Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Eg er selv adoptere men eg er sikkert en av få som mener det vi burde blitt strengere. Mine adoptivforeldre mishandlet meg og manipulerte systemet, har hørt om flere som har opplevd det samme.
Tror mange som uttaler som om at dem er for adopsjon umulig kan ha en forståelse på det? Enig med deg.
Er også mer imot enn for. Men det er fordi jeg også kjenner flere adopterte som ikke har hatt det bra. Men vi adopterte bør jo være så takknemlige fordi vi har fått sjansen til et bedre liv vi aldri ville ha fått ellersTror mange som uttaler som om at dem er for adopsjon umulig kan ha en forståelse på det?
![]()
Er det ikke langt flere som gjør en god jobb som foreldre, enn de som spilte systemet og mishandler ungene?
I mange tilfeller tror jeg faktsik at å gjøre systemet strengere og legge opp til mer kontroller, i størst grad mest vil gjøre at det ble enda mer utilgjengelig for folk flest, mens at de virkelig kjipe folka som man vil holde utenfor, fortsatt slipper gjennom.
Nei desverre så er virkeligheten noe helt aent. Det lande eg er ifra så måtte dem stoppe adopsjon pga mange Barnehjem fant ikke igjen ungene og det kom fram at mangen av barna havna hos menneske handlere. I USA har dem hatt en stor undersøkelser på dette og der kom det også frem at adoptivbarn blei mishandler og solgt videre..Er det ikke langt flere som gjør en god jobb som foreldre, enn de som spilte systemet og mishandler ungene?
I mange tilfeller tror jeg faktsik at å gjøre systemet strengere og legge opp til mer kontroller, i størst grad mest vil gjøre at det ble enda mer utilgjengelig for folk flest, mens at de virkelig kjipe folka som man vil holde utenfor, fortsatt slipper gjennom.
Ja... En god grunn er at mangen blir misbrukt og solgt videre...Jeg er helt klart for adopsjon. Kan det være en grunn til å være imot det da??
Nei desverre så er virkeligheten noe helt aent. Det lande eg er ifra så måtte dem stoppe adopsjon pga mange Barnehjem fant ikke igjen ungene og det kom fram at mangen av barna havna hos menneske handlere. I USA har dem hatt en stor undersøkelser på dette og der kom det også frem at adoptivbarn blei mishandler og solgt videre..
Nei egentlig ikke men leste et innlegg som gjor litt inntrykk på meg for ikke så lenge siden http://m.side2.no/aktuelt/bruker-nettet-for-a-gi-bort-barn-de-ikke-lenger-vil-ha/3703772.htmlHar du noen kilder du anbefaler for å lære mer om dette?
Jeg har sett flere undersøkelser rundt effekten adopsjon (spesielt fra utlandet) har på mange av individene som blir adoptert, så jeg er kjent med at ikke alt er rosenrødt, men dette var nytt for meg.
Vond lesing, jeg syns en hund burde bli behandlet bedre enn det der. Og det blir jo som problemet med trafficking generelt.Nei egentlig ikke men leste et innlegg som gjor litt inntrykk på meg for ikke så lenge siden http://m.side2.no/aktuelt/bruker-nettet-for-a-gi-bort-barn-de-ikke-lenger-vil-ha/3703772.html
Grunnen for eg vet dette er pga adoptivforeldre til min lille søster har et Barnehjem der eg kommer ifra så hun har utrolig mye innsikten i dette
Eg kan jo egentlig bare prate for meg selv, eg mener med hendene på hjerte at eg hadde hatt det bedre med å være igjen. Eg er totalt ødelagt person...Vond lesing, jeg syns en hund burde bli behandlet bedre enn det der. Og det blir jo som problemet med trafficking generelt.
Noe av problemet rundt adopsjon er at språket vi bruker når vi snakker om det, prøver å skjule at det er snakk om kjøp og salg av barn.
Men, er det virkelig bedre å stoppe med adopsjon mellom land, og la barn vokse opp i barnehjem uten noe særlig ressurser?
Ja men det er jo individer som gjør, ikke selve adopsjonen. Det finnes folk som gjør det samme med sine biologiske barn, så det blir for meg et argument som ikke henger sammen med for eller imot adopsjon generelt.Ja... En god grunn er at mangen blir misbrukt og solgt videre...
Så utrolig kjipt å høre, og absolutt noe som gjør at mitt syn på adopsjon kanskje blir litt mer nyansert.Eg kan jo egentlig bare prate for meg selv, eg mener med hendene på hjerte at eg hadde hatt det bedre med å være igjen. Eg er totalt ødelagt person...
Eg kan jo egentlig bare prate for meg selv, eg mener med hendene på hjerte at eg hadde hatt det bedre med å være igjen. Eg er totalt ødelagt person...

Er for, og litt i mot.
Selvsagt fortjener alle barn foreldre og en familie som kan elske og ta vare på dem!
Men er ikke alltid ting blir gjort på en skikkelig måte. Og noen adoptiv foreldre er (som andre foreldre) ikke skikket til å ta vare på barn, spesielt ikke barn med ekstra behov.
Og noen barn hadde hatt det bedre i hjemlandet sitt, med sin biologiske famile.
Vil anbefale alle å se den danske dokumentaren "Adopsjones pris". Ja, dette er jo et spesielt tilfelle og gjelder jo selvsagt ikke alle adopsjoner. Men slike tilfeller finnes det fler av enn man gjerne vil tillate seg å tro.
selve adopsjonen burde bli strengere og mer oppfølging av barnet som blir adopter for å unngå at sånt skjer. Akkurat den dagen i dag er dette for dårlig som gjør at eg er mer imot en for.Ja men det er jo individer som gjør, ikke selve adopsjonen. Det finnes folk som gjør det samme med sine biologiske barn, så det blir for meg et argument som ikke henger sammen med for eller imot adopsjon generelt.