Intimitet og svangerskap

endelig_vår_tur

Forumet er livet
Maiblomstene 2017
Synes det er vanskelig nå.
Er jeg og mannen intime er jeg alltid redd for blod, uansett hvor forsiktige vi er. Og dagen/dagene derpå er jeg redd noe har skjedd med den lille.

Men så synes jeg synd på mannen om han skal gå 9mnd +/- uten intimitet.

Flere som synes det er vanskelig

Min samboer hadde ikke kjempe lyst i starten for babyen vår bor der inni. Men etter et par ganger ble han trygg på at det er jo ikke farlig og babyen har det trygt og fint der den er :)

Har dere snakket med jordmor eller lege om dette? De har gjerne gode ord å komme med.

Jeg mistet lysten i begynnelsen av svangerskapet og det gikk lenge mellom hver gang vi var intime.. men nå er lysten begynt å komme tilbake, så vi er intime flere ganger i uken nå:)

Men skjønner dere veldig godt at dere syns det er vanskelig! Men babyen er jo helt trygg og det er ikke noe farlig å være intime under svangerskapet! Tror det er viktig å snakke om det og finne ut hva som er best for dere;)

Er det noe spesiell grunn til at du er redd for det?
Tenker at både du og mannen din kan snakke med lege eller jordmor om det, så blir dere nok beroliget. Ingen fare å ha sex i et normalt svangerskap.

Jeg og tenkte med en gang at dette er noe du/dere kan snakke med jordmor om. Ikke noe gøy å gå rundt å føle enten redsel eller dårlig samvittighet. Som de over sier er jo sex helt trygt i et normalt svangerskap. Her er lysten dårlig for tida, men det skyldes at jeg får så himla med kynnere av sex..

Er det noe spesiell grunn til at du er redd for det?
Tenker at både du og mannen din kan snakke med lege eller jordmor om det, så blir dere nok beroliget. Ingen fare å ha sex i et normalt svangerskap.
Ja, jeg har mistet mange ganger, og blødd i alle svangerskap. Nå har jeg ikke blødd siden uke 12, og ting ser normalt ut, men redd jeg skal gjøre noe feil. Særlig fordi jeg dagen etter kjente minimalt til ingen spark..

Jeg er fortsatt så vanvittig trøtt så vi har nok bare sex en gang i uken - maks :P Men mannen har mye på jobb og er sliten selv. Han pleier å være flink å si ifra om han er veldig sugen ;) men vi koser jo og holder rundt hverandre og sånn!

Ja, kjenner meg igjen i det, etter å ha slitt mye med blødninger i første trimester. Da lysten begynte å komme tilbake så ble vi sjuke begge to ... Nå er jeg nesten helt kvitt forkjølelsen, men så var det antydning til blødning igjen i morges så da tar det vel sin tid før lysten er tilbake igjen ... Vi er veldig nære på andre måter da, så går ganske greit. Tror vi overlever, begge to. Verste er å gå rundt og være bekymra hele tiden syns jeg, det er tungt.

Jeg klarer ikke type sex intimitet når jeg er gravid :O får helt sperre av en eller annen grunn :-P
Selv om sambo blir frustrert over det så er han veldig flink å respektere det og finne seg i at sånn er det, og nevner derfor ikke det for meg :-)

Jeg klarer ikke type sex intimitet når jeg er gravid :O får helt sperre av en eller annen grunn :-P
Selv om sambo blir frustrert over det så er han veldig flink å respektere det og finne seg i at sånn er det, og nevner derfor ikke det for meg :-)
Man kan jo gi en blowjob da

Syns også det er litt vanskelig. I begynnelsen syns samboeren min at det var litt rart å ha sex pga fosterer, men tror det har gått over. Men hadde sex her om dagen og da var det litt rosa aktig blod etterpå. Ska snakke med jordmor om dette på neste time. Usikker om jeg vil fortelle samboeren min om det. Vet at det kan være normalt, men man tenker litt på det uansett.

Her er det omvendt! Mannen som ikke vil, for han er redd for bebien... Jeg har mistet to ganger før, så kjenner jo og på at det er litt skummelt. Men jeg holder på å bli gæren altså.

Samboer her vil ikke ha sex (penetrering). Han føler at det er "respektløst" ovenfor babyen (haha, litt søtt da). Men jeg er jo like gira som alltid jeg, men vil ikke tvinge han til noe han ikke er komfortabel med.

Samboer her vil ikke ha sex (penetrering). Han føler at det er "respektløst" ovenfor babyen (haha, litt søtt da). Men jeg er jo like gira som alltid jeg, men vil ikke tvinge han til noe han ikke er komfortabel med.
Samme her :P Sønnen hans ligger jo inni der, og har tatt plassen han bruker sier han xD
Men her gjør vi andre ting istedenfor, så vi klarer oss!

Vi har lyst på kos begge to, så det er uproblematisk:Heartbigred. Men! Har hatt et par ganger skikkelig blødning etterpå, der jeg følte det var blod over alt. Det rant og var så mye blod. Skikkelig ekkelt. Fikk beskjed av legen at det var en kontaktblødning. Vi hadde sikkert dunket borti livmoren som er litt ekstra ømfintlig for tiden..Har vært veldig forsiktig etter det da:scared001. Fikk en støkk da..

Vi vil veldig gjerne kose oss. Men jeg sliter faktisk med å holde meg våt under hele økten. Plutselig så er det helt tørt og jeg får så vondt. Så da blir hele økten litt ødelagt siden han ikke vil jeg skal ha det vondt. Noen andre som har opplevd det? :)

Back
Topp