidspunkt begynner hcg nivået å gå nedover igjen (tror det var rundt uke 8?), så det høres helt normalt ut.

E ikke så inne på det hær men kan æ spørre ka MA e forkortelsen for?
( sikkert dumt spm.)

På et tidspunkt går nivået av hCG gradvis ned fordi kroppen ikke behøver like mye, men det kan også være fordi enkelte tester bare takler et visst nivå med hCG, overstiger du dette vil testene fremstå som svake. Legg bort g-testene!![emoji4]

Missed abortion. Foster dør. Men ofte har man ingen symptomer...

Takk for svar. Har du ikke mulighet til å ringe jordmor og komme inn for en sjekk vis du er urolig. Håper alt går bra men ikke morro å gå med slik bekymring

Ikke lett å få noe akutt time... Har jo ikke vært hos lege eller noe da det er tdlig enda. Forferdelig gå helgen i møte og ha en sånn følelse. Tror ikke hcg synker før uke 14-16 så å plutselig ha svakere gravid test nå enn da jeg fant det ut er merkelig. Fpr hcg nivået burde vært høyere nå enn tidligere:( takk for svar jenter.

Ikke lett å få noe akutt time... Har jo ikke vært hos lege eller noe da det er tdlig enda. Forferdelig gå helgen i møte og ha en sånn følelse. Tror ikke hcg synker før uke 14-16 så å plutselig ha svakere gravid test nå enn da jeg fant det ut er merkelig. Fpr hcg nivået burde vært høyere nå enn tidligere:( takk for svar jenter.

Ved siste graviditet så fikk jeg svakere graviditetstester. Men alt sto bra ut :) ville bare si at det kan også gå bra <3

HCG fordobler seg hver 2.dag til nivået ligger på ca 10.000, så øker det med mindre fart. Ved 8-10 ukers svangerskap (etter siste menstruasjon) er det på et maksimum: 50.000-100.000, så faller det til ca 20.000 for resten av svangerskapet. Det er imidlertid meget store variasjoner, men hos den enkelte vil det vises en jevn stigning.

Siden du ikke har blødninger eller smerter, så tenker jeg at du kan prøve å ikke bekymre deg. Det er nok helt normalt at testene blir svakere med tanke på at hcg-nivået synker igjen.

Ve

Hær i alta er det jm på vakt fram til kl 22. Og de har satt av time bestilling fram til kl 16.00.
Etter det tar de inn gravide om det skal være noe. Ring jm og hør, de er opptatt av at vordende mor skal ha det bra

Jeg tok en test i uke 7/8 og testen var kjempesvak, hadde også lette blødninger så var livredd for SA..
Fikk ul dagen etterpå og vi så bankende hjerte, fant ut at testene reagerer med å vise svakere når hcg blir for høyt! Prøv å ta en test med 60%vann og 40%urin får å se om testen blir noe sterkere [emoji4]
Ville ikke vært bekymra om du ikke har blødning men er du veldig redd så er det greit å dra til lege en tur [emoji173]️

Er 13+3 idag og lille er enda der inne, hørte hjertelyden med doppler i morges [emoji173]️
Tok en test igår bare for morroskyld og den var svak men vet at lille har det godt [emoji1]

Takk jente 94 det var betryggende. Så koselig du tok deg tid til å skrive.

Jeg er usikker på uken. Enten er jeg uke 11+2 eller så kortere pga syklusen er varierende.så du fikk svakere test du også?
Så godt å høre hjertelyd

Lykke til

Takk til alle :)

Jeg visste heller ikke hvor langt jeg var på vei når jeg fikk positiv test. Fikk da time med lege og ble henvist til ultralyd med en gang.

Mest sannsynlig er alt helt fint. Symptomene man har tidlig kan avta etter hvert uten at det betyr noe, og de byttes ofte ut med andre symptomer. Men skjønner at du er urolig. Jeg tok kontakt med føden på sykehuset og fikk komme på kontroll samme kveld. Det er ikke bra å bekymre seg, det forstår de som jobber på føden i alle fall!

Back
Topp