Utvendig ultralyd

Trondelag

Glad i forumet
Som overskriften sier, noen som har erfaring med det så tidlig i svangerskapet? Klarer de å se noe på legekontoret? er 5+3 idag, og superbekymra!

Det tror jeg er altfor tidlig til å se noe på utvendig ul. Jeg tok innvendig 7+2 hos gyn, det var ikke et alternativ å ta utvendig en gang. Tror det først funker når livmor "hopper opp" over bekkenkanten (eller hva det heter).

Som overskriften sier, noen som har erfaring med det så tidlig i svangerskapet? Klarer de å se noe på legekontoret? er 5+3 idag, og superbekymra!
Jeg var på legekontoret selv 5+4 og fikk beskjed om at det var ikke mulig å se med utvendig ul før uke 7.

Det er altfor tidlig. Er ikke sikkert du ser noe på innvendig heller når du er så kort på vei.

Er forresten 6 uker idag og skal på ul hos fastlegen 2 mars

Det er altfor tidlig. Er ikke sikkert du ser noe på innvendig heller når du er så kort på vei.

Jeg var på legekontoret selv 5+4 og fikk beskjed om at det var ikke mulig å se med utvendig ul før uke 7.

Det tror jeg er altfor tidlig til å se noe på utvendig ul. Jeg tok innvendig 7+2 hos gyn, det var ikke et alternativ å ta utvendig en gang. Tror det først funker når livmor "hopper opp" over bekkenkanten (eller hva det heter).

Okei :-) Takk for svar! :D

Det er jo ikke sikkert det! Forrigegang jeg var gravid var jeg på tul for å sjekke om jeg var gravid. Fikk beskjed på tlf at hun kansje måtte ta innvendig men prøvde utvendig først. Da var jeg 4+2! Så var jeg der på utvendig når jeg var 6+1. Så det kan hende. Så lenge apparatet er godt nok :)

Det er jo ikke sikkert det! Forrigegang jeg var gravid var jeg på tul for å sjekke om jeg var gravid. Fikk beskjed på tlf at hun kansje måtte ta innvendig men prøvde utvendig først. Da var jeg 4+2! Så var jeg der på utvendig når jeg var 6+1. Så det kan hende. Så lenge apparatet er godt nok :)
Oi, det er første gang jeg har hørt noen få utvendig så tidlig [emoji1]

Husker de på sykehuset ikke ville ta utvendig før i uke 10 pga unøyaktige mål. Har litt å si på apparatet de har og polstring kvinnen har på magen.

Så tidlig kan være for tidlig å se noe innvendig også.. så utvendig ser du nok ikke noe..

Jeg tok utvendig 6+3 og fikk se alt [emoji4] men er mitt 4 svangerskap så livmoren har kommet over bekkenkanten [emoji4]

Okei, takk for gode svar :D Ble sendt til Kvinne-barn senteret, for innvendig ultralyd :-) Så sitter å venter på å få komme inn nå :-)

Hvis man bestiller privat kan man vel få både utvendig og innvendig, men man ser vel ikke noe utvendig før det har gått litt lenger tid. Uke 12 er optimalt for utvendig fikk jeg høre(altså hvis man vil ta det tidligst mulig)

var på ultralyd med førstemann i uke 11-12, og de klarte ikke å se noe utvendig da så måtte ta innvendig..

Back
Topp