Vekt i svangerskap? Overvekt?

Høstbarn2017

Betatt av forumet
Jeg bare lurer på om det er " farlig " for å være i 110 kg under svangerskap når man er allerede snart 9 uker? Bare litt bekymret siden jeg fant ut idag hos legen at jeg er 110 og er i sjokk.. trodde ikke at det ble så mye.. første svangerskapet så var jeg i 90 kg så det var sjokk at jeg er over den 100... man kan vel ikke slanke seg under svangerskap heller? Eller? Bare nysgjerrig på svar [emoji4]

er selv 1.60 og 90kg, så er jo en liten ball. spent selv hvordan dette ender. Men tror det beste er bare å spise sunn mat og gå litt turer og sånn. prøve å holde vekta så stabil så mulig <3

Det anbefales vel ikke at du direkte slanker deg, men forskere finner bare mer og mer at det er sjukt posititvt å være i fysisk aktivitet under svangerskapet http://gemini.no/2016/07/gravide-som-trener-kan-slippe-diabetes/

Jeg så egentlig en fin liten videopresentasjon av denne forskningen for noen måneder siden, men finner den ikke igjen akkurat nå.

Nei jeg spiser alt sunt og holder meg til kun godtri på lørdagene ellers så går jeg jo turer om dagen når været tillater det. Og ellers gjør husarbeid når det er dårlig vær.. [emoji4] Men det er ikke lett å gå ut når været er så ustabilt her oppe i Nord[emoji14]

Nei jeg spiser alt sunt og holder meg til kun godtri på lørdagene ellers så går jeg jo turer om dagen når været tillater det. Og ellers gjør husarbeid når det er dårlig vær.. [emoji4] Men det er ikke lett å gå ut når været er så ustabilt her oppe i Nord[emoji14]

Kan være veldig enig i det ja :) (er også i nord, og ser akkurat nå ut på vakker puddersnø som dekker speilholka).
Helst vil forskerne at man fikk opp pulsen litt skikkelig noen dager i uka, for å få effekt, så sånn jeg skjønte det av studien var det ikke værre enn at de jogga/gikk fort på ei tredemølle i en halvtime tre ganger i uka.
Det var egentlig det jeg ble mest overrasket over, hvor lite som skulle til for at det hadde god effekt.

Kan være veldig enig i det ja :) (er også i nord, og ser akkurat nå ut på vakker puddersnø som dekker speilholka).
Helst vil forskerne at man fikk opp pulsen litt skikkelig noen dager i uka, for å få effekt, så sånn jeg skjønte det av studien var det ikke værre enn at de jogga/gikk fort på ei tredemølle i en halvtime tre ganger i uka.
Det var egentlig det jeg ble mest overrasket over, hvor lite som skulle til for at det hadde god effekt.
Jepp.. spes på kysten her så er det masse bølger og pudder snø og speilglatt.. men går an å ta brodder å men gidd ikke når det er masse vind [emoji14][emoji14] Får prøve igjen imorgen [emoji2][emoji2] men her går jeg iallefall masse trapper ( klesvask pågår idag [emoji23][emoji23] )

E overvektig sjølv, og har fått streng beskjed om å ikkje slanke meg under svangerskapet men heller prøve å begrense vektoppgangen med aktivitet og sunt kosthold :) Då igjen så er eg ikkje trent i det heile tatt frå før, så legen min er meir enn fornøgd nok med at eg går rolig tur 30 min for dag eller tilsvarande, for det var visst ikkje bra å presse kroppen langt over det ein er vandt med helder utan at eg hugsar kva grunnen var akkurat no.. Tren så godt du kan men ikkje føl deg dårlig om du ikkje orker hard trening :) Alt e bedre enn ingen ting! Det som e viktigst e det med sukkerinnhold med tanke på svangerskapsdiabetes :)

E overvektig sjølv, og har fått streng beskjed om å ikkje slanke meg under svangerskapet men heller prøve å begrense vektoppgangen med aktivitet og sunt kosthold :) Då igjen så er eg ikkje trent i det heile tatt frå før, så legen min er meir enn fornøgd nok med at eg går rolig tur 30 min for dag eller tilsvarande, for det var visst ikkje bra å presse kroppen langt over det ein er vandt med helder utan at eg hugsar kva grunnen var akkurat no.. Tren så godt du kan men ikkje føl deg dårlig om du ikkje orker hard trening :) Alt e bedre enn ingen ting! Det som e viktigst e det med sukkerinnhold med tanke på svangerskapsdiabetes :)
Takk for tips [emoji173] Ja prøver meg fint å holde meg i form med å bevege meg om dagene og ta turer når været tillater det [emoji16] Håper på grei vær imorgen så jeg får frisk luft [emoji16] ikke vært så bra vær her oppe sia november gitt....

Takk for tips [emoji173] Ja prøver meg fint å holde meg i form med å bevege meg om dagene og ta turer når været tillater det [emoji16] Håper på grei vær imorgen så jeg får frisk luft [emoji16] ikke vært så bra vær her oppe sia november gitt....
Nei sliter med været her òg, det eg har funne ut at hjelpe meg veldig e tøye øvelser, sjå gjerne om du finner ein lett yoga video :) Veit ikkje kor langt du er på vei, men eg er i alle fall komen så langt at eg er starta å hovne opp og då er tøye øvelser gull verdt for å holde sirkulasjonen i gang (y) Gjerne ta det dei dagane du ikkje får gått tur, får du framleis bevegd kroppen og det er det som e viktig :)

Back
Topp