Vekt etter å ha mistet

Vet du. Jeg klarte ikke helt det i starten.... Matlysten var dårlig, så jeg hadde litt unntakstilstand og spiste det jeg hadde lyst på en stund. Etter en måned begynte jeg å komme litt mer til normalen igjen og siden jeg var veldig motivert til å bli gravid igjen så klarte jeg å prioritere sunn mat og bevegelse igjen. Og premien fikk jeg etterhvert! :)
 
Samme her, hadde unntakstilstand når det gjaldt mat t.o.m. julen (så ca. 1 mnd. etter fødselen). Etter det begynte tåken å løfte seg litt slik at jeg kunne prioritere sunn mat og trening igjen. Gi deg selv den tiden du trenger :love2
 
Det går litt bedre. Fått mer informasjon. Må snart igjennom MA. Må bare flytte først. Gruer meg litt, redd for smerter.
Det samme måtte jeg [emoji173] Jeg håper du blir like godt ivaretatt på sykehuset som jeg ble. Det har så mye å si. Du kan gjerne sende meg en pm om det er noe du lurer på i forbindelse med MA.
 
Ja du vil få mye smertelindring på sykehuset, så smertene kommer du deg gjennom :shy: vi hadde også en fantastisk jordmor gjennom den prosessen som forklarte alt som skulle skje og som var veldig trygg å ha. Håper dere vil oppleve det samme!
 
Morfin er fantastisk! Jeg gruet meg også veldig til "fødselen" i uke 20, men det gikk mye greiere enn jeg hadde fryktet. Jordmødrene var kjempegreie, og når det først var så galt fatt med babyen, var det litt godt å få det overstått også.

Ang. det du spurte om: jeg gikk opp et par kilo da jeg var gravid, og ble ikke kvitt dem igjen. Ville bare ligge på sofaen noen uker, og da blir det sånn. Tenker at det viktigste er at du gjør det som trengs for å takle dette mentalt, enten det er å slappe av eller å spise eller å trene.
 
Hvordan klarer man å gå ned i vekt, ta vare på kropp og sinn etter å ha mistet?

Er to mnd siden dødfødselen hos meg. Gikk ned ca 5 kg etter fødselen, men ennå sitter 5-7 kg jeg vil ha vekk. Men klarer ikke helt prioritere mat og trening nå. Jeg er trøtt, sliten og lei. Jeg tenker jeg må ta tiden til hjelp så kommer vekten etterhvert.
 
Husker desverre ikke hvor lang eller kort tid det gikk før jeg var i gjenge igjen... men hadde ikke gått opp noe, heller ned(pgs hyperemessis)... men husker det tok måneder å bli vandt med og go'ta kroppen uten magen...
Fikk hjelp til å ikke hate magen/kroppen min av et prosjekt jeg var med på som het "The Sacred Project"
 
Jeg klarte ingenting før jeg ble gravid igjen.
 
Dette lurer jeg også på. Har vært superkvalm og spist, lagt på meg 15 kg. Nå er jeg i uke 21 og skal føde på mandag, gutten vår har anencefali. Håper inderlig at noe av det forsvinner ved fødsel, for jeg har ikke lyst til å være så overvektig som nå og prøve igjen. Kanskje det høres ufølsomt ut, men sånn er det. Større risiko for alt når en er stor, og dessuten føler jeg meg ikke vel i egen kropp.
 
Dette lurer jeg også på. Har vært superkvalm og spist, lagt på meg 15 kg. Nå er jeg i uke 21 og skal føde på mandag, gutten vår har anencefali. Håper inderlig at noe av det forsvinner ved fødsel, for jeg har ikke lyst til å være så overvektig som nå og prøve igjen. Kanskje det høres ufølsomt ut, men sånn er det. Større risiko for alt når en er stor, og dessuten føler jeg meg ikke vel i egen kropp.
Jeg føler det samme som deg, mens jeg er på "vent" til at alt skal skje. Grusomt å vente, men er det beste valget. Og neste helg har vi 6 års bryllupsdag...
 
Jeg føler det samme som deg, mens jeg er på "vent" til at alt skal skje. Grusomt å vente, men er det beste valget. Og neste helg har vi 6 års bryllupsdag...
Føler med deg. Har tatt den første tabletten nå. Vi feiret seks år som kjærester, halvgått svangerskap og morsdag søndag. Mandag ble alt svart.
 
Jeg hadde gått opp ca 3kg da vannet mitt gikk i uke 19. Har gått med de tre og enda tre til.. mistet alt som het matlyst og har fremdeles et ganske anstrengt forhold til kroppen min men startet tidlig å gå mye tur alene og med andre det hjalp meg veldig, bare la tankene vandre og få frisk luft var gull verdt for meg. Jeg fødte 1januar. Nå venter jeg bare på to streker igjen.
 
Back
Topp