Trening og graviditet

JaneB

Forelsket i forumet
Høsthjerter 2017
Dere jenter... Uff, jeg er så fryktelig redd for å miste igjen så jeg har ikke turt å trene siden jeg fant ut jeg var gravid igjen. jeg trente regelmessig forrige gang og mistet samme kvelden jeg hadde vært på en helt vanlig treningstime. Fornuften og fakta forteller meg at trening er anbefalt og bra for både mor og barn og at spontanabort generelt "skjer uansett" på grunn av andre årsaker, men likevel tørr jeg ikke... Er jeg blitt sprø? Noen andre som føler det slik? Anyone?

Jeg venter også med trening til den har "satt seg litt", 10 uker ca?.. Eller at det har "satt seg" mentalt - og jeg føler at det er greit å trene :happy: I mellomtiden holder jeg meg til turgåing.

Dere jenter... Uff, jeg er så fryktelig redd for å miste igjen så jeg har ikke turt å trene siden jeg fant ut jeg var gravid igjen. jeg trente regelmessig forrige gang og mistet samme kvelden jeg hadde vært på en helt vanlig treningstime. Fornuften og fakta forteller meg at trening er anbefalt og bra for både mor og barn og at spontanabort generelt "skjer uansett" på grunn av andre årsaker, men likevel tørr jeg ikke... Er jeg blitt sprø? Noen andre som føler det slik? Anyone?
Du er ikke alene :) Frykten jager fornuften laaaaangt vekk :p Jeg trener bare pilates selv, og føler det er "trygt" når det bare er rolige, ligge-på-gulvet-øvelser. Hadde jeg drevet med annen trening tror jeg at jeg hadde roet ned nå i starten - og ejg har ikke mistet før engang.

Åh, takk for raske og fine svar! Hmm..Kanskje litt forsiktig pilates eller yoga kan gi en fin start[emoji4]

Jeg merker med meg selv at jeg holder meg med i ro, redd for å gjøre noe feil eller at det skal gå galt. Nå har jeg aldri vært gravid før, men er et svært ønsket barn og vil ikke noe skal gå galt.

Masse lykke til og så håper jeg vi begge gjør litt yoga om ett par uker :happy:

Under første svangerskapet var jeg så redd at jeg droppet trening de første 14ukene [emoji14]

Denne gangen er jeg litt mer avslappet - men ingen voldsom trening uansett

Vi meldte oss inn på treningssenteret her i begynnelsen av januar (jada, jeg vet, januar, men nå var det endelig så rolig etter flytting og slik at vi har tid til å trene)

Mandag for en uke siden gikk vi igjen, trente godt med kettlebells og annet moro. Det satt seg skikkelig stølhet i korsryggen blant annet.

Så fikk jeg positiv test på onsdag.. Lørdag og mandag gikk vi tur i skogen og søndag trente jeg igjen på senteret, men tok det bare litt rolig med å kaste kettlebell swing :)

Har tenkt å fortsette å trene. Klatrer 1-2 dager i uka og imorgen tenkte jeg å endelig avlegge brattkort prøven! :) Begynte på ballett og i januar, men har bare fått trent 1 gang for 2.gang glemte jeg det bort, 3.gang fikk jeg ikke lov å trene pga egguttak og igår sovna jeg [emoji23]. Så hele ballettiveren er ikke så stor lenger kan du si..

Jeg spiller volleyball og håper at jeg kan fortsette med dette en stund til. Jeg er 4+3 nå, og sesongen er ferdig når jeg er i uke 11. Det er vanskelig å forklare til laget hvorfor jeg ikke skal spille dersom jeg ikke klarer dette. Det er snakk om 3 treninger i uken + kamper.. Er godt trent så håper kroppen klarer samme belastning videre.

Jeg var på fotballtrening ikveld og fikk en superhard ball rett i magen.. ble kjempebekymret med en gang, så jeg tror jeg må slutte for å ikke utsette meg og bebisn for sånne bekymringer [emoji33] håper alt gikk bra med frøet [emoji173]

Jeg rir og kjører hest, og håper å kunne fortsette med begge deler så lenge som mulig :) Men holder meg til min egen hest som jeg kjenner, og hvor jeg kan føle meg noenlunde trygg på at det ikke kommer noen uplanlagte avstigninger [emoji14]

Jeg var på fotballtrening ikveld og fikk en superhard ball rett i magen.. ble kjempebekymret med en gang, så jeg tror jeg må slutte for å ikke utsette meg og bebisn for sånne bekymringer [emoji33] håper alt gikk bra med frøet [emoji173]
Moren min spilte håndball og fikk x antall baller på kroppen og i magen da hun var gravid og ikke visste om det (dette var på 80-tallet, så hjemmetester kunne man se langt etter). Ble også slengt i bakken gjentatte ganger under kamper. Fikk da (forhåpentligvis) tre temmelig normale barn på tross av mørbankingen...[emoji6] Det roet meg litt ang. treningskvielsen da hun fortalte dette, men forstår såååå godt at du vil ta en pause fra fotballen[emoji4] Kanskje litt for røff sport uansett etterhvert som graviditeten tar tak? [emoji5]

Moren min spilte håndball og fikk x antall baller på kroppen og i magen da hun var gravid og ikke visste om det (dette var på 80-tallet, så hjemmetester kunne man se langt etter). Ble også slengt i bakken gjentatte ganger under kamper. Fikk da (forhåpentligvis) tre temmelig normale barn på tross av mørbankingen...[emoji6] Det roet meg litt ang. treningskvielsen da hun fortalte dette, men forstår såååå godt at du vil ta en pause fra fotballen[emoji4] Kanskje litt for røff sport uansett etterhvert som graviditeten tar tak? [emoji5]

Tusen takk for svar! Det går helt sikkert fint å spille fotball noen uker til, men lik så greit å avslutte så jeg slipper å bekymre meg da [emoji4] så får jeg heller finne på noe annet [emoji2]

Back
Topp