Vippestol

Ville hatt en vippestol ja [emoji4] Merke og type er nok smak og behag akkurat som med vogn [emoji2]

Storesøster var ikke fan av vippestolen. Hun ville bare bæres. Hun trivdes egentlig bedre på gulvet enn i vippestolen. Men newbornsetet til tripptrappen digget hun :)

Har Baby bjørn her og veldig fornøyd med den

Har kjøpt Baby Bjørn sin vippestol nå, så får vi se om den faller i smak. Har også kjøpt newborn sete til Tripp Trapp stol, så har et alternativ :)

Er det sånn at nyfødte/babyer ikke skal sitte for lenge i vippestol? Hvor lenge kan de sitte isåfall? Og hvorfor er det "farlig"?

Er det sånn at nyfødte/babyer ikke skal sitte for lenge i vippestol? Hvor lenge kan de sitte isåfall? Og hvorfor er det "farlig"?
Det er ikke direkte farlig, men babyen blir mye mer fastlåst og får ikke utviklet motorikk og styrke i en vippestol. Det er derfor viktig at de ikke blir sittende i slike i lange perioder. Det er mye bedre for dem å få ligge på gulvet. I tillegg er det ikke bra for ryggen å må være i delvis sitrende stilling store deler av dagen. Så som sagt ikke direkte farlig. Og alt med måte. Har du veldig mye du trenger å ordne en dag f.eks lage mat til masse gjester eller noe så gjør det ikke noe om babyen ligger mye i vippestolen den dagen så lenge det blir lite til vanlig :)

Vi arver en Babybjørn vippestol.

Ikke nødvendigvis nei :-)
Det er noe dere må se ann helt selv etterhvert, hvis dere skal ha tripp trapp med babysete så er ikke det nødvendig å gå til innkjøp av en vippestol.
Takk for svar! Fint å slippe å kjøpe alt mulig. Blir både dyrt og fullt i stua:) Men fra når kan man bruke vippestol? Det er kanskje tidligere enn tripp trapp (som vel er rundt 4-6 mnd, mener jeg å ha hørt..)

Takk for svar! Fint å slippe å kjøpe alt mulig. Blir både dyrt og fullt i stua:) Men fra når kan man bruke vippestol? Det er kanskje tidligere enn tripp trapp (som vel er rundt 4-6 mnd, mener jeg å ha hørt..)
Vippestol er vel fra 3 mnd og opp, syns å huske at det var rundt da jeg satt første mann i sin :-P
Det er så mye unødig som finnes nå til dags, det er langt ifra alt man trenger :-)
Hvis du har newborn sete på tripp trapp så kan du vel begynne å bruke den rundt samme tid vil jeg tro ja :-)

Vippestol er vel fra 3 mnd og opp, syns å huske at det var rundt da jeg satt første mann i sin :-P
Det er så mye unødig som finnes nå til dags, det er langt ifra alt man trenger :-)
Hvis du har newborn sete på tripp trapp så kan du vel begynne å bruke den rundt samme tid vil jeg tro ja :-)

Newborn sete er fra nyfødt, selvsagt i korte perioder. Vippestoler som kan legges helt flatt (feks babybjørn) kan brukes tidligere enn andre. Men igjen, alt som låser liggestillingen på en uergonomisk måte, er kun fort korttidsbruk. På lik linje med at bilstoler kun anbefales brukt mens man kjører, ikke satt på vognunderstell.

Hvis vi kjøper tripp trapp og babysete til den, trenger vi da vippestol i tillegg?

Vi kjøpte stokke sin vippestol, den kan klikkes rett på stolen, så det er jo ganske så genialt.. Da trenger man ikke både newborn setet, og vippestol, vippestolen fungerer da altså som et slikt sete :)

IMG_4293.jpg

MAIN_StokkeSteps-Bouncer_05_20378.jpg

Ok. Er den like anvendelig, like mange år, som den gamle? Om du vet..? :)

Ja den stolen kan brukes i maaaaange år, maksvekt er 80 kg :)

• Kjernen i Stokke® Steps™ barnestolkonseptet som utvikler seg med barnet
  • Kan brukes fra babyen er nyfødt ved å enkelt klipse på vippestolen
  • Enkel å montere og lett å etterjustere når barnet vokser
  • Komfortabelt, justerbart babysete og praktisk brett for mating og lek
  • Den høye barnestolen løfter barnet opp og inntil spisebordet

Ja den stolen kan brukes i maaaaange år, maksvekt er 80 kg :)

• Kjernen i Stokke[emoji768] Steps[emoji769] barnestolkonseptet som utvikler seg med barnet
  • Kan brukes fra babyen er nyfødt ved å enkelt klipse på vippestolen
  • Enkel å montere og lett å etterjustere når barnet vokser
  • Komfortabelt, justerbart babysete og praktisk brett for mating og lek
  • Den høye barnestolen løfter barnet opp og inntil spisebordet
Tusen takk for svar! Høres jo bra ut. Vi hadde sett for oss den gode gamle, men kanskje vi må vurdere denne i stedet, da!

Back
Topp