Nr 2

Cat90

Flørter med forumet
Marsboerne 20 18
ADVARSEL; KAN INNEHOLDE STERKE HISTORIER!

Flere som er gravid med nr 2 og som gruer seg til fødselen allerede??[emoji28] er så rart for hadde egentlig en helt fantastisk fødsel, passe rask helt ok smerter, men alikevel er det noe som gjør at jeg gruer meg enda det er 7 mnd igjen[emoji28]

Last edited:
Ja jeg gruer meg veldig, men hadde også en tøff fødsel. Måtte settes i gang også skjedde det de fryktet med at jeg fikk for tette rier som pågikk i over et døgn før han kom, fikk både morfin(!!) og epidural og trodde virkelig jeg skulle dø. Håper neste fødsel skjer naturlig.

Har fått fødselsangst etter første så jeg gruer meg skikkelig! [emoji30] da jeg hadde MA fikk jeg utskrapning for jeg ikke taklet tanken på å ha "rier" for ingenting!

Kjedelig å høre at dere har hatt ekle opplevelser... jeg har jo egentlig ingenting å Grue meg for, men er noe negativt som henger igjen skal snakke masse med jordmor osv i håp om å slippe å Grue meg så fælt, håper dere får fine opplevelser begge 2![emoji7]

Jeg gruer meg veldig [emoji21] hadde styrtfødsel sist og er livredd for å få det igjen, stormriene er så forferdelige og jeg er så redd for å ikke rekke frem [emoji27]

Jeg hadde en grusom fødsel sist gang. De ba meg presse i en time, frem til overlegen sjekka meg og jeg ikke hadde full åpning. Ble satt igang med ballong, måtte få riedrypp siden det sjedde så lite. Fikk morfin og epidural (men kun testdosen som funka) + lystgass. Også måtte de skru opp riedryppet på fullt for det begynte å haste litt, og det pleide de aldri å gjøre uten epidural. Endte med hastekeisersnitt etter 20t aktiv fødsel fra helvette, og hu som satt kateter måtte sette 8(!!) ganger før det ble riktig. Jeg hadde kramper overalt og var helt utslitt.

Så jeg tenker: Det kan jo umulig bli SÅ ille neste gang [emoji23] forhåpentligvis! Får velge ks om jeg selv vil, så vi får se nærmere hva jeg ender opp med. Men har veldig lyst å føde normalt for å få en fin fødselsopplevelse!

Merker jeg som førstegangs burde rusle ut av denne tråden igjen... [emoji33]

Jeg gruer meg veldig [emoji21] hadde styrtfødsel sist og er livredd for å få det igjen, stormriene er så forferdelige og jeg er så redd for å ikke rekke frem [emoji27]
Hadde også styrtfødsel, men gleder meg faktisk til fødsel. Var ikke litt forberedt på hva som kan forventes ved styrtfødsel, så denne gang føler jeg meg mye mer rystet mentalt :)

Ja, det burde du. Dette er ikke snakk om nromale fødsler. Det skjer, men det skjer ikke ofte. Sannsynligheten for at du får en myyyye bedre fødsel enn disse er stor! :)

Når tiden kommer for fødsel, så stol påd eg selv, lytt til kroppen og ikke vær redd for å be om å få en annen jordmor om du ikke føler deg trygg eller ivaretatt - dette kommer til å gå kjempefint :)

Jeg mener ikke å være "snerpete" eller noe sånt her, men kan det stå en advarsel i hovedinnlegget om at dette ikke er en tråd for førstegangsfødende? :p Man kan begynne å lese av nysgjerrighet, uten å tenke på at det kan komme skremmende historier i svarene.

Tenker bare av respekt for førstegangsfødende, som kanskje kan være litt engstelige for det ukjente :) Greit å være klar over at ikke alle fødsler går som en drøm, men det er noe med hvordan ting blir lagt frem i såfall :) Her ble det veldig mye følelser fra tidligere fødsler (hvilekt jeg forstår GODT), men det er vel ikke helt det beste for førstegangsmødre å lese vil jeg tro :)

Først til dere førstegangsfødende: Helsefolk i Norge er utrolig flinke, og dere er i gode hender!

Så: Jeg gruer meg veldig til å føde nå, så mye at jeg tror jeg kommer til å søke keisersnitt. Sist ble jeg satt i gang etter vannavgang, og da tok det over ett døgn før Mini kom til verden med akutt keisersnitt hvor jeg var i full narkose. Opplevelsen på fødestuen var forsåvidt god, dyktig personalet og en velfungerende epidural. Men, jeg er veldig redd for komplikasjoner hvis jeg skal føde normalt nå. Etter at Mini ble hentet ut fikk jeg store blødninger i livmora og så vidt jeg forsto brukte de lang tid på å fikse meg. Legen mente livmora mi ville tåle en normal fødsel neste gang, men ut ifra det jeg har lest så vet jeg ikke om jeg klarer å stole på det...

Last edited:
Gruer meg ikke. Fødselen gikk i passelig tempo, jeg fikk epidural ganske tidlig, og synes det var supert. Fikk sovet litt også da. Kjempefin form etterpå, ingen smerter etterpå. Man vet aldri hvordan det blir, men mine venninner som nå har fått nummer to har alle beskrevet den fødselen som mye bedre enn første.

Jeg hadde styrtfødsel sist. Var overveldende, men synes alt i alt det var en fin opplevelse. Har enorm respekt for de dyktige folkene på sykehuset! Gruet meg fryktelig sist, kjenner at jeg er mye mindre redd denne gangen. Nå har jeg jo klart det en gang, og har kjempetro på at jeg klarer det neste gang også!

Er ikke for å skremme noen.. men veldig nysgjerrige på om andre gruer seg, enten mye eller lite pga forskjellige ting... så er klart ingen post for førstegangsfødende..

Venter nr 3 da, men gruer meg til fødselen. Hadde en flott fødsel med første, men styrtfødsel med nr 2- det var ikke så kjekt. Men gikk heldigvis fort over da :p og følelsen etterpå er jo ubeskrivelig.

Jeg hadde styrtfødsel sist. Var overveldende, men synes alt i alt det var en fin opplevelse. Har enorm respekt for de dyktige folkene på sykehuset! Gruet meg fryktelig sist, kjenner at jeg er mye mindre redd denne gangen. Nå har jeg jo klart det en gang, og har kjempetro på at jeg klarer det neste gang også!
Må kanskje prøve å snu tankegangen sånn jeg også[emoji4] for alt i alt hadde jeg en kjempe fødsel, og er ikke redd for smertene, men lurer på om det kan være at min daværende partner gjorde meg så utrygg og ukomfortabel i fødselen så det er det som "henger" litt i...

Hadde også styrtfødsel, men gleder meg faktisk til fødsel. Var ikke litt forberedt på hva som kan forventes ved styrtfødsel, så denne gang føler jeg meg mye mer rystet mentalt :)

Er så kort tid siden sist, så håper jeg har litt bedre tanker om fødselen når den nærmer seg [emoji4] men er bare 6 mnd siden fødsel og føler alt fortsatt sitter så friskt i minne, husker så godt panikken som slo over meg under stormriene så jeg ikke engang klarte å trekke pusten... det blir 14 mnd mellom de så forhåpentligvis så har jeg "glemt" litt mer i oktober [emoji28]

Er så kort tid siden sist, så håper jeg har litt bedre tanker om fødselen når den nærmer seg [emoji4] men er bare 6 mnd siden fødsel og føler alt fortsatt sitter så friskt i minne, husker så godt panikken som slo over meg under stormriene så jeg ikke engang klarte å trekke pusten... det blir 14 mnd mellom de så forhåpentligvis så har jeg "glemt" litt mer i oktober [emoji28]
Oi, det forstår jeg:) er 1 år siden min fødsel, så har nok fått det litt mer på avstand. Det kommer du og til å få!

Jeg hadde en fin og rask fødsel sist og håper jeg er like heldig denne gangen. Men jeg velger å gjøre som jeg gjorde forrige gang, å ikke tenke så mye på det. Jeg aner ikke hvordan fødselen kommer til å bli, så derfor er det ikke vits å gå rundt å grue seg :) Men kan skjønne dere som har dårlige opplevelser fra tidligere.

Back
Topp