Trøske

Kan du forklare litt mer om dette? Hvorfor bare en pupp? Hva hjelper dette for eller i mot?

Min gutt klarer bare en pupp av gangen, så her går det mange timer mellom tømming av puppene. Gjør jeg det samme som dere da, bare ubevisst?

Som Oh Dear sier ja. Det er for å dempe overproduksjon. De fleste råd om amming går på å øke produksjonen, men om problemet er for mye melk er blokkamming det beste rådet jeg har kommet over. Da tilbyr du samme pupp over en viss tid, jeg tenker ca en time, hvis baby vil ha mat, før du bytter til andre. Står om det på ammehjelpens sider!

Som Oh Dear sier ja. Det er for å dempe overproduksjon. De fleste råd om amming går på å øke produksjonen, men om problemet er for mye melk er blokkamming det beste rådet jeg har kommet over. Da tilbyr du samme pupp over en viss tid, jeg tenker ca en time, hvis baby vil ha mat, før du bytter til andre. Står om det på ammehjelpens sider!

Nå ble jeg veldig fascinert her!

Jeg har ammet to barn før, og hatt enorme lekkasjeproblemer. Melk overalt, hele tiden. Da gav jeg fra begge brystene, fordi barnet krevde det. Dvs: barnet virket mer sulten og man "skulle" jo gi fra begge, så jeg byttet.

Denne gang krever den lille bare ett bryst, og jeg lekker ingenting!

Jeg har alltid hatt mye melk, men det virker som en "problemstilling" helsestasjon og annet helsepersonell ikke tar med i vurderingen i det hele tatt. "Du gir fra begge brystene?" er et spørsmål jeg ofte får, og som gjør meg usikker.

Nå skal jeg lese mer om dette, så kjekt å se at vi ser ut til å ha funnet noe som fungerer :-)

Da får den ene puppen hvile og ikke blir stimulert mellom amminger, mens den andre blir tømt skikkelig og man vet at barnet får i seg av den fete melka som metter, for den kommer på slutten. Vi kjører også intervallamming, men noen ganger må jeg toppe av med å gi fra andre puppen også, spesielt på kveldene. Merker jeg har mer kontroll på ammingene denne gangen enn med storesøster. Men hun var en overspiser som gulpet masse og bestandig ville henge i puppen, var nok nor overproduksjon også.

Tusen takk for svar!
Se side to for mer utfyllende svar fra meg :-)

Og trådstarter: beklager at jeg endret tema her.

Nå ble jeg veldig fascinert her!

Jeg har ammet to barn før, og hatt enorme lekkasjeproblemer. Melk overalt, hele tiden. Da gav jeg fra begge brystene, fordi barnet krevde det. Dvs: barnet virket mer sulten og man "skulle" jo gi fra begge, så jeg byttet.

Denne gang krever den lille bare ett bryst, og jeg lekker ingenting!

Jeg har alltid hatt mye melk, men det virker som en "problemstilling" helsestasjon og annet helsepersonell ikke tar med i vurderingen i det hele tatt. "Du gir fra begge brystene?" er et spørsmål jeg ofte får, og som gjør meg usikker.

Nå skal jeg lese mer om dette, så kjekt å se at vi ser ut til å ha funnet noe som fungerer :-)

Ikke sant! Jeg har også kjøpt "melkeoppsamlere" fra Medela som jeg putter på den andre puppen i stedet for gulpeklut mens hun dier. Veldig mye mer praktisk og mindre sølete!

Jeg har aldri fått til å gi fra begge bryst med mine. Ett er mer en nok. Men ved å blokk-amme får jeg hvertfall tømt det ene brystet ordentlig!

Back
Topp