7 måneders kontroll

Julibarn 2016

Andre møte med forumet
Snuppa blir 7 mnd neste tirsdag, 21.
Hun veier 7500gr og måler 71 cm :) får to måltider med grøt/ett med grøt og ett med middagsmat pluss frukt. Ammer i tillegg. Noen flere som har vært på 7 mnd kontroll? :)
 
Skal den 28. selv om han er 7mnd og 3 dager.
HS er der ikke hver dag og vi må ha time på dager jeg ikke jobber så da blir det litt ventetid. (blir for mye styr med ammepause hos meg og HS time for pappaen).
Her får han iallefall 3 måltider som regel, gjerne grøt eller skiver, og middag samt frukt. Hvor mye han spiser varierer, spesielt av middag siden ham ofte får et utvalg av det vi har og får spise selv. Men liker veldig godt å få spise selv, smake og ta på alt.
 
Har ikke 7 mnd kontroll her jeg bor! :wideyed: Min får to grøtmåltider (morgen og kveld) og "middag" midt på dagen. Gjerne noe frukt i tillegg!
 
Har ikke 7 mnd kontroll her, bestemmer 1 år hos lege.
Han er like tung og lang som din :)

Han har i dag fått: grøt til frokost med hj.laget aprikosmos, så mme, søtpotet og pastinakkmos blandet med kyllingkraft, så mme, grøt til kvelds og mme.

Fikk også litt brød og paprika i stad.
Han spiser som regel det vi har til middag.
 
Vi skal på 8mnd kontroll om en mnd:)
Født 12.07.
Var 7,5kg i slutten av januar og nærmet seg 70cm.
Får tre fulle måltider, oftest to grøt og en middag, av og til fruktmos i stedet for ett eller i tillegg. Gir vann i løpet av måltidene. Også pupp, prøver å gi i forbindelse med hvert måltid. Men han er så glad i mat:p pupper masse om natta og.
 
Skal den 28. selv om han er 7mnd og 3 dager.
HS er der ikke hver dag og vi må ha time på dager jeg ikke jobber så da blir det litt ventetid. (blir for mye styr med ammepause hos meg og HS time for pappaen).
Her får han iallefall 3 måltider som regel, gjerne grøt eller skiver, og middag samt frukt. Hvor mye han spiser varierer, spesielt av middag siden ham ofte får et utvalg av det vi har og får spise selv. Men liker veldig godt å få spise selv, smake og ta på alt.
Så flink han er til å spise da! Tuppa her har vært litt opp og ned, men pupp er det aller beste selvsagt ;-) har kommet se bra bare den siste uka, vi har vært forkjølet over lenger tid og så har vell noe med det å gjøre kanskje
 
Kanskje det ikke er så vanlig med 7 mnders kontroll da? Vi må ganske ofte på veiekontroller, så vet ikke hvor mange kontroller som er vanlig :p men skal på kontroll igjen om 3 uker :)
 
Så flink han er til å spise da! Tuppa her har vært litt opp og ned, men pupp er det aller beste selvsagt ;-) har kommet se bra bare den siste uka, vi har vært forkjølet over lenger tid og så har vell noe med det å gjøre kanskje
arvelig belastet når det kommer til å være nysgjerrig på mat ;-)
Her er pupp best på natten og alt annet mest spennende på dagen. Men han var litt småpjusk og forkjølet for litt siden og da ville han ikke ha mat. Er jo litt kosemedisin i melk.
 
arvelig belastet når det kommer til å være nysgjerrig på mat ;-)
Her er pupp best på natten og alt annet mest spennende på dagen. Men han var litt småpjusk og forkjølet for litt siden og da ville han ikke ha mat. Er jo litt kosemedisin i melk.

Varierer veldig med mi, men har vist mer interesse for fast føde de siste mnd :) hun var forkjølet i januar, da var det kun pupp som gjaldt her og. Ny forkjølelse nå om akkurat det samme.
 
Har ikke 7 mnd kontroll her, neste kontroll er 8 mnd kontroll. Men skal på 2 års kontroll med storebror i neste uke så tenkte å ihvertfall veie lillebror også da:)
 
Har heller ikke 7mnd-kontroll, men har vært på helsestasjon og veid og målt lengde. 9,95 og 72 cm lang :)

Han er fortsatt litt på smaksprøvinga og jeg ammer veldig ofte på natta og 3-4 ganger på dag frem til han legges i 7-tiden. Han elsker banan, så nå har jeg begynt å lage bananpannekaker til frokost. Skal prøve å gi han middager til uken, enten mose det vi spiser eller prøve litt BLW. Han vil helst holde alt han spiser selv. Grøt har også kommet seg litt nå på kvelden, og de siste to nettene har han spist endel [emoji2]
 
Har ikke 7mnds kontroll, men skal på 8mnds kontroll på torsdag :)

På 6mnd var tjukkebolla mi 67cm og 8260g.
Er spent på hvordan vekta er nå, for hun har vært litt småsyk de siste to mnd, og vært superaktiv så tror ikke hun har gått opp veldig mye. Hun spiser 2 grøt/brødmåltider, 1 frukt/grønnsaksmåltid og litt middag sammen med oss, pluss mme på flaske.
 
I dag var lille på 7/8 mnd kontroll, og han blir 8 mnd om 5 dager. Og han veide akkurat det samme som for en mnd siden...
Så han er 9,2 kg og 71 cm :)
 
8mnd ktr, 8mnd+1uke. 7,7kg og 72cm :)
 
Back
Topp