Oppfølging

Cat90

Flørter med forumet
Marsboerne 20 18
Hei, var hos legen igår og han sa at oppfølging var som følger 1 kontroll ved 12 uker, OUL ved 18, legebesøk 24, 28, 32, 36 og 40 [emoji28] men jeg mener når jeg gikk gravid med forrige i 2011/12 så var jeg hos legen 1 gang i mnd.. har det endra seg nå eller har det alltid vært så "lite" oppfølging så jeg kun fikk ekstra? ble litt paff når han sa det...

Hei, var hos legen igår og han sa at oppfølging var som følger 1 kontroll ved 12 uker, OUL ved 18, legebesøk 24, 28, 32, 36 og 40 [emoji28] men jeg mener når jeg gikk gravid med forrige i 2011/12 så var jeg hos legen 1 gang i mnd.. har det endra seg nå eller har det alltid vært så "lite" oppfølging så jeg kun fikk ekstra? ble litt paff når han sa det...
Jeg fikk 1 gang i mnd med min første. De sa det var normalt for førstegangsfødende. Pluss at jeg hadde en operasjon før jeg ble gravid, som gjorde at jeg måtte ha ekstra oppfølging.
Denne gangen regner jeg med det samme, da dette så og si blir et risikosvangerskap. Hadde kort livmorhals forrige gang og fødte prematur.

Okei, kanskje derfor ja[emoji28] for jeg sa jeg ønsker tettere oppfølging pga helse så det var ikke noe problem det... men trodde det var vanlig 1 gang i mnd[emoji4]

Jeg fikk også beskjed om dette i dag, lite i begynnelsen og så tar det seg opp månedlig ;)

Jeg har ekstra oppfølging Pga risikosvangerskap. Så skal på UL annenhver uke frem til uke 24/26 og så en gang i mnd resten.
Så glad det ikke er mere faste kontroller

Det blir jo nesten en gang i mnd vel?
Jeg har legetime hver 4.uke for å ta blodprøver, siden stoffskiftet mitt er helt på bærtur [emoji14]

Ja er kanskje det[emoji23] men hadde mange legetime før UL sist så derfor je lurte[emoji23][emoji23]

Back
Topp