Ødelagt Baby Brezza?

LykkeligGift

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Tenkte meg ikke om igår og helte kokende vann på tanken og nå nekter den temperaturmåleren å slutte og blinke :( Har jeg ødelagt hele greia? Har forsøkt å tømme tanken, skrudde den av å lot den stå over natten, men den blinker og blinker. Noen som har vært borti samme problem?
 
Har hatt maskina i 9 mnd, og har aldri opplevd det du nevner, så den virker ødelagt ja :/
 
Tenkte meg ikke om igår og helte kokende vann på tanken og nå nekter den temperaturmåleren å slutte og blinke :( Har jeg ødelagt hele greia? Har forsøkt å tømme tanken, skrudde den av å lot den stå over natten, men den blinker og blinker. Noen som har vært borti samme problem?
Men hva gjør denne maskina?
 
Ok, aldri sett før.

Jeg kjenner jeg blir litt skeptisk til en sånn maskin når det står at vannet kan holdes varmt hvis den står på standby. Og hvor varmt vann blander den til? 40 grader? 70 grader?
Vann til melk til små barn skal helst være kokt og så kjølt ned for å drepe evt bakterier i vannet. Jeg ville ikke brukt vann som har stått lenge i en sånn beholder med tanke på at selve maskina kan avgi stoffer til vannet.

Jeg tar alltid selv rent ferskt vann til både vannkoker og kaffemaskin når jeg skal ha varmt vann.

Burde stått noe om gradene for at jeg hadde hoppet på en sånn maskin [emoji6]
 
Ok, aldri sett før.

Jeg kjenner jeg blir litt skeptisk til en sånn maskin når det står at vannet kan holdes varmt hvis den står på standby. Og hvor varmt vann blander den til? 40 grader? 70 grader?
Vann til melk til små barn skal helst være kokt og så kjølt ned for å drepe evt bakterier i vannet. Jeg ville ikke brukt vann som har stått lenge i en sånn beholder med tanke på at selve maskina kan avgi stoffer til vannet.

Jeg tar alltid selv rent ferskt vann til både vannkoker og kaffemaskin når jeg skal ha varmt vann.

Burde stått noe om gradene for at jeg hadde hoppet på en sånn maskin [emoji6]

37 grader. Vannet kokes først, avkjøles og tømmes over til vannbeholderen :) Vannet skiftes en gang i døgnet, eller oftere om man vil. Maskina er BPA-fri [emoji1303]

http://www.barnombord.no/#!/Baby-Br...g-vellingsmaskin/p/64755143/category=11233068

http://www.jollyroom.no/babyutstyr/...VphcNZn0trMwnFQG8-QUEelK2MGDcfJqhkaAu-X8P8HAQ
 
37 grader. Vannet kokes først, avkjøles og tømmes over til vannbeholderen :) Vannet skiftes en gang i døgnet, eller oftere om man vil. Maskina er BPA-fri [emoji1303]

http://www.barnombord.no/#!/Baby-Br...g-vellingsmaskin/p/64755143/category=11233068

http://www.jollyroom.no/babyutstyr/...VphcNZn0trMwnFQG8-QUEelK2MGDcfJqhkaAu-X8P8HAQ
Ja ok. Men i tillegg så skal jo enkelte sorter mme blandes i temperatur på 70 grader, og noe på 40, så 37 grader vil uansett ikke holde mål tenker jeg da [emoji6]

Men det er jo ikke opp til meg å avgjøre hva andre skal bruke [emoji6]
 
Ja ok. Men i tillegg så skal jo enkelte sorter mme blandes i temperatur på 70 grader, og noe på 40, så 37 grader vil uansett ikke holde mål tenker jeg da [emoji6]

Men det er jo ikke opp til meg å avgjøre hva andre skal bruke [emoji6]

De vanlige som Hipp, Semper og NAN blandes i 40 grader. Tror ikke det finnes noen typer pr dags dato som blandes i 70 grader. Næringsstoffene i melka ødelegges ved 70 grader. 37 eller 40 grader - noen grader fra eller til spiller ingen rolle. Hvis jeg ordner flaske på vanlig vis så måler jeg ikke grader. Gjør den bare spiseklar. Har skjønt du er imot maskina, og det er helt greit [emoji39]
 
Last edited:
Elsker min BabyBrezza, det beste ikke nødvendige kjøpet jeg har gjort. Angående varmen så har det hendt at jeg skrur av maskina helt og heller 1 liter kokt nedkjølt vann og 1/2 liter med kokende vann. Da er den rett temperert med engang. Vi bruker HIPP med innstilling på 5. Har sjekka både temperatur og måling og den er perfekt hver gang.
 
Tenkte meg ikke om igår og helte kokende vann på tanken og nå nekter den temperaturmåleren å slutte og blinke :( Har jeg ødelagt hele greia? Har forsøkt å tømme tanken, skrudde den av å lot den stå over natten, men den blinker og blinker. Noen som har vært borti samme problem?
 
Meld dere inn i flaske gruppa på fb, der er det nesten hele tiden spørsmål rundt brezaen, og er ikke lenge siden noen hadde gjort det samme og spurte etter råd, hun fikk tips å prøve ut og den funka igjen i hvertfall. Lurer på om det var å ta ut stikkontakten noen timer, eller demontere den for å så sette den sammen igjen.. men spør der inne, er stadig noen som har feil på sin og spør etter råd.
 
Back
Topp