"Ting ingen har sagt til meg"

Malolu87

Forelsket i forumet
Om hvordan ting er etter fødselen.

Hvor ille det er å gjøre nr to (på do) etter man blir sydd nedentil.

Også fortsetter dere...

At man gjerne svetter ut vannet i kroppen. Om natten. I senga. Og det blir vått. Klissvått. Og kaldt. Akkurat det man trenger oppi amming og styr og når man akkurat har sovnet. Og om man skifter på senga - så skjer det igjen like etterpå. I flere uker.

At man ikke må finne på å gå / stå oppreist over lengre tid, for da føles det som hele bekkenbunnen skal komme ut!

-At bekkenløsningen kan komme tilbake selv om den ble borte under fødselen.
-At man kan få problemer med underlivet lenge etter fødselen (til tross for ivrig kniping).
-At ammingen kan tappe en for vitaminer og mineraler, selv om man tror man har det man trenger.
-Hvor mye nærmere man kan komme hverandre som par når kolikk og amming 24/7 tar på som verst. <3

At keisersnitt er mye vondere enn vaginal fødsel[emoji849] at det finnes noe som heter etterrier![emoji33]

At det ikke er så digg å endelig kunne sove på magen igjen på grunn av melkesprengte pupper. [emoji14] Hvert fall med førstefødte.
Haha, må si meg enig der! :) det var det jeg gledde meg mest til etter fødselen.. å endelig kunne få sove på magen igjen.. men neida, det gikk ikke pga vonde og fulle pupper [emoji23]

Hvor vondt renselsen lukter :hungover:
Og at man kan få melkesnerk på ammepupper:hilarious:

At etter en tøff fødsel kan man være så kjørt at man ikke har overskudd til å få det magiske øyeblikket, og får ikke dulla med ungen før du har tatt deg litt inn igjen :'( Takk og lov for at mannen min skjønte det så hun likevel fikk all omsorg og kjærlighet hun trengte fra første sekund - dog ikke fra meg...

Hvor mye vann man kan få i kroppen ETTER fødselen. #StrandetHval

Signerer under denne! Hadde med meg sandaler fra Farris bad (hadde ikke noe annet hjemme), og noen læraktig sko før fødselen (ble satt igang med fødselen). Hele kroppen hovnet opp dagen etter fødsel, og gikk som en pingvin med små skritt i de plutselig veldig små sandalene og fikk ikke på meg skoa ordentlig da vi forlot sykehuset. Nå har jeg lært!!

Hvor vondt det er etter ett keisersnitt!!

Også hvor viktig det er å gjøre knipeøvelser, så man slipper å lekke for ingenting..[emoji28]

Knipeøvelser ja! Jeg som trodde at jeg hadde sterke muskler "der nede", lakk på håndballtrening her om dagen, 10 måneder etter fødsel så her må det knipeøvelser igang!

Att etter ungen er ute, da er det morkaken sin tur så bare press litt til!!! :-p

Og att en lekker melk hver gang ungen lager lyd :-p

At etter en tøff fødsel kan man være så kjørt at man ikke har overskudd til å få det magiske øyeblikket, og får ikke dulla med ungen før du har tatt deg litt inn igjen :'( Takk og lov for at mannen min skjønte det så hun likevel fikk all omsorg og kjærlighet hun trengte fra første sekund - dog ikke fra meg...
Signerer under denne!

Og at dette kan vedvare utover barseltiden..

Hvor vonde etterriene var :confused:

Back
Topp