100% eller 80%

Hvordan fungerer dette regnestykket? Hvorfor deler du på 12 i 100%-eksempelet?

Fordi du får 100% lønn i bare 10 mnd. Ved å dele hele årslønna på 12 finner du ut hvor mye du får per mnd. Så multipliserer du med 10 fordi det er bare i 10 mnd. du skal få betalt.

Når det gjelder 80% dekning, så trenger jeg ikke først dele på 12 så gange med 12. Det er jo snakk om et helt år uansett. Men siden man skal få bare 80% av årslønna, så multipliserer jeg med 0,8 som er det samme som 80 hundredeler (0,80), som er det samme som 80%.

Fordi du får 100% lønn i bare 10 mnd. Ved å dele hele årslønna på 12 finner du ut hvor mye du får per mnd. Så multipliserer du med 10 fordi det er bare i 10 mnd. du skal få betalt.

Når det gjelder 80% dekning, så trenger jeg ikke først dele på 12 så gange med 12. Det er jo snakk om et helt år uansett. Men siden man skal få bare 80% av årslønna, så multipliserer jeg med 0,8 som er det samme som 80 hundredeler (0,80), som er det samme som 80%.
Selvfølgelig! Takk:)

Planen var egentlig 100%, men så ble det visst 80% :)

Vi tar 100%, pluss noe ulønnet. Men vi vil få utbetalt mer enn min årslønn på de 49 ukene, ettersom at mannen tjener mer en maksgrensen.
For oss var det stor forskjell mellom 80 og 100 utbetaling.

Vi tar 100%, pluss noe ulønnet. Men vi vil få utbetalt mer enn min årslønn på de 49 ukene, ettersom at mannen tjener mer en maksgrensen.
For oss var det stor forskjell mellom 80 og 100 utbetaling.

Hvordan regnet dere ut dette? Forstår ikke helt regnestykket. Vi tjener ganske bra, og har hørt at det er lurt og ta 100 prosent og ulønnet da. Men ser ikke sånn ut med oss. Lurer på om jeg har regnet feil.

Nettopp fått godkjent permisjonen min. 100%, taper så mye penger på 80%. Så skal jeg ha lovbestemt ferie når jeg får feriepenger fra jobb og dersom det går som vi vil tar jeg en mnd ulønnet - alså i jobb igjen i mars 2018. Da skal pappan ha sine 10 uker.

Back
Topp