Hvordan går jeg fram?

Gullfisk

Gift med forumet
Høsthjerter 2017
Hei! Jeg er gravid for første gang etter mange år med prøving. Nå når jeg er det vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre videre.

Jeg har fått time hos legen min først i uke 12, er nå snart uke 5. Skal på ultralyd i uke 7, men har mye spørsmål og vet ikke hvordan jeg skal gå fram.

Det jeg lurer på er hvordan får jeg fram når det gjelder jordmor? Blir jeg henvist til en, må jeg finne en selv?

Du finner en selv. Men altså, om du ikke føler for å vente til uke 12 med å gå til legen, så forklar situasjonen og si at du ønsker tidligere time i tillegg :) Lykke til, og gratulerer så mye [emoji173]

Du finner en selv. Men altså, om du ikke føler for å vente til uke 12 med å gå til legen, så forklar situasjonen og si at du ønsker tidligere time i tillegg :) Lykke til, og gratulerer så mye [emoji173]

Tusen hjertelig takk for svar!
Er så mye å sette seg inn i

Det kan jeg forstå. 6 og et halvt år siden sist jeg ble gravid, så jeg føler meg litt grønn selv, hehe [emoji23]

Last edited:
Hei! Jeg er gravid for første gang etter mange år med prøving. Nå når jeg er det vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre videre.

Jeg har fått time hos legen min først i uke 12, er nå snart uke 5. Skal på ultralyd i uke 7, men har mye spørsmål og vet ikke hvordan jeg skal gå fram.

Det jeg lurer på er hvordan får jeg fram når det gjelder jordmor? Blir jeg henvist til en, må jeg finne en selv?

Ring din lokale helsestasjon, så blir du satt i kontakt med jordmor :)
Du velger selv om du vil gå til lege og/eller jordmor :)

Ring din lokale helsestasjon, så blir du satt i kontakt med jordmor :)
Du velger selv om du vil gå til lege og/eller jordmor :)

Jeg tror jeg velger å gå til begge. Sitter ned det som kjennes ut som en million spørsmål nå, og alt er så nytt! Satt inn 2 egg, så veldig spent på om det er to inni der.

Jeg gikk annenhver gang til lege og jordmor sist. Kommer til å gjøre det denne gangen også, tror jeg.

Da får man tett oppfølging og forskjellige perspektiver, liksom. Samtalene med jordmor var uunnværlige <3

Jeg har og mange spørsmål og skal faktisk til jordmor i morgen og lege på tirsdag. Jeg er bare 4+3, men ringte inn og begge sa jeg kunne komme med en gang om jeg hadde spørsmål eller ville prate :)

Jeg har og mange spørsmål og skal faktisk til jordmor i morgen og lege på tirsdag. Jeg er bare 4+3, men ringte inn og begge sa jeg kunne komme med en gang om jeg hadde spørsmål eller ville prate :)
Hun på legekontoret mitt var desverre ikke like hjelpsom... Skal ringe både lege igjen i morgen og jordmor. Har mye mensmurringer som gjør meg litt nervøs, og så er det så mye man må sette seg inn i og er ikke alltid så bra informasjon på nettet.

Hun på legekontoret mitt var desverre ikke like hjelpsom... Skal ringe både lege igjen i morgen og jordmor. Har mye mensmurringer som gjør meg litt nervøs, og så er det så mye man må sette seg inn i og er ikke alltid så bra informasjon på nettet.
Åå jeg blir så sur, hva er problemet til folk!? Om man ikke greier å ta mennesker på alvor og være imøtekommende bør man kanskje finne seg en annen jobb. Makan.

Jeg gikk annenhver gang til jordmor og lege sist. Litt usikker på om jeg skal det nå. Venter litt og ser an behovet mitt, har ikke like mye behov for å prate med jordmor nå, så kan hende det bare blir lege.

Back
Topp