Løs mage av yoghurt?

Zeena

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Har ei snuppelure på 1,5 år som stadig har løs og gulaktig avføring. (Hun har alt fra 2-3 bæsjebleier pr dag. Da er gjerne 1 av de løst) Prøver å koble det til matvarer og eneste jeg kan tenke meg er melk eller yoghurt. Skal kutte ut yoghurten i noen dager nå for å teste. Andre som har samme erfaring?

Om det er melkeproteiner så har det mest effekt å kutte ut ren melk først og ikke bare yoghurten.

Om det er melkeproteiner så har det mest effekt å kutte ut ren melk først og ikke bare yoghurten.
Ja, det har vi forsøkt uten effekt. Det hjalp ikke å kutte yoghurt heller. Nå skal jeg prøve å kutte havregryn.

Ja, det har vi forsøkt uten effekt. Det hjalp ikke å kutte yoghurt heller. Nå skal jeg prøve å kutte havregryn.

Over hvor lang tid. Man må være helt uten melkeproteiner i 2-3 uker om det er det.

De kan jo ha cøliaki og melkeintoleranse de som oss.. Så det er jo alltid mulig at hun reagerer på noe..

Gir barnet noe uttrykk for å være plaget med magen? Mye luft f.eks?

Har du spurt om legen vil ta blodprøve på cøliaki (hvetemel) og melkeintoleranse?

Mvh Undre.

Har ei snuppelure på 1,5 år som stadig har løs og gulaktig avføring. (Hun har alt fra 2-3 bæsjebleier pr dag. Da er gjerne 1 av de løst) Prøver å koble det til matvarer og eneste jeg kan tenke meg er melk eller yoghurt. Skal kutte ut yoghurten i noen dager nå for å teste. Andre som har samme erfaring?
så lenge dattera di ikke har ubehag og vondt i magen tror jeg ikke at jeg ville stressa med dårlig kutte ut matvarer [emoji4] er du bekymret bør du kanskje heller ta et opp med lege og få det undersøkt den veien.

lykke til!

Back
Topp