Søskenvogn eller ikke?

tlb2

Betatt av forumet
Det blir 21- 22 måneder mellom sønnen min og lillenøtt. Jeg mener at det er kjekt med søskenvogn, i og med at eldstemann bare er 1 år og 9-10 mnd når knøttet blir født, men samboer ser ikke helt poenget. Hva tenker dere? Dere med to såpass tette, hadde dere søskenvogn? Jeg tenker litt at det vil være godt og kunne trille til barnehagen (3- 4 km), og til butikk (2 km), og jeg kan tenke meg det blir for langt for en liten kar å gå, eller? Dere med barn, brukte dere vogn da de var på den alderen, og dere med fler, hadde dere søskenvogn?

Dette tenker jeg også litt på [emoji6] storesøster blir her rundt 1 år 11mnd når lille kommer. Mamma mener jeg bør ga søskenvogn, men jeg selv tror kanskje vi greier oss med søskenbrett. Og så har jeg sett noen som hadde et slags sete de satt oppå vogna som den eldste kunne sitte på..

For meg er det uansett uaktuelt å gå til barnehage og butikk. Men sånn ellers om vi skal noe alle sammen.

Last edited:
Vi har akkurat samme dilemma. Vår lille vil være 1år og 10mnd når det nye tilskuddet kommer. Vi har vært litt frem og tilbake, men kommet frem til at vi kommer til å kjøpe en søskenvogn. Vi kommer til å bruke den enkeltvogna vi har med bag osv til minste når storesøster ikke er med, men utrolig greit å ha søskenvogn i helgene/ferier osv. Har en nevø på snart 3år, som fortsatt bruker vogn aktivt, så da ble egentlig valget enkelt.

JA til søskenvog ! Veldig individuelt hvor interessert barna er i å sitte mye i vogn, men skal man gå litt er det utrolig greit å ha en plass å gjøre av storesøsken også :) Vår tass på 2,5 er en superaktiv gutt og kjempeglad i å gå selv, men hadde vi hatt en baby sammen med ham nå hadde vi likevel kunnet se behovet for søskenvogn

Vi hadde søskenvogn og var kjempefornøyd med det. Når storesøster ble større, byttet vi bare til en normal vogn med ståbrett. Søskenvognen var genial når jeg hentet begge i barnehage og på lengere turer. Er 14 måneder i mellom våres to

Hadde absolutt hatt søskenvogn.

Han kan ikke mene at et barn på under 2 år er klar for å gå overalt, eller ståbrett? Det hadde ikke jeg satsa på hvertfall:)

Det blir 16 måneder mellom mine to minste, så vi må ha søskenvogn. Spesielt siden vi utsetter barnehagestart for lillegutt til han er 2 år.

Bugaboo donkey er jo ei vogn som er et veldih godt alternativ som søskenvogn da den også kan brukes som enkelvogn :)
Jeg ville absolutt hatt søskenvogn om mine barn var så tette. Nå kommer datteren min til å være 2,5 år når babyen blir født så er veldig usikker på om vi skal ha søskenvogn. Kanskje vi heller går for brett.

Blir nesten to år mellom de små, men luringen er ikke så gira på vogn lenger - så tror jeg heller går for en bæresele til (toddlersize)

Er det vi også tenker :) 21 måneder i mellom, men går nok for god bæresele framfor søskenvogn.
Enn så lenge har vi en ergo360, men han blir jo snart for tung for den. Har du sett litt på hva som er av alternativ? Fleste jeg snakker med har endt opp med sjal

Lurer virkelig på det samme, om dette går bra blir det 18 mnd mellom jenta vår og knøttet <3

Snike litt fra augustforumet. Har ei jenta så blir 19-20 mnd når litla jentå komme så me har kjøpt bugaboo donkey :) her bruke me fortsatt vogn daglig

Jeg spurte helsesøster, hennes anbefaling var å ha søskenvogn om de ble under 2 år i aldersforskjell, mens her blir han 1 mnd fra 2 år og er generelt sett lite interessert å sitte i vogn som det er, så da kunne det være bedre å investere i et sete som kan settes på toppen eller en bæresele eller meis. Har sett litt på minimeis, den har jeg veldig lyst på :)

Enn så lenge har vi en ergo360, men han blir jo snart for tung for den. Har du sett litt på hva som er av alternativ? Fleste jeg snakker med har endt opp med sjal
Jeg har brukt meitai, sjal og ergobaby fram til nå, men syns sjal er for tidkrevende å få på i forhold til de andre. Meitai er definitivt favoritten, så det fortsetter jeg med. Mannen vil helst ha fullklipssele, så da ender vi nok opp med Tula toddler. Har hørt mye bra om det merket:)

Back
Topp