Keisersnitt i morgen tidlig!

Mamma sitt råd er å komme seg opp av senga så fort du klarer etterpå. Om så bare for å gå litt rundt senga, for å unngå luftsmerter i kroppen. :o
Hun sier også at om du har luft i magen og magesmerter, må du si i fra om det hellet enn å slite med det, for det er ikke så lett å presse det ut. Så kan du få hjelp med det heller enn smerter.

Hun har ikke hatt planlagte snitt, bare to hasteks.

Lykke til, snart er du mamma! :)

Jeg hadde en veldig fin opplevelse av planlagt keisersnitt :)
Samme dag og dagen etter var preget av smerter, så sørg for å be om tilstrekkelig smerte lindring. Jeg var oppe og gikk på dag 2, bare litt rundt i rommet og sånn. Anbefales av fysioterapeuten:)
Bare å spørre om du lurer på noe,vi ligger her på barsel enda :)

Mamma sitt råd er å komme seg opp av senga så fort du klarer etterpå. Om så bare for å gå litt rundt senga, for å unngå luftsmerter i kroppen. :eek:
Hun sier også at om du har luft i magen og magesmerter, må du si i fra om det hellet enn å slite med det, for det er ikke så lett å presse det ut. Så kan du få hjelp med det heller enn smerter.

Hun har ikke hatt planlagte snitt, bare to hasteks.

Lykke til, snart er du mamma! :)

Takk for gode tips

Tenk i morra får jeg møte mirakelet

Jeg hadde en veldig fin opplevelse av planlagt keisersnitt :)
Samme dag og dagen etter var preget av smerter, så sørg for å be om tilstrekkelig smerte lindring. Jeg var oppe og gikk på dag 2, bare litt rundt i rommet og sånn. Anbefales av fysioterapeuten:)
Bare å spørre om du lurer på noe,vi ligger her på barsel enda :)

Så godt å høre du hadde en fin opplevelse Og gratulerer med baby ❤
Er jo litt skummelt med alt som er nytt
Hvor mange dager er det siden snittet ditt? Har det gått fint å dusje?

Så godt å høre du hadde en fin opplevelse Og gratulerer med baby [emoji173]
Er jo litt skummelt med alt som er nytt
Hvor mange dager er det siden snittet ditt? Har det gått fint å dusje?
Tusen takk:)
Ble snittet torsdag morgen,så er vel på tredje dagen, vi reiser hjem i morgen om alt er bra med den lille. ( skal ta ultralyd av hoftene til ungen og se at hun ikke går ned mer i vekt)
Jeg dusjet andre dagen, det gikk fint, men hadde litt smerter etterpå.

Kan forresten ta litt tid med å få melkeproduksjonen i gang etter ett keisersnitt. Den er ikke kommet helt her enda,,men håper på morgendagen :)

Du får ha masse lykke til:)
Det går nok kjempe bra :)

Kom deg opp av senga så fort du orker :)

Du kommer til å ha masse luft i magen! La det komme ut :) Får du ikke til har de mulighet til å hjelpe deg på barsel :)

Ta det du får av smertestillende og spør om mer hvis du trenger :)

Be om god smertelindring FØR du skal opp å gå !!
Jeg fikk også parafin for å smøre magen så nr.2 blir enklere. Lactulose-ish produkter er så lakserende å kan skape ENDA mere luft i magen (fikk det først).
Ikke vær redd å be andre om hjelp, partner/jordmødre. Å vær ofte og heller korte turer opp av senga. Prøv å gå så rak i ryggen som mulig, hvis ikke får du vondt i ryggen også.
Tenk på ammestilling fra start. Baby suger mye, og pga feil stilling og litt treigere melkeproduksjon får man kanskje såre brystvorter. Prøv å sitte så nær 90 grader som mulig med god støtte. Evt la jordmor vise deg tvillingstilling.
Drikk masse!
Begge mine ganger har jeg hovnet veldig opp i beina på ca dag 3 eller 4. Ikke bekymre deg for dette. Bruk støttestrømper og sitt med beina høyt.
Respekter at du ikke kan løfte tyngre enn babyen din. :)
Ta det med ro å nyt! :*

Annet, bare spør om du lurer på noe, er 11 dager siden mitt snitt :)

Du har kanskje baby i armene dine nå <3 Håper du får/fikk en fin opplevelse med snittet.
Masse lykkeønskninger!!

Back
Topp