Mulig nyrestein i uke 36!! :-(

Gledesspreder

Blir kjent med forumet
Hei!
Litt syting fra fødeavdelinga!
Ble innlagt forrige uke med det de trodde var rier, men som etter undersøkelse ikke viste seg å være det, men heller et stort mysterium!
Hadde store smerter som kom tettere og tettere, ble tatt ultralyd og babyen hadde det fint :-) Til tross for dette ble smertene bare mer intense, jeg bli gitt mye smertestillende også med morfin for å klare å lindre smertene! Etterhvert tenkte de at det måtte være nyrestein og jeg ble tatt med til røntgenavdelingen for ultralydsjekk av nyre og blære. De fant kun en nyre med noe press, men så ingen stein. Ble derfor bestemt at det skulle legges inn et rør mellom nyre og blære for å avlaste trykket og dette skulle hjelpe. Når kvelden/natta kom kunne jeg opereres med spinalbedøvelse! En merkelig opplevelse må jeg si. Kjente ingenting selvfølgelig, men smertene etterpå var grusomme.. :-( Som dagene gikk ble legene mer usikre på hva som vad årsaken til smertene siden røret ikke fungerte som håpet. Siden det ble helg ble det bestemt at jeg skulle tilbringe tiden min på fødeavdelingen hvor jeg og babyen blir kontinuerlig passet på! :-) Nå går jeg med medisin på drypp og de prøver å trappe det så mye som mulig for hver dag, det går smått, men har klart å ta bort morfinen! :-) Så nå ligger jeg på dag nr. 5 og håper de snart klarer å bestemme seg for hva de vil gjøre..
Er i uke 36+5 nå og det eneste legene maser om er den magiske grensen uke 37. Det er på onsdag! Er sliten og lei av å gå med smerter hele tiden og hele tiden være avhengig av drypp :-(
Men må skryte av fødeavdelingen her! Blir kjempegodt passet på, både dag og natt <3 Evig takknemlig for disse damene! Min kjæreste har også fått egen seng på rommet med meg uten å måtte spørre en gang og uten å måtte betale noe som helst <3

Så en liten oppdatering fra meg som kjeder seg i sykesenga!
Håper dere andre har det fint og at dere nyter tiden som gravid på best mulig måte, plutselig snur det! :-O

Huff, så kjedelig! Du får glede deg over frisk baby i alle fall, og at vi bor i Norge med bra helsevesen og "betalt fri" :rolleyes: Håper smertene avtar og at du får nyte de siste dagene..:flower
Er selv i uke 21 og sykemeldt enda grunnet sv.kvalme.. Helt grusomt, men flott at jeg har lov å ta vare på meg og barnet med god samvittighet..skal ikke langt avgårde i verden før kvinner har dårlige rettigheter.. Vi får glede oss over det vi kan:happy:

Jeg hadde hydronefrose i begge mine sv.skap. Ett skikkelig smerte h******e. Høres ut som det er det de mistenkte hos deg også. Bare morfin som hjalp mot det. Masse god bedring!

Huff, det høres vondt ut!! Håper du blir bra :-) Er det noen trøst angående lille så er det ingen krise å komme noen dager før uke 37 :-) De vil ikke gjøre noe for å stoppe det osv så langt ut i svangerskapet :-)

Huff, så kjedelig! Du får glede deg over frisk baby i alle fall, og at vi bor i Norge med bra helsevesen og "betalt fri" :rolleyes: Håper smertene avtar og at du får nyte de siste dagene..:flower
Er selv i uke 21 og sykemeldt enda grunnet sv.kvalme.. Helt grusomt, men flott at jeg har lov å ta vare på meg og barnet med god samvittighet..skal ikke langt avgårde i verden før kvinner har dårlige rettigheter.. Vi får glede oss over det vi kan:happy:

Ja, føler det viktigste nå er at babyen har det bra <3 Gleder oss til å endelig snart få hilse på henne <3 Nå begynner endelig legene å snakke om igangsettelse pga mine smerter, så kanskje jeg ikke trenger å pines lengre og at premien snart kommer på brystet mitt! Kun 1 dag igjen til uke 37 nå!! :-)

Offa, ikke godt med svangerskapskvalme! Hadde det jeg også, men ikke lengre enn til uke 12, og takk for det! :-) Håper det snart blir bedre for deg, slitsomt å være kvalm og spy over lengre tid! Krysser fingrene for deg :-)

Last edited:
Jeg hadde hydronefrose i begge mine sv.skap. Ett skikkelig smerte h******e. Høres ut som det er det de mistenkte hos deg også. Bare morfin som hjalp mot det. Masse god bedring!

Ja, smerteH har det virkelig vært! Endelig fått litt kontroll på smertene nå og det er godt! Men trenger mye søvn, sover mye om dagen! Kroppen er tappet for energi :-(
Tusen takk <3

Huff, det høres vondt ut!! Håper du blir bra :-) Er det noen trøst angående lille så er det ingen krise å komme noen dager før uke 37 :-) De vil ikke gjøre noe for å stoppe det osv så langt ut i svangerskapet :-)

Ja, nå er jeg endelig på bedringens vei, men fortsatt ikke smertefri, så legene snakker om igangsettelse, men de holder seg fast på at det ikke skal skje før uke 37, heldigvis er dette på onsdag :-) Så nå ser jeg lys i tunnelen ;-)
Barnefar snakker stadig til lille i magen om at hun skal komme og de fleste jordmødrene er også gira på at fødselen nå skal starte :-)

Ja, nå er jeg endelig på bedringens vei, men fortsatt ikke smertefri, så legene snakker om igangsettelse, men de holder seg fast på at det ikke skal skje før uke 37, heldigvis er dette på onsdag :-) Så nå ser jeg lys i tunnelen ;-)
Barnefar snakker stadig til lille i magen om at hun skal komme og de fleste jordmødrene er også gira på at fødselen nå skal starte :-)

Så godt at du er bedre [emoji173] Men leit at du skal ha så vondt da :-( Skulle det bli helt krise så setter de deg nok i gang skal du se. Men selvsagt, uke 37 er alltid et godt mål :-) I mitt tilfelle var det uke 34 som var det gylne mål, da puster de stort sett selv og forholdsvis godt rustet :-) Heldigvis klarte vi det.
Åh, det er så koselig med disse engasjerte fedrene! Man kjenner jo litt ekstra på det også når man ligger sånn på vent som du gjør. Må du være på sykehuset til igangsettelse da? Blir spennende for dere fremover nå :-) Masse lykke til når tiden kommer :-D

Så godt at du er bedre [emoji173] Men leit at du skal ha så vondt da :-( Skulle det bli helt krise så setter de deg nok i gang skal du se. Men selvsagt, uke 37 er alltid et godt mål :-) I mitt tilfelle var det uke 34 som var det gylne mål, da puster de stort sett selv og forholdsvis godt rustet :-) Heldigvis klarte vi det.
Åh, det er så koselig med disse engasjerte fedrene! Man kjenner jo litt ekstra på det også når man ligger sånn på vent som du gjør. Må du være på sykehuset til igangsettelse da? Blir spennende for dere fremover nå :-) Masse lykke til når tiden kommer :-D

Ja, nå snakker de mye om igangsettelse og det kjenner jeg er en lettelse :-) For når babyen er ute kan også stentet og forhåpentligvis og mest trolig smertene forsvinne :-)

Å, så bra du klarte det! :-) Blir ulike mål etter hvordan babyen og mor har det :-)

Ja, kjempekoselig med en superengasjert pappa :-) <3
De er litt usikre på om de vil gi meg permisjon pga reiselengde til sykehuset, men det er noe de vil vurdere! :-)
Tusen takk :-)

Ja, nå snakker de mye om igangsettelse og det kjenner jeg er en lettelse :-) For når babyen er ute kan også stentet og forhåpentligvis og mest trolig smertene forsvinne :-)

Å, så bra du klarte det! :-) Blir ulike mål etter hvordan babyen og mor har det :-)

Ja, kjempekoselig med en superengasjert pappa :-) <3
De er litt usikre på om de vil gi meg permisjon pga reiselengde til sykehuset, men det er noe de vil vurdere! :-)
Tusen takk :-)

Ja det forstår jeg! Det kan umulig være godt å ligge sånn :-( Kan det gå over av seg selv etter fødsel, eller må du ha noen form for behandling?

Ja, det er bra med ulike mål! Da vet man at man får induviduell tilpasning :-D

Åjaa, da forstår jeg. Håper du isåfall ikke må ligge veldig lenge før du får føde. Kan bli lange dager på sykehus :-P

Ja det forstår jeg! Det kan umulig være godt å ligge sånn :-( Kan det gå over av seg selv etter fødsel, eller må du ha noen form for behandling?

Ja, det er bra med ulike mål! Da vet man at man får induviduell tilpasning :-D

Åjaa, da forstår jeg. Håper du isåfall ikke må ligge veldig lenge før du får føde. Kan bli lange dager på sykehus :-P

Etter fødsel må jeg ta ut røret og da får de tatt CT for å sjekke om det er nyrestein eller ikke! Om det ikke er det så skal alt gå over av seg selv :-)

Ja, kjekt å vite at man blir passet på etter sine behov :-)

Dagene er superlange merker jeg :-P

Etter fødsel må jeg ta ut røret og da får de tatt CT for å sjekke om det er nyrestein eller ikke! Om det ikke er det så skal alt gå over av seg selv :-)

Ja, kjekt å vite at man blir passet på etter sine behov :-)

Dagene er superlange merker jeg :-P

Åh, sånn ja. Får håpe du ikke har nyrestein da. Høres vondt ut :-O

Etter fødsel må jeg ta ut røret og da får de tatt CT for å sjekke om det er nyrestein eller ikke! Om det ikke er det så skal alt gå over av seg selv :)

Ja, kjekt å vite at man blir passet på etter sine behov :)

Dagene er superlange merker jeg :p

Blir du satt i gang i dag da? Trasig og må slite med dette så tett oppunder termin.

Blir du satt i gang i dag da? Trasig og må slite med dette så tett oppunder termin.

Ble ikke satt igang! Fikk komme hjem igår, men skal til kontroll igjen i morgen og på mandag, så blir ca annenhver dag frem til det nye målet 38+3. Vet ikke hvorfor legen har satt seg det målet, men det var det han hadde bestemt seg for.

Første natten hjemme medførte store smerter og jeg har store smerter.. så vet ikke helt hvordan jeg skal takle dette..

Legen sa det var uaktuelt med igangsettelse pga sliten kropp, så om jeg ikke klarte smertene lengre, ble det keisersnitt. Nå er hver nye dag babyen er i magen en premie og bonus. Så får se hvor lenge jeg holder ut med disse smertene.

Back
Topp