2 hjertelyder

Posato

Flørter med forumet
Hei, jeg var hos jordmor idag som vanlig rutinesjekk. Fikk høre hjertelyd som normalt, men idag så fant jordmor hjertelyd både på høyre og venstre side (ca 20 cm) med mellomrom.. Kan dette bety at det er tvillinger?

Fra første gang så fant hun hjertelyd på høyre side, som var eneste plassen hu prøvde å lytte etter hjertelyd. (Hun mente at siden hjertelyd først var på høyre side, så flytter ikke fosteret seg over til motsatt side)..

Hu nevnte ikke noe selv på at det kan være tvillinger, men med tanke på påstanden hennes ovenfor, så kan hun kanskje være litt surrete/gammeldags?

Hjertelydene var så og si like sterke/høye.

Er forresten uke 15+4 idag :)

Hei, jeg var hos jordmor idag som vanlig rutinesjekk. Fikk høre hjertelyd som normalt, men idag så fant jordmor hjertelyd både på høyre og venstre side (ca 20 cm) med mellomrom.. Kan dette bety at det er tvillinger?

Fra første gang så fant hun hjertelyd på høyre side, som var eneste plassen hu prøvde å lytte etter hjertelyd. (Hun mente at siden hjertelyd først var på høyre side, så flytter ikke fosteret seg over til motsatt side)..

Hu nevnte ikke noe selv på at det kan være tvillinger, men med tanke på påstanden hennes ovenfor, så kan hun kanskje være litt surrete/gammeldags?

Hjertelydene var så og si like sterke/høye.

Er forresten uke 15+4 idag :)

Så spennende! Det kan godt være :) har du hatt symptomer som kan tyde på tvillinger?

Så spennende! Det kan godt være :) har du hatt symptomer som kan tyde på tvillinger?
Har ikke googlet symptomer på tvillinger enda [emoji28] Men chattet med stesøstra mi som var gravid med tvillinger for noen år siden, og hu hadde det på samme måten. (Endte desverre galt for henne)

Vet du om noen spesielle symptomer? Linker f.eks? :)

Om du er i tvil hadde jeg tatt en privat ultralyd.. Koster 600kr der jeg går.. Når du er så langt på vei kan de jo også se kjønn om du vil vite det. Selvfølgelig ikke lenge til ordinær for deg, men tvillingsvangerskap skal jo følges ekstra nøye, så var det meg ville jeg bare gått å sett tidligere :)

Åh spennende da :) Men siden du er så langt på vei så kan det være en og samme fosterlyd også. Du måå oppdatere etter oul (eller tidlig ul om du skal!) <3

Det kan såklart være tvillinger, når jeg var gravid med tvillinger så fant de hjertelyden til den samme på flere steder(trudde de).. hadde jeg vært deg så ville jeg tatt TUL visst det er en stund til OUL :) oppdater oss når du vet :)

Back
Topp