Hvor lenge varer en depresjon

Lady_Z

Termin 5.Juli 2015
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Mandag er det jobb igjen. Vært sykemeldte En mnd grunnet depresjon. Jeg føler meg overhode ikke klar, men samvittigheten seirer... jeg har mye tårer, er mye sint. Har en super kort lunte. Jeg har også vært inne på tanken om selvskading for å døyve de psykiske "smertene"... men klart å styre meg når jeg tenker på barna mine. Vonde minner og tanker fra barndommen kommer også mye sterkere frem for tiden... Jeg gruer meg til mandag, men vet ikke hva jeg skal gjøre.
 
Dette var veldig vondt å lese... :( Tror ikke det er bra for deg at du lar din samvittighet ovenfor jobben komme foran din helse, det vil ikke gagne noen. Det er viktig i en slik situasjon å tenke på deg selv først og fremst, deretter barna og familien. Jobbe skal du gjøre resten av livet, og det å ha vært sykemeldt én måned er ikke all verden. En depresjon kan ta tid å komme seg igjennom, og TID er nettopp nøkkelordet her. Ta en ny samtale med fastlegen din, det beste er nok å forlenge sykemeldingen. I mellomtiden er det viktig at du får mest mulig ro, kanskje snakke med noen (kjente, fagkyndige o.l) som kan hjelpe deg å sortere følelsene og tankene dine, og tenke/gjøre noe lystbetont. Kom deg også litt ut hvis du makter på det, gjerne ut i skog og mark. Rop i skogen til du står der med "kjeften full av kongler", det hender seg faktisk å hjelpe. ;) Håper du kommer deg etterhvert. Klem :Heartred
 
Ta kontakt med legen igjen, søte du![emoji4]
Ikke tving deg tilbake i jobb om du ikke føler det er riktig... Nå må du ta vare på deg selv! Jobben klarer seg uten deg, den betyr ingenting[emoji4]
Sender over dagens varmeste klem[emoji173] håper du snart føler deg bedre!
 
Ta kontakt med legen og spør om henvisning til dps/psykolog. Godt å få noe hjelp :)

Kan kun snakke for meg selv da, men gikk med depresjon fra 06 til 13. Da uten hjelp. Og til slutt gikk jeg bare å leta etter en fjellvegg jeg kunne krasje bilen inn i for å få en slutt på lidelsene. Var på det tidspunktet jeg ga opp å kjempe og ba legen om hjelp. Selvskader var jeg også. Jeg har sammen med dps og psykolog kommet til kjernen og har det så utrolig mye bedre nå. :)

Søk hjelp, be om hjelp, ta vare på deg selv ♡♡

Masse klemmer
 
Hei søte deg.
Jeg kan egentlig ingenting om depresjon, men tror hverken arbeidsgiver eller deg og din familie er tjent med at du kommer tilbake på jobb for tidlig.
Syns heller du skal ta deg en tur til legen i morgen istedenfor på jobb

Messe god bedring, og stor klem
 
Ikke det svaret du vil ha i det hele tatt tror jeg, men det varierer veldig. Mine perioder varer gjerne i flere år med varierende styrke.
Snakk med lege, og få behandling.
Er du redd for at du kan skade deg selv/tenker på selvmord er faktisk det ett alternativ å kontakte legevakta, da kommer du gjerne raskt inn i behandlingssystemet etterpå også.
 
Jeg er så fryktelig feig mot meg selv. Tørr ikke.. redd for hva andre skal si... redd for at legen min ikke skal tro meg... argh!
 
Legen sin jobb er å tro deg og hjelpe deg gjennom den tøffe perioden du er i. Jeg føler jeg sitter i samme båt som deg. Jeg er deprimert, har vært sykemeldt i to uker og har en uke igjen. Gruer meg veldig til jobb. Snakk med legen din og masse god-bedringsklemmer til deg!
 
Jeg er så fryktelig feig mot meg selv. Tørr ikke.. redd for hva andre skal si... redd for at legen min ikke skal tro meg... argh!
Det er legen sin jobb å høre på deg, og tro deg.
Det er også legen sin jobb å avgjøre om du er frisk nok til å starte på jobb igjen.
Ut fra det du skriver mener jeg du ikke er det, og jeg syns det er helt feil at du sitter der og føler du må på jobb før du er frisk nok
 
Jeg var deprimert i flere år, og mye av grunne til at det varte så lenge, var fordi jeg presset meg for lenge, og for mange ganger.
Du skal IKKE ha dårlig samvittighet for at du er syk, du ville ikke bebreidet en kollega som var borte med brukket bein. ;)

Snakk med legen, og få en henvisning til DPS. Hvis vedkommende ikke gir deg det, sender du en klage til fylkeslegen, og går til en annen lege.
Hvis du forklarer at du står i fare for å skade deg selv, får du nok et hastevedtak, så slipper du vente så lenge på behandling. :)

Ta vare på deg selv nå, og gi deg selv tid! <3
God bedring!
 
Jeg er så fryktelig feig mot meg selv. Tørr ikke.. redd for hva andre skal si... redd for at legen min ikke skal tro meg... argh!
Om nødvendig kan du ta med deg noen for å være moralsk støtte, eller skrive det som ett brev eller noe for å få ett utgangspunkt.
Om fastlegen din ikke tror deg er tipset mitt om legevakta noe du burde vurdere (og bytte fastlege, selvsagt)
 
Jeg vet veldig lite om tema, men vil sende deg en varm klem og ønske deg lykke til. Jeg håper du får den hjelpen du trenger. Ha en fin mandag [emoji173]
 
40% sykemeldt i 3 uker... så får jeg time til psykolog gjennom nav.
 
Er det tilstrekkelig føler du selv for at du skal komme deg på føttene i gjen?

Ja, for jeg ønsker ikke låse meg inne. Så ønsket det egentlig selv.
 
Back
Topp