Stol og spising

Gulo

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
hvordan sitter de små når de får fast føde/smaksprøver?

Bruker det vi og, men i det siste har han begynt og ville mer opp. Så spent på hvor lenge han er fornøyd der..
Ja, det var det da :) akkurat samme her, bruker alle magemusklene for å prøve å sette seg mer opp, haha :)

Ja, det var det da :) akkurat samme her, bruker alle magemusklene for å prøve å sette seg mer opp, haha :)
Jepp, kjenner igjen det ;)

Når tenker dere og bytte til neste da?
Leste at man kunne bytte før de satt selv hvis man støttet opp med puter rundt for en kort periode av gangen som ved måltid f.eks.

Leste at man kunne bytte før de satt selv hvis man støttet opp med puter rundt for en kort periode av gangen som ved måltid f.eks.

Vi har måttet gjøre det. Lillingen klatrer ut av vippestolen og veiver vekk maten om hun sitter på fanget. Blir rasende når hun får sele på seg i newborn-setet. Nå sitter hun nesten selv, og sitter toppen fem-ti minutter i tripptrappstol med ett teppe rundt.

Prøvde idag, han klikka når jeg satt teppe rundt han... så ble newborn for å få i han litt mat, får prøve igjen om noen dager :)

Ho blir ikke sur eller lei heldigvis :) så her blir ho nok sittendes i den i en god stund til! Storebror satt der til han kunne sitte selv, blir nok det samme med lillesøster :)

ImageUploadedByBV Forum1485035202.846258.jpg
Her ble det første smaksprøve i feeder i går. Hun smakte på gulrot men var nok ikke særlig imponert over det. Mammas melk er mye bedre tydeligvis <3

Hun er 4,5 mnd og vi bruker newborn setet. Siden vi fullammer så fortsetter vi slik i 1,5 mnd til. Da skal hun over i stolen med bøyle og pute som støtter - for å få smake mat på skje. De skal vel strengt tatt sitte slik at de har mulighet til å spytte ut mat når man begynner med fast føde/mat på skje.

Her sitter han i vippestolen eller Stokke newborn. Trives veldig bra med det :)

Sitter i vippestolen. Jeg var på besøk hos en vennine og satt lillegutt i newbornsetet deres nåt vi var der. Kjente jeg angrer bittert på at vi aldri skaffet oss det. Nå er de vel for store snart? Lillegutt er 5.5 mnd :)

Stokke newborn sete til TrippTrapp:) Elsker det! Han får smaksprøver når vi spiser middag - så da blir han liksom en ordentlig del av familien rundt bordet:)

Sitter i vippestolen. Jeg var på besøk hos en vennine og satt lillegutt i newbornsetet deres nåt vi var der. Kjente jeg angrer bittert på at vi aldri skaffet oss det. Nå er de vel for store snart? Lillegutt er 5.5 mnd :)
Tror de kan bruke det ganske lenge, kommer ann på om lille vil sitte opp eller ikke. Ei venninne brukte det til sønnen var året.

Tror de kan bruke det ganske lenge, kommer ann på om lille vil sitte opp eller ikke. Ei venninne brukte det til sønnen var året.

Jeg synes de er for store til det etter 6/7 mnd. Også bør de sitte oppreist på den tiden ved inntak av mat med tanke på svelg og brekningsrefleksen.

Vis vedlegget 216324
Her ble det første smaksprøve i feeder i går. Hun smakte på gulrot men var nok ikke særlig imponert over det. Mammas melk er mye bedre tydeligvis <3

Hun er 4,5 mnd og vi bruker newborn setet. Siden vi fullammer så fortsetter vi slik i 1,5 mnd til. Da skal hun over i stolen med bøyle og pute som støtter - for å få smake mat på skje. De skal vel strengt tatt sitte slik at de har mulighet til å spytte ut mat når man begynner med fast føde/mat på skje.

Så søt! Har den feederen jeg og. Hvordan gir du gulrot, raspet eller kokt? Rå? Tenker at gulrot skal bli dagens smak :)

Back
Topp