Andre som har mistet før?

LilleFersken <3

Betatt av forumet
Sikkert ikke den kjekkeste tråden. Men er vi flere som går rundt å er redd for å miste igjen og kan støtte hverandre litt i redselen?

Jeg har 12 dager igjen før dagen er passert.

Ja, mistet i uke 19 :( Prøver å ikke tenke så mye på det.. men er ikke lett.

Finnes ikke ord. Skulle så gjerne ønske at vi alle kunne slippe å ha det sånn!

Samme jeg prøver på. Legge vekk tankene og finne frem fornuften som sier at dette skal gå bra, men det er så vanskelig. Overanalysere alt som kan kjenner ut som ubehag.

De fant tom fostersekk i uke 10. Så føler meg ikke trygg før jeg ser liv på tul!

Teller du og ned for å komme over den dagen igjen? Noen tips for å prøve å gjøre det lettere/tenke på noe annet?
Teller ned ja, skal på ultralyd på torsdag. Vil være 5 uker på vei da, men regner ikke med å se noe hjertebank på hverken den ene eller andre da. Så skal jeg i uke 8, 10 og 12 tror jeg. Har dessverre ingen andre tips enn å ta en dag av gangen. Prøve å sysselsette seg med andre ting når tankene presser på. Gå ut, finn på noe med venner om det er mulig. Ha date med partneren sin.. få tiden til å gå rett og slett

Har ikke mistet før, og er ikke spesielt engstelig heller på én måte.. men på en annen måte er jeg det likevel, for føler meg ikke gravid i det hele tatt. Jeg har fått større pupper og er kjempetrøtt, men ikke kvalm. Og det er skikkelig rart, var dødskvalm fra uke 5-14 sist.

Åfyfaen så jævlig. På det tidspunktet tenker man jo man er safe, på et vis..stakkars deg [emoji174]

Ja, to ganger på rad i fjor. Tok en pause og prøvde på ny rett før jul. Satt på 2 pp og nå håper jeg den sitter som støpt ❤ har to friske og fine barn fra før, så det hjalp på :) føler med alle som har mistet * stor klem*

Jeg mistet no ved jul, var da 7+4. Ble gravid 1pp etter SA. Hadde en dårlig følelse fra første stund da jeg mistet. Kjenner heldigvis bedre ut denne gangen :)

Merker man hvis man mister?
En spontan abort vil man nok merke, men en ma = missed abortion, så aner man som regel fred og ingen fare til man oppdager at fosteret har sluttet å vokse i en gitt uke, men kroppen har ikke fått det med seg, så kroppen er fortsatt gravid.. den er veldig trist og lei :(

Finnes ikke ord. Skulle så gjerne ønske at vi alle kunne slippe å ha det sånn!

Samme jeg prøver på. Legge vekk tankene og finne frem fornuften som sier at dette skal gå bra, men det er så vanskelig. Overanalysere alt som kan kjenner ut som ubehag.

Er ikke lett å ikke tenke på.. Men prøv! Som oftes går det bra <3 Jeg har fått en frisk fin gutt etter jeg mistet :D

I den første graviditet hadde jeg ma/bo oppdaget i uke 12-13 (tok litt tid før det ble endelig borte. Var på sykehuset 13+0). Så med han vi har trengte jeg tul "tidligst mulig" for å se at det var noe der. Da var jeg helt ute av meg før jeg var på tul.. Er egentlig helt rolig nå, men kjører tul 7+2 og 13-ish likevel, for orker ikke å gå så mange uker og tro at alt er greit.

Back
Topp