Ammeklær

Forventningsfull:)

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Jeg driver og forbereder meg på at det kommer en tid etter fødsel, og at jeg ennå en gang må skaffe nye klær..
Nå har jeg klart meg med noen gravidbukser, og noen -topper og -kjoler, og ellers brukt topper og gensere som jeg hadde fra før og er store nok til å dekke magen. Foreløpig hvertfall.
Men til ammeperioden må jeg vel ha masse ammeklær? Dere som har født før, gikk dere i ammetopper hele tiden, eller bare når dere var ute blant folk? Hjemme kan jeg tross alt bare løfte opp genseren. Må nok ha amme-BH hele tiden, men det er jo greit.

Også skal jeg være forlover i bryllup noen få uker etter termin. Litt usikker på hvordan det skal gå ;) men jeg håper i alle fall å finne en finkjole med god ammefunksjon. Noen forslag til hvor jeg kan finne det? Har sett på zalando, hvor jeg har kjøpt de fleste gravid-klærne, men de har ikke så mange ammekjoler..

Last edited:
Sniker her: Jeg hadde lite ammeklær. Amme-BH med singlett over og topp/genser over der. Så dro jeg genseren opp og singletten ned. Slapp å vise magen ;)

Brukte singlett under topper/gensere. Dro ned singletten og opp genseren. Ingen som så verken mage eller bryst. Brukte vanlig bh også.

Jeg har også tenkt å klare meg med vanlige klær + ammeBH.

Jeg hadde noen ammesingleter som jeg brukte ute blant folk, men får man tak i vanlige singleter som kan dras ned under puppen funker jo det like bra.. Da slipper man i hvert fall å flashe hele magen :)

Jepp, vanlig singlett (dypt utringet med litt tynne stropper fungerte greit) og vanlig genser. Kommer til å gjøre det samme nå og. Ammeklær er dyrt og ikke nødvendigvis så pent...
Det er sant; har ikke sett sup mye din faktisk er fint! Og det koster.

Dette er jo gode nyheter. Jeg skal også prøve med vanlige klær! Kanskje jeg kjøper noen ammesingletter - det er jo sommer, så om jeg syns det blir vanskelig å løfte opp genseren, kan jeg bare ta den av og sitte i singlet.
Også går jeg lyst på en sommerkjole, og den bør nesten ha ammefunksjon - kan ikke akkurat dra på hele kjolen:) kan jo kanskje dra den ned, men det kjennes litt åpent..

De eneste ammeplaggene jeg har hatt er ammesinglet og bh fra lindex! Jeg bruker ikke penger på ammeklær. Men finner alternativer.
Ammesinglettene er geniale til å både sove (man trenger somregel å ha ammeinnlegg om natten siden man lekker, noe må holde de på plass) - og ammesinglettene er geniale å ha under en cardigan eller en genser man kan dra opp. Så viser ikke magen din når du skal amme :)
Prøv deg frem, men ikke la deg lokke av dyre ammeklær osv på barnebutikker. Det er ikke verdt det.

Mamalicious har fine ammekjoler :)
Jeg kjøpte noen ammetopper og gensere fra boob på salg sist, syns det var ganske kjekt. Vanlig genser og singlet med stropper funker det også altså, men særlig på sommerstid syns jeg det er greit at det er litt dekket over puppen, da har man kanskje ikke på seg genser ;)

Jeg hadde to amme-bh'er fra kappahl og to ammesingleter fra HM, klarte meg fint med det ;) Brukte de med singlet eller vanlig genser over, syns det fungerte supert. Hadde evt med meg et sjal til å dekke litt over med hvis det var varmt :)

Så super tråd, fint med litt tips for en førstegangsmamma :D Hadde sikkert kjøpt hele butikken jeg :P

Jeg hadde to amme-bh'er fra kappahl og to ammesingleter fra HM, klarte meg fint med det ;) Brukte de med singlet eller vanlig genser over, syns det fungerte supert. Hadde evt med meg et sjal til å dekke litt over med hvis det var varmt :)
Du nevner sjal. Kan man bruke hvilket som helst, eller finnes det - og er det en fordel med - spesielle ammesjal?

Mamalicious har fine ammekjoler :)
Jeg kjøpte noen ammetopper og gensere fra boob på salg sist, syns det var ganske kjekt. Vanlig genser og singlet med stropper funker det også altså, men særlig på sommerstid syns jeg det er greit at det er litt dekket over puppen, da har man kanskje ikke på seg genser ;)
Har du bestilt fra mamalicious sin nettside? Var innom der en dag, men vet ikke hvordan de er på returer og slikt. Zalando er jo kjempeenkle å forholde seg til, men hva med disse?

Brukte stort sett vanlige klær, men har en ammegenser og amme t-skjorte av merket purpless kjøpt på ebay. De har en del rimelige gode både amme og gravidklær så verd å sjekke ut. Mener de har ammekjoler også :)

Hadde ikke ammeklær til noen av de andre, de er født i juni. Jeg brukte vanlig singlet, og cardigan mye :)

Har du bestilt fra mamalicious sin nettside? Var innom der en dag, men vet ikke hvordan de er på returer og slikt. Zalando er jo kjempeenkle å forholde seg til, men hva med disse?
Jeg har kjøpt derfra, men ikke trengt å returnere noe. Husker ikke om det fulgte med returskjema og sånn klistremerke for posten

Back
Topp